• Kitsuneofsweden92

    Allmän fråga

    Hej jag har hört mycket från mina tjejvänner hur mycket de skulle uppskatta om flera killar/män hade en separat soptunna för bindor och tamponger samt att de ska ha nödfalls bindor/tamponger hemma utifall att de skulle glömma och jag har funderat på att fixa något sånt hemma hos mig men är fortfarande osäker på om det skulle vara en bra ide och om jag skulle göra det vad vore bäst: att köpa bara bindor för så väl dag som natt eller om jag ska köpa både bindor och tamponger. så skulle vilja ha lite förslag på hur jag ska göra?

  • Svar på tråden Allmän fråga
  • Magical

    Jag har nog aldrig hört någon säga detta. Är kvinna själv men jag är väl "gammal". Kanske är det yngre tjejer som sagt detta. Jag tänker väl att man har med sig det men behöver alltid i sin väska. Man glömmer inte sånt liksom. 

    Speciell soptunna låter väl overkill, om nu inte tjejen är väldigt ofta hos dig. 

  • Mortiscia80

    Så fint tänkt av dig :) Jag skulle rösta för att du köper båda alternativen och väljer sorter som håller för medelstor blödning.

  • Gameofthrones

    Alla6har väl papperskorg eventuellt med lock på och har på toan? Använder du tops vart slänger du det annars liksom? Toan är no no för bindor, tamponger, våservetter etc etc etc. 

  • Gameofthrones

    Jättesnällt tänkt men alla kvinnor har olika behov av bindor, tamponger. Låt de köpa själva och ha det hemma hos dig? 

  • Kitsuneofsweden92
    Magical skrev 2022-03-29 15:52:29 följande:

    Jag har nog aldrig hört någon säga detta. Är kvinna själv men jag är väl "gammal". Kanske är det yngre tjejer som sagt detta. Jag tänker väl att man har med sig det men behöver alltid i sin väska. Man glömmer inte sånt liksom. 

    Speciell soptunna låter väl overkill, om nu inte tjejen är väldigt ofta hos dig. 


    Jo men vet att många av mina tjej vänner är rätt glömska av sig och inte alltid har koll när den kommer så de planerar inte alltid. sen den speciella soptunna är mest för att den soptunna jag har just nu saknar lock och har hört av samma vänner hur otrevligt det är att behöva se sånt. jag själv är inte så brydd med tanke på att mens är en kroppsligt funktion men vet att många blir lite obehagliga när de ser använda bindor/tamponger.
  • Kitsuneofsweden92
    Gameofthrones skrev 2022-03-29 15:54:29 följande:

    Alla har väl *


    jo om man inte är snål som mig och köper de billigaste möljiga som inte har lock Xd
  • Kitsuneofsweden92
    Gameofthrones skrev 2022-03-29 15:56:33 följande:

    Jättesnällt tänkt men alla kvinnor har olika behov av bindor, tamponger. Låt de köpa själva och ha det hemma hos dig? 


    det låter som en fantasktisk ide. tänkte inte själv på den
  • Ddny

    Det är väl bara för dom att linda in skräpet i några varv toapapper, skulle jag gjort oavsett lock eller ej

  • ödmjukman

    Hur svårt kan de vara o ta ansvar för sitt liv o köpa egna bindor ? Hur gamla är dem ? lösningen kan inte vara att någon annan ska ta ansvar att köpa hem bindor.  

Svar på tråden Allmän fråga