• Trolltrixie

    Mellan försäkringskassans stolar

    Hej,

    Jag ska försöka hålla mig kort. 

    Fick barn med en narcissist, lyckades ta mig loss, vårdnadstvist som jag vann = 50 000 kr back, fixade en lägenhet till mig och sonen, gick i terapi för våld i nära relation, jobbade som timvik på förskola, blev utbränd, var hemma 2 månader, fick inga pengar tillslut pga hade inget jobb eller plugg i dagarna mellan jul och nyår, hoppade på en utbildning, behövde ta körkort för att få jobb, har kämpat hela året för att slutföra utbildning samt ta körkort, ensam med 2,5 åringen, syster fick mentala problem och blivit inlagd, mamma har svikit mig ännu en gång, på praktik nu, blivit förkyld, detsläpper inte. Hemma sen 2 veckor. Mår piss. Måste klara avsluta utbildningen samt ta körkort. Men kan inte sjukskriva mig. Kan inte ge upp. Har precis insett att jag ska ta 3 månader i sommar, har sparat pengar samt har föräldrardagar kvar. Behöver en paus. 

    Idag sitter jag här. Tankarna går. Kan inte slappna av. Tips?

  • Svar på tråden Mellan försäkringskassans stolar
  • Anonymous31
    Trolltrixie skrev 2022-03-30 09:21:22 följande:
    Mellan försäkringskassans stolar

    Hej,

    Jag ska försöka hålla mig kort. 

    Fick barn med en narcissist, lyckades ta mig loss, vårdnadstvist som jag vann = 50 000 kr back, fixade en lägenhet till mig och sonen, gick i terapi för våld i nära relation, jobbade som timvik på förskola, blev utbränd, var hemma 2 månader, fick inga pengar tillslut pga hade inget jobb eller plugg i dagarna mellan jul och nyår, hoppade på en utbildning, behövde ta körkort för att få jobb, har kämpat hela året för att slutföra utbildning samt ta körkort, ensam med 2,5 åringen, syster fick mentala problem och blivit inlagd, mamma har svikit mig ännu en gång, på praktik nu, blivit förkyld, detsläpper inte. Hemma sen 2 veckor. Mår piss. Måste klara avsluta utbildningen samt ta körkort. Men kan inte sjukskriva mig. Kan inte ge upp. Har precis insett att jag ska ta 3 månader i sommar, har sparat pengar samt har föräldrardagar kvar. Behöver en paus. 

    Idag sitter jag här. Tankarna går. Kan inte slappna av. Tips?


    Men det finns väl massor av jobb man inte måste ha körkort för?
    Eller vad menar du med att du måste ha körkort? Bor du långt från ett centrum?
  • Trolltrixie

    Nej klart jag kan söka annat jobb, men i och med utbildningen så kan jag söka jobb som ger högre lön och det german och sonen en ljusare framtid. Har uppkörning om en månad och känns surt att ge upp det nu så här tätt inpå. 

  • Lönnsirap

    Det låter tråkigt att livet varit så tufft för dig sista åren. Men det är knappast Försäkringskassans fel att du är förkyld, har barn med en narcissist, och ännu inte har något körkort. Och att det låter som att stödet från din mamma och syster inte finns.

    Jag tänker att det viktigaste när det är tufft är att fokusera på det som faktiskt troligen kommer vara viktigt att ha gjort och släppa önsketänkande. Jag vet ju inte hur din situation är och vad som är rimligt, men mitt tips är att du faktiskt prioriterar mellan det som du måste och det som du vill.

Svar på tråden Mellan försäkringskassans stolar