• Anonym (Pelle)

Varför är alla tjocka på Tinder ?

Varför är 95% av alla kvinnor tjocka på Tinder ?  

Jag vet ju att typ 75% av alla kvinnor är överviktiga.   Men på Tinder är det verkligen 95%.

• Svar på tråden Varför är alla tjocka på Tinder ?
  • Anonym (Pelle)
    sextiotalist skrev 2022-04-01 10:59:30 följande:
    Asch. Nu rubbade du Pelles verklighet. Inte snällt 
    Men vi inser att Pelle inte gillar vuxna kvinnor 
    Jag får känslan att han samma sjuka syn på kvinnor som modebranschen. Där många kvinnor faller i missbruk eftersom de måste ta till droger för att tvinga kroppen att den ska vara mager 
    Med allt överflödigt fett som många kvinnor har går inte förbränna på korta sträckor som 5 km som kvinnor deltar i...
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Pelle) skrev 2022-04-01 11:02:00 följande:
    Ojämn könsfördelning

29,76

Nästan 30 procent av alla som springer är kvinnor. Mest jämställt är det i Nordamerika, där 44,6 procent av deltagarna är kvinnor. I Europa däremot är bara var femte person på startlinjen kvinna. I Sverige är 23,39 procent av alla som springer maraton kvinnor. Samma siffra gäller i Danmark men i våra andra nordiska grannland ser det lite bättre ut. Det är 29,76 procent kvinnliga deltagare i Finland och 26,91 i Norge.

www.sportamore.com/se/article/maraton-i-siffror
    .
    Men detta är gamla uppgifter 2009-2014, den jag tog fram var från 2019.

Samt den förklara varför jag bara får match på dessa joggare som tränar minst 5 dagar i vecka, vissa kör ett pass till, jag tycket 4 dagar veckan är mer lämpligt, men jag kör mer motions klass.
  • sextiotalist
    Anonym (Pelle) skrev 2022-04-01 11:04:41 följande:
    Med allt överflödigt fett som många kvinnor har går inte förbränna på korta sträckor som 5 km som kvinnor deltar i...
    Duger en mil?
    Men nu ska du få höra sanningen. Vi kvinnor, rent generellt, är inte ett dugg intresserade av att leva upp till dina ideal. 
    Eftersom dessa sk tjocka kvinnor, ofta träffa en man som älskar dom för den hon är, trots lite valkar i midjan och lår som är kvinnliga, så är de lyckliga och nöjda. Du får fortsätta med att leva olyckluigt och tråna efter kvinnor som måste träna stenhårt och leva på diet, för att hindra kroppen att utvecklas normalt. De flesta, oavsett kön, väljer att leva ett lagomliv. 
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2022-04-01 11:08:19 följande:
    Men detta är gamla uppgifter 2009-2014, den jag tog fram var från 2019.

Samt den förklara varför jag bara får match på dessa joggare som tränar minst 5 dagar i vecka, vissa kör ett pass till, jag tycket 4 dagar veckan är mer lämpligt, men jag kör mer motions klass.
    Jag tränar 5-7 dagar i veckan.  Det är normalt anser jag och nödvändigt för att hålla en bra form.

Vart hittar du tjejer som tränar 5 dagar i veckan?   Dock är det ingen garanti till att dom är smala.   De flesta kvinnor jag ser på mitt gym mulliga till gravt överviktiga. 
  • sextiotalist
    Anonym (Pelle) skrev 2022-04-01 11:13:43 följande:
    Jag tränar 5-7 dagar i veckan.  Det är normalt anser jag och nödvändigt för att hålla en bra form.

Vart hittar du tjejer som tränar 5 dagar i veckan?   Dock är det ingen garanti till att dom är smala.   De flesta kvinnor jag ser på mitt gym mulliga till gravt överviktiga. 
    Det har aldrig varit normalt och är faktiskt många kroppar som inte skulle klara av den belastningen. Vi är ett djur som är skapt för att gå långa sträckor, springa kortare och använda kroppen lagom mycket.
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (Pelle) skrev 2022-04-01 11:13:43 följande:

Tar man samanställningen så var det färre procent som inte jogga och det var fler som joggade, du kanske tränar på fel ställe?

Men många kvinnor vinner på ultradistanser dom tycker ett maraton är för kort.

Anledningen till att man anat att kvinnor kan vara snabbare än män över riktigt långa distanser är dels för att man sett sådana resultat; i vissa fall har vinnaren av ett ultralopp varit en kvinna som slagit samtliga män. Man har även noterat vissa fysiologiska aspekter som är viktiga för långvarigt lågintensivt arbete där kvinnor tycks ha en fördel över män. En nyligen publicerad vetenskaplig artikel har gått igenom forskning på det här området för att belysa i vilka fall kvinnor skulle kunna ha en fördel över män när det gäller lopp över ultradistanser 
  • elmadumle

Det skulle vara intressant att se en helkroppsbild på den vältränade "pelle"...

• Anonym (Pelle)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2022-04-01 11:27:08 följande:
    Tar man samanställningen så var det färre procent som inte jogga och det var fler som joggade, du kanske tränar på fel ställe?

Men många kvinnor vinner på ultradistanser dom tycker ett maraton är för kort.

Anledningen till att man anat att kvinnor kan vara snabbare än män över riktigt långa distanser är dels för att man sett sådana resultat; i vissa fall har vinnaren av ett ultralopp varit en kvinna som slagit samtliga män. Man har även noterat vissa fysiologiska aspekter som är viktiga för långvarigt lågintensivt arbete där kvinnor tycks ha en fördel över män. En nyligen publicerad vetenskaplig artikel har gått igenom forskning på det här området för att belysa i vilka fall kvinnor skulle kunna ha en fördel över män när det gäller lopp över ultradistanser 
    Kvinnor har mera fett.  Så de kan ta av sina stora fettlager på ultraloppen. 

De flesta kvinnor springer dock inte ultra lopp.  Utan lagrar sitt fett i soffan med chips som om man laddade för ett krig och svält som aldrig kommer att komma.
  • sextiotalist
    Anonym (Pelle) skrev 2022-04-01 11:39:11 följande:
    Kvinnor har mera fett.  Så de kan ta av sina stora fettlager på ultraloppen. 

De flesta kvinnor springer dock inte ultra lopp.  Utan lagrar sitt fett i soffan med chips som om man laddade för ett krig och svält som aldrig kommer att komma.
    Du som träffar så många kvinnor vet detta för att?
    Sitter du hemma med dom.
    Ja, kvinnor har mer fett, detta för att det behövs för att hålla menstruationen igång, för att kroppen förbereder sig långt innan en graviditet (med att lägga på fettdepåer på kroppen) 
  • Anonym (Pelle)
    sextiotalist skrev 2022-04-01 11:45:15 följande:
    Du som träffar så många kvinnor vet detta för att?
    Sitter du hemma med dom.
    Ja, kvinnor har mer fett, detta för att det behövs för att hålla menstruationen igång, för att kroppen förbereder sig långt innan en graviditet (med att lägga på fettdepåer på kroppen) 
    Jag känner till många underviktiga kvinnor som blivit gravida.  
    Kvinnor behöver inte vara överviktiga för att bli gravid.
Svar på tråden Varför är alla tjocka på Tinder ?