Hitta tillbaka till henne.
Hej på er. Tänker att jag främst vänder mig till alla er som hittat tillbaka till era ex. Förstår att andra tycker och tänker också men i första hand ni som ville tillbaka och gärna om ni som sagt lyckades.
Jag och hon som jag älskar har precis genomgått en separation, vi har varit ett par i 3 år och har sista halvåret varit sambos i hus. Hon ska försöka behålla huset för hon vill inte tillbaka till lägenhet, själv kan jag inte tänka mig att bo där utan henne eftersom det är och har varit vårat, så jag skulle ju bara se henne överallt.
Vi skiljs åt på någorlunda god mark men jag vill inte att det ska vara så.mins känslor för henne är lika starka idag som den dagen jag föll för henne. Pga dålig kommunikation och att jag inte märkt att jag varit i en depression (och då varit grinig) så har hon tappat många av sina känslor för mig och vill inte längre försöka.
Därför så behöver vi båda få tid ifrån varandra för att läka såren. Men efter det så vill jag på något sätt försöka få till ska henne och det vet hon om. Jag känner något djupt inom mig att det är henne jag vill vakna brevid varje morgon fram tills man är klar på denna jord. Jag tror på att man kan vara rätt för någon och jag tror att hon är min rätta person.
Så då kommer vi till biten med frågor.
Ni som har hittat tillbaka till varandra, var ni båda villiga att försöka igen? Eller var det bara den ena av er och som på något sätt fick med den andra i det?
Vem tog steget? Den som ville gå isär eller den andra?
Hur gick ni till väga? Första stegen?
Hur stelt var det?
Vad har ni för rekommendationer till mig som verkligen vill få tillbaka henne?
Övriga tips tar jag gärna också emot.
Ska som jag skrev fokusera på mitt läkande och att så gott det går jobba på dom brister jag vet finns med mig (tex bli bättre på kommunikation).
Men förr eller senare kommer det nog komma en dag då jag känner mig redo att söka kontakten med henne igen.
Tack på förhand
R