• Anonym (Kaffedraken)

De flesta unga tjejer är inte intresserade av äldre män

Jag tror inte heller att dom flesta unga tjejer är det.
    Men det verkar som att det finns en del unga tjejer som tänder på äldre män.

Jag har personligen bara erfarenhet av en tjej, som kontaktade mig.

Ni män som också har träffat unga tjejer, hur gamla var ni, och hur gammal var tjejen?

• Svar på tråden De flesta unga tjejer är inte intresserade av äldre män
  • Anonym (Ove)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-01 13:02:00 följande:
    De flesta unga tjejer är inte intresserade av äldre män

Jag tror inte heller att dom flesta unga tjejer är det.
    Men det verkar som att det finns en del unga tjejer som tänder på äldre män.

Jag har personligen bara erfarenhet av en tjej, som kontaktade mig.

Ni män som också har träffat unga tjejer, hur gamla var ni, och hur gammal var tjejen?

Är det bara unga tjejer du är intresserad av? En del lär känna en kvinna och det är just henne han gillar dvs det var inte åldern det handlade om utan det blev bara så, en del vill just bara ha yngre kvinnor. En del vill bara ha sex med en yngre kvinna men inte ett förhållande. Vad är du ute efter? Att kvinnan just måste vara en ung tjej? Att bara ha sex eller vad är du ute efter? vad gör att du vill ha just en ung kvinna? Det är ju skillnad på om du är ute efter sex eller förhållande. är det just åldern du är fixerad vid? 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ove) skrev 2022-04-01 13:16:48 följande:
    Är det bara unga tjejer du är intresserad av? En del lär känna en kvinna och det är just henne han gillar dvs det var inte åldern det handlade om utan det blev bara så, en del vill just bara ha yngre kvinnor. En del vill bara ha sex med en yngre kvinna men inte ett förhållande. Vad är du ute efter? Att kvinnan just måste vara en ung tjej? Att bara ha sex eller vad är du ute efter? vad gör att du vill ha just en ung kvinna? Det är ju skillnad på om du är ute efter sex eller förhållande. är det just åldern du är fixerad vid? 
    Nej, jag vill helst träffa en jämnårig.
    Det där med att lära känna en yngre tjej och få känslor för just henne, det hände mig. Inget planerat. Dom flesta kvinnor tycker att det är fel.
    Sen träffade jag en annan ännu yngre tjej, hon som kontaktade mig.

Jag kommer aldrig ta nåt initiativ igen med en ung tjej.

Men min fråga här är om andra män träffat unga tjejer och hur gamla ni var och hur gammal tjejen var.
  • Anonym (KreativaPotentia)

Hört talas om mummy och daddyissues?

Det finns en hel del trasiga människor därute som behöver läka via såna relationer, vars självförtroende är skadat i grunden. Ofta handlar det om ett sämre självförtroende eller en sen brist i mognadsprocessen. Är man då lika omogen själv som äldre så är det ju sannolikt att man söker sig till vissa typer av personliga egenskaper och personligheter man identifierar sig med från yngre år.

Sen finns det olika statusmarkörer som en del yngre människor oftast kvinnor faller för hos män som för att de kan gynna deras egen karriär och rykte. Då krävs det ju både finanser eller/och osedvanligt bra yttre förutsättningar, gener osv.

Har du inget av dessa blir ditt urval väldigt begränsat och då handlar det om det personliga mötet där själar får igenkänning, annars förblir det ofta sexuella fetischer där skam  inte sällan står i vägen för en fördjupad relation.

I min egen bekantskapskrets som består av många kreativa och kulturella och väldigt karismatiska människor är det ganska vanligt med stora åldersskillnader, men då handlar det om musiker, skådespelare, konstnärer, där statusen och det gemensamma intresset gör att ålder blir mer sekundärt.

• Anonym (KreativaPotentia)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-01 13:22:04 följande:
    Nej, jag vill helst träffa en jämnårig.
    Det där med att lära känna en yngre tjej och få känslor för just henne, det hände mig. Inget planerat. Dom flesta kvinnor tycker att det är fel.
    Sen träffade jag en annan ännu yngre tjej, hon som kontaktade mig.

Jag kommer aldrig ta nåt initiativ igen med en ung tjej.

Men min fråga här är om andra män träffat unga tjejer och hur gamla ni var och hur gammal tjejen var.
    Som svar på din sista fråga så har de som dejtat yngre varit mellan 30-55 ca.
    Tjugo års åldersskillnad hör till vanligheterna i dessa kretsar åt båda hållen och både för männen och kvinnorna.

Börja spela teater vet jag eller sök dig till en skrivarkurs. Där har du din målgrupp.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (KreativaPotentia) skrev 2022-04-01 13:29:44 följande:

Hört talas om mummy och daddyissues?

Det finns en hel del trasiga människor därute som behöver läka via såna relationer, vars självförtroende är skadat i grunden. Ofta handlar det om ett sämre självförtroende eller en sen brist i mognadsprocessen. Är man då lika omogen själv som äldre så är det ju sannolikt att man söker sig till vissa typer av personliga egenskaper och personligheter man identifierar sig med från yngre år.

Sen finns det olika statusmarkörer som en del yngre människor oftast kvinnor faller för hos män som för att de kan gynna deras egen karriär och rykte. Då krävs det ju både finanser eller/och osedvanligt bra yttre förutsättningar, gener osv.

Har du inget av dessa blir ditt urval väldigt begränsat och då handlar det om det personliga mötet där själar får igenkänning, annars förblir det ofta sexuella fetischer där skam  inte sällan står i vägen för en fördjupad relation.

I min egen bekantskapskrets som består av många kreativa och kulturella och väldigt karismatiska människor är det ganska vanligt med stora åldersskillnader, men då handlar det om musiker, skådespelare, konstnärer, där statusen och det gemensamma intresset gör att ålder blir mer sekundärt.

Ja, daddy issues har jag hört talas om många gånger. Inte minst i mina egna trådar.

Fast min fråga var om män som träffat yngre tjejer, hur gamla männen var, och hur gamla tjejerna var.
  • Anonym (ålder)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-01 13:41:26 följande:
    Ja, daddy issues har jag hört talas om många gånger. Inte minst i mina egna trådar.

Fast min fråga var om män som träffat yngre tjejer, hur gamla männen var, och hur gamla tjejerna var.
    För relation eller bara sex ? 
  • Anonym (Kaffedraken)

Vilket som.

Det måste ju ha varit män här som också träffat unga tjejer.
    Tjejer berättar ju om att dom träffat äldre män.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Maria) skrev 2022-04-01 14:40:30 följande:

Alltså män lever i illusionen att unga tjejer vill ha dem som daddy osv. Vilket inte stämmer alls. Ingen tjej  sitt rätta sinne är intresserad av nån gammal skrutt, den enda anledningen till varför någon skulle vara intresserad är hans pengar eller makt. En lönnfet vanlig Svensson arbetare är tyvärr inget som gör en blöt i trosan. Alls.

Lite nyfiken på varför du svarar. För du är kvinna?
  • Anonym (Glädjedödaren)
    Anonym (Maria) skrev 2022-04-01 14:40:30 följande:

Alltså män lever i illusionen att unga tjejer vill ha dem som daddy osv. Vilket inte stämmer alls. Ingen tjej  sitt rätta sinne är intresserad av nån gammal skrutt, den enda anledningen till varför någon skulle vara intresserad är hans pengar eller makt. En lönnfet vanlig Svensson arbetare är tyvärr inget som gör en blöt i trosan. Alls.

Precis. Pengar och makt gör kvinnor kåta. Har jag alltid sagt.
  • Anonym (Suck)

Men snälla, kan inte någon ung kvinna offra sig och ligga med kaffedraken så vi slipper detta eviga tjatandet om unga kvinnor och äldre män?

Svar på tråden De flesta unga tjejer är inte intresserade av äldre män