Inlägg från: Anonym (Lägg av) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lägg av)

Vad fan gör man

Anonym (Tess) skrev 2022-04-01 15:40:24 följande:

Erbjud dig att följa med honom till socialtjänsten och försök reda i vad det är som gått snett och vad som kan göras för att han ska börja få stöd igen. 
    När det mest akuta är löst - se till att han utreds för någon form av aktivitetsstöd eller om han behöver boendestöd eller vad som helst.
    Det borde han kunna få om han inte är arbetsför. Annars ska han ju sättas i arbete på ett eller annat sätt. Jag menar inte direkt på måndag men även där har kommunen ett stort ansvar för att försöka få folk ut i verkligheten, sen om det är via arbetsträning, studier, beredskapstjänster eller vad som (om det finns någon slags förmåga) så är det upp till dem att bedöma.

Du har missuppfattat totalt. Han är inte ett omyndigt barn och TS är inte hans mamma.

Han är en vuxen man, och TS är hans flickvän, inte mamma, inte vårdare, inte hans bankomat eller något annat.
  • Anonym (Lägg av)
    Anonym (Tess) skrev 2022-04-03 08:41:49 följande:
    Jag personligen skulle inte må bra av att lämna någon vind för våg på det viset nej. Finns det sjukdomstillstånd bakom så kan det vara sjukt svårt för en person att bara "ta sig i kragen". Men TS för förstås som hon vill.
    Jag hade inte känt mig bekväm med att bara dumpa någon som jag hade en relation med och som jag bryr mig om. 

Bra, då kan du ju curla en vuxen man, som din dotter inte gillar. 

Svar på tråden Vad fan gör man