• Anonym (Linda)

Att åldras och bli oattraktiv

Jag tycker att det är jättejobbigt. Vill gärna ha mäns, men också kvinnors åsikter. Jag förstår att min man tittar på yngre kvinnor och det gör ont. Innan var det jag som var fin för honom och det gör ont att han säkert blir tänd av sina yngre kollegor som ger honom bränsle när vi har sex. Det är inte min kropp han går igång på. Jag är 40+ och ser att min man tittar på yngre kvinnor och det gör så oerhört ont i mig.

• Svar på tråden Att åldras och bli oattraktiv
  • Gaskarl

40+ kvinnor är i mitt tycke finast, massor med livserfarehen och en mogen kvinnas kropp. Toppen. 

• Anonym (Victoria)

Varför skulle det betyda att an blir oattraktiv bara för att man åldras..? 

• Anonym (A)
    Anonym (Victoria) skrev 2022-04-01 21:56:13 följande:
    Varför skulle det betyda att an blir oattraktiv bara för att man åldras..? 
    Undrar jag med.
  • Anonym (H)

Jag är 53 och har plötslgt sett att jag fått hängmage, är helt fixerad och så ledsen över detta. Försöker ta till mig min mans försäkran om att han tycker jag är vacker, men det är svårt. Har förr känt mig vacker, men efter efter 4 graviditeter, klimakteriet känner jag mig  allt annat än attraktiv. Kanske det ligger mest i våra huvuden, att våra män kollar in andra? 

• Anonym (Gubbjävel)

Är nyss 55 ...kan se tillbaka på bilder när jag var yngre och ... jaja
    Jag är fan lika ung på insidan men börjar ju fatta ....
    Nästa tjänstebil blir en SUV trots att jag hatar konceptet. Gubbstönar ju varje gång jag ska in eller ur ur en V60.
    Går som fan varje dag men ser inga resultat.
     Har fan snart ett år i kontinuitet men ingen effekt.
    Vad gör man???

• Anonym (50+ och tränad)

ja men skärpnig då. När jag blev singel vid 48 så tränade jag som fan för att behålla kroppen som jag alltid haft. allt går, men det är vilka val man gör som avgör om man går över gränsen eller inte.

• Anonym (H)

Klart man egentligen vet vad  som krävs för att mota olle i grind, men ibland kommer livet lite emellan pga av olika omständigheter, tex mista båda sina föräldrar inom kort och att ens barn strax därefter drabbads av hjärntumör - vilket i sin tur kan tyckas mitt problem vara ett ilandsproblem - klart jag kan ta i tu med min vikt ändå, men det känns svårt. 

• Anonym (Gubbjävel)

Lite så ... vägrar att träna upp mig för någon annan. 
    Jag är en jävligt snäll och rättvis person trotts mina 55 år.
    Kommer inte att rubba på det,

• Anonym (beauty is in the eye of the beholder)
    Anonym (H) skrev 2022-04-01 22:25:52 följande:

Jag är 53 och har plötslgt sett att jag fått hängmage, är helt fixerad och så ledsen över detta. Försöker ta till mig min mans försäkran om att han tycker jag är vacker, men det är svårt. Har förr känt mig vacker, men efter efter 4 graviditeter, klimakteriet känner jag mig  allt annat än attraktiv. Kanske det ligger mest i våra huvuden, att våra män kollar in andra? 

Tyvärr tror jag inte det för det är ju ett faktum att kroppar inte blir vackra av att åldras, iallafall inte från ett sexuellt och åtråvärt perspektiv. Jag är i din ålder och tycker det är helt fasansfullt att åldras och möta sin spegelbild. Tycker inte heller att någon jämnårig är särskilt vacker och känner mig nästan mest dragen till män i 25-35 års åldern.

Jag tror också det skiljer sig avsevärt åt mellan kvinnor och ifall de lever i trygga långvariga relationer där åldrandet bara smyger sig på, mot de som skiljer sig i denna åldern och söker kärleken på nytt. Det är många singelkvinnor i klimakterieåldern och äldre som tappar sin självkänsla och identitet. Tror tyvärr att många män i samma ålder hellre skulle valt yngre kvinnor om de kunde. Män har ju längre reproduktionsspann och därmed högre värde på marknaden.
    Samtidigt vet jag en hel del som har träffat kärleken efter 50-60, så det finns ju klart undantag. Att lära känna någon och ha gemensamma intressen och mål tror jag är det bästa. Man ska nog undvika nätdejting och annat som fokuserar främst på utseenden.

Det enda jag kan trösta dig med som jag försöker tänka om mig själv är att de flesta män i min egen ålder är lika fula. Jag har åtminstone en intressant personlighet och mycket kärlek kvar att ge. Men det behöver ju inte vara till en kärlekspartner Det finns mycket annat så länge man är frisk. Igen mening att deppa för något bortom ens kontroll. Lev och lyxa till det med sig själv:P
  • Anonym (Gubbjävel)

Så kan det ju vara ... min särbo har mage och ser ut som Barbamamma i träningskläder men ...hona har bröst som en 18-åring skulle mörda för och .....
    Klagar inte - alls

Svar på tråden Att åldras och bli oattraktiv