Flytta till Schweiz
Hej.
Efter att slitit hårt i skolan fick jag mot alla odds mycket på arbetsmarknaden.
Ett av dem var i Schweiz där jag var på en intervju.
Det hela slutade med att jag tog jobb i Sverige, då jag valde de säkra före det osäkra. Har knappt varit utomlands innan, visste inte vad det innebar osv.
Nu efter några månader på nya jobbet så trivs jag ok. Dock har vi dåligt med arbete och företaget ligger nästan på gränsen till att läggas ner. Dock sägs det att ägaren tillåter nog inte detta oavsett stora förluster under lång tid framöver. Stora omställningar har gjorts och ingen ligger i utan har nästan gett upp. Plötsligt sjuka eller sjukskrivna samt uppsägningar susar runt.
Nu sitter jag här, och varit sugen på att få uppleva något annat i livet innan man blir 30+ och vill bosätta sig mer permanent . Rädd för att jag plötsligt vill jobba i Schweiz bara för att jag har fått för mig att jag skulle må/trivas/behövt det. Samtidigt vill man prova på att leva utomlands för att inte sitta om några år och ångra att man iaf inte provade när företaget man nu jobbar på inte verka gå särskilt bra/är dystert/osäkert.
Vad fan gör man? Sluta tänka, ta nytt jobb utomlands och flytta medans man är fast med familj och bostad. Eller chansa o tänker sig att företaget har återhämtat sig efter 1 år och man trivs bra.
Ibland vill jag bara säga upp mig och flytta och leva utan att tänka så mycket, men något säger stopp varje gång jag tar det beslutet.... Osäker på om man bara stirrar upp sig i onödan.
Morsan är orolig för precis allt, vilket har gjort att man blivit osäker.ä samtidigtHon vill att man ska stanna också, hon vill inte ha sin dotter så långt ifrån så hon vrider och vänder på allt för att det ska låta dåligt... Alla andra säger åk. Passa på.
Rädslan för att ångra sig att man inte provade sitter också i. Om 5-10år lär man ändå tröttnat på sitt nuvarande jobb och vill byta iallafall, men då kanske det är försent att prova utomlands livet.
Hälsningar
Kristin