• Tecum

Partner som inte är redo.

Om det tagit 2,5 år av oskyddat sex innan du blev gravid har du svårt att bli med barn och ska helst inte göra abort.
    Men du måste ju förstått att ni skulle hamna i denna situation förr eller senare, har du ägnat dig åt önsketänkande och trott att han skulle vilja ha fler barn? Om han är 30 och inte redo nu kommer han aldrig att bli det - med dig iaf.

• Tecum
    Erica2022 skrev 2022-04-04 15:02:44 följande:
    De vet jag också, men jag är inte någon som måste ha sex i ett förhållande vilket han vet men vilket han är. Plus han har vetat att jag inte tar några preventivmedel och att jag vill ha barn och har velat i 6års tid. Då tycker jag personligen att om han inte vill ha barn eller inte är redo så är det hans ansvar att inte ha oskyddat sex med mig dom gånger han vill de. 
    Om du inte vill bli ensam mamma är det även ditt ansvar. Annars inte.
  • Tecum
    Erica2022 skrev 2022-04-04 16:14:29 följande:
    För min del spelar det ingen roll. Självklart vill jag ha honom i mitt liv och som min medförälder. Men jag trodde väl i min vildaste fantasi att när han vet om förutsättningarna och även valt att gifta sig med mig så är man redo för vad som kan komma men uppenbart inte. 
    At han inte är redo är inte detsamma som att han inte vill ha barn. Det hade varit värre om han sagt att han absolut inte vill ha fler barn. Jag tror att det blir bra när han väl hunnit smälta situationen. Graviditeten kan rimligtvis inte varit någon större överraskning för honom då ni kört oskyddat så länge.
Svar på tråden Partner som inte är redo.