Inlägg från: Entjejskonto |Visa alla inlägg
  • Entjejskonto

Elpriser?

Elen är dyr nu har jag förstått. Har man rörligt avtal borde det innebära att man betalar mer än förut då? Men med "bundet" pris (eller vad de heter, har glömt) betalar man samma. Jag ska snart flytta och försöker bestämma vilket jag ska ha, jag gillar förutsägbara priser så lutar åt bundet men hur tänker ni? Vill gärna ha inputs! 

• Svar på tråden Elpriser?
  • Entjejskonto
    Anonym (Bundet r) skrev 2022-04-04 17:17:19 följande:

Har haft bundet pris i många år och förnyade mitt avtal precis innan elpriserna skenade som värst. Fick bara runt 30 kr dyrare i mån med nya avtalet. Skulle binda mitt avtal även i framtiden pga att jag hatar överraskningar och vill kunna planera min ekonomi. Rörliga avtal och priser gör alltid att jag känner mig blåst. Litar inte p sånt.

Menar du 30 kr dyrare än tidigare år?
    Jag är inne på samma spår som dig, antar att man kan byta? Vad betalar du per månad och hur bor du? Jag kommer bo i lgh på 75 kvm
  • Entjejskonto
    Studentpappa skrev 2022-04-04 19:46:04 följande:
    Elpriser?
    Motsvarar typ ett Cmore+ abbonnemang, kom igen när ni gör av med 20 000 kWh/år då finns det anledning att vara lite nojig över priserna
    Haha! Kan man kolla på något sätt hur mycket som förbrukats på en adress? Jag flyttar inte förens i sommar så jag vet inte vad jag ska välja än
Svar på tråden Elpriser?