• Anonym (nyfiken)

Nu kommer skatteåterbäringen snart! Vad gör ni med den?

Av ren nyfikenhet - vad får ni i skatteåterbäring och vad gör ni med pengarna? 
    Jag får ca 13000 och ska köpa en garderob och anlita en elektriker som får komma och fixa lite grejer hemma :D Har haft en lampknapp i ett rum som tänder en lampa i ett annat rum i ett år nu XD

Skulle jag råka få pengar över kanske det blir en tatuering!

Så - vad gör ni?? Nåt kul, nåt nyttigt, nåt viktigt?

• Svar på tråden Nu kommer skatteåterbäringen snart! Vad gör ni med den?
  • Anonym (H)

Får strax under 10000 och gör inget speciellt med dom pengarna. Lägger dom på reskontot eller huskontot. Har blivit en del utgifter sista tiden,  ny bil och renovering i vårt andra boende. Bra att fylla på lite

• Zouxman

Lite drygt 27k ramlade in på kontot för några timmar sen. Just nu ska de skyfflas vidare till buffertkontot på Avanza. Finns lite planer på att boka en semester för hela familjen, men vi får se om vi får några pass... 

• Mantrasina

Mina kommer hamna direkt på ett sparkonto som jag förhoppningsvis sen glömmer bort att jag har. Det ska vara min buffert. Det känns väldigt skönt.

• Anonym (Agni)

Jag ska åka på spa och gubben vill gå på en konsert så det ska vi unna oss som nöje!
    Vi väntar vårt första barn som snart kommer så lite bebissaker blir det också. 
    Spara en slant till sommarnöje och köpa lite kläder också. :)

• Anonym (Skulder)

Jag fick tillbaka lite över 300 kronor och de betalades direkt ut till kronofogden utan att mellanlanda på mitt konto. 

• Räkan77

Jag fick precis 2000 kr och köpte andelar i en bred lågriskfond via banken. Funderar på om jag ska placera om lite av det jag har på sparkontot eftersom det är 0% ränta men känner mig lite skeptisk att lägga över allt på mina vanliga fonder med mellan/hög risk. Så det här kanske blir början till ett nytt typ av sparande.

• Anonym (London)

Å de har kommit! Tack jag hade inte sett det. 5500 går bara in på kontot. Men har bokat flyg till London. 

• tacotruck

Vet inte hur mycket jag kommer få då jag gör avdrag på resor till och från jobbet men hälften av det jag får tillbaka på skatten ska till sparkonto kanske mer beror lite på hur mycket jag får och resterande ska jag sätta in som extra amortering på ett billån 

Svar på tråden Nu kommer skatteåterbäringen snart! Vad gör ni med den?