• NillA95

Snälla! Hjälp mig tyda detta!

Är på bim -3 eller 4. 

jag köpte ett clearblue testa tidigt. Tog Testet nu på kvällen. Kissar hela tiden. Så kunde inte hålla mig. kissar 1-2 gånger i timman. Antigen så har jag Uvi eller bebis i magen. 

men snälla hjälp mig tyda detta testet. Det är typ ett halvt streck.  

Är det någon annan som varit med om detta ?

SNÄLLA HJÄLP 

• Svar på tråden Snälla! Hjälp mig tyda detta!
  • Anonym (Lo)

Hade dina symptom berott på graviditet så hade det varit ett tydligt resultat. Vänta någon dag och ta ett nytt test

• svansmamman

Om strecket är halvt är det inte positivt. Strecket ska vara lika brett som kontrollstrecket och jämnt i färgen för att vara positivt. Just cbs "manuella" test är kända för att ge lite oklara streck, speciellt efter testtiden. 

Eftersom du vet att du egentligen inte behöver kissa, försök stålsätta dig och håll dig i minst fyra timmar innan du tar ett nytt test. I början av graviditeten gör koncentrationen i urinen stor skillnad, så det är ingen vits att testa sig vid BIM-3/4 om man redan kissat en halvtimme innan. Om du inte kan hålla dig från att kissa är det bättre att du väntar minst en vecka och testar på nytt, du slösar bara tester annars och kommer inte bli klokare av resultatet. 

Jag håller tummarna för att resultatet blir vad du önskar! Glad

Svar på tråden Snälla! Hjälp mig tyda detta!