Inlägg från: Anonym (Som så) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Som så)

Är detta lagom?

Jag tycker väl att

för en som inte tål eller hanterar alkohol bra så är det mycket.

för en som kan förhålla sig till alkoholen på ett gott sett och känner att man klarar av vardagen lika bra och tillgodoser sina barns behov, så är det lagom.

för en annan så kanske önskas lite mer om man kan förhålla sig till alkoholen som det ovannämnda.

jag tycker hetsen runt alkoholen idag är så skev. Man känner sig själv bäst och vet vart gränsen går. Så länge du och din partner mår bra och har sunt förnuft, sköter er, ert liv och era barn inte blir påverkade så enjoy.

• Anonym (Som så)
    Anonym (På ett år) skrev 2022-04-09 13:06:02 följande:

Bara fredagsvinet innebär över 25 flaskor på ett år för dig. Om Inte annat mycket extra kalorier.
    Jag tar ett glas i månaden på aw. Dricker aldrig annars. Skulle bli rejält full av en halv flaska vin. Och dålig dagen efter. 
    Har ungdomar hemmaboende. Vill vara en förebild. 
    Förstår Inte den omfattande glorifieringen av alkohol. 

Du kan ju fortfarande vara en förebild oavsett om du har ett glas vin till maten eller avnjut en liten whiskey i soffan. 

men om du däremot är medveten om att du själv skulle bli såpass påverkad så är det ju klart att du inte ska dricka, men alla har ju sin egna gräns för vad man tål. Huvudsaken är att man själv känner vart sin gräns går innan man ens blir lätt berusad framför sina barn

det är ju inte alkoholen i sig som inför det negativa, det är ju individen som brukar den och är det på ett lämpligt sätt så kan man lätt vara en bra förebild men vet men om sig själv att man inte har disciplin till att bete sig eller föra sig så ska man nog tänka efter 

Svar på tråden Är detta lagom?