Aliona skrev 2022-04-09 23:06:57 följande:
Ja, jag har, i ett tidigare förhållande. Vi hade inte barn, det var bara ganska svårt att lösa boendesituationen, i synnerhet för honom. Vi gjorde slut som vänner och var överens om att vi brydde oss så mycket om varandra att vi ville se till att båda hade det bra ordnat innan vi flyttade isär.
Min bästa vän håller nu på att separera från personen hon har två barn med. De ska också fortsätta bo ihop som familj även om de inte är par längre.
Jag tror absolut att det går om båda är kånslomässigt redo för det. Däremot är det så klart inte en långsiktig lösning, förr eller senare kommer säkert någon att träffa en ny som hen vill leva med. Men det kan ju ta månader eller år så fram tills dess kan man få det att funka.
Tack för ditt svar. Då är det inte jag som tänker helt konstigt då.
Sambon är väldigt traditionell, är det slut så bor man inte ihop. För stunden är han ganska upprörd men är egentligen en förnuftig person.
Relationen har varit död i flera år, bådas fel det har varit så mycket ivägen hela tiden att ingen orkar anstränga sig riktigt. Och känslorna är väl borta pga olika saker. Men vi funkar bra ihop, kan samarbeta osv därav att jag tänker att detta kunde vara ett alternativ ett tag