Inlägg från: 19977 |Visa alla inlägg
  • 19977

Arbeta med rekrytering, stressigt?

Hej!
    Ni som arbetar med rekrytering, hur ser en typisk arbetsdag ut? Och hur ser en typisk månad ut? 

Vad är de faktiska arbetsuppgifterna?

Är det stressigt att jobba med rekrytering? Och isåfall, på vilket sätt? Tar man lätt med sig arbetet hem och har svårt att släppa det när man är ledig?

I dagsläget arbetar jag som projektledare, vilket ni alla säkert vet kan vara rätt stressigt. Det gäller att beställa material i tid så att leverans inte blir försenad och drar ut på tiden. Följa tidplan och att hålla budget. Utöver det ska man ha koll på hela scopet, jag har dock fått erbjudande om att bli rekryterare hos ett rekryteringsföretag, och det som är avgörande i om jag ska byta jobb eller inte är om det är mindre stressnivå eller ej. Så vad tycker ni som arbetar med rekrytering?

Och hur mycket arbetar man med sina kollegor? Jag uppskattar att arbeta nära kollegor och inte helt självständigt, men jag förstår det som att rekryteringen sker ganska självständigt då man blir tilldelad egna uppdrag? 

Jag ska ha intervju nu i veckan som kommer så jag ska självklart ställa alla mina frågor då, men jag vill gärna ha input från utomstående också.

Svar på tråden Arbeta med rekrytering, stressigt?