• Mon 11 Apr 2022 22:18
    2518 visningar
    21 svar
    -5
    21
    2518

    Bra killar är inget att ha

    Jag är vad jag tror en sån där bra kille...
    Jag är lång, skapligt vältränad, skapligt snygg och klart smart.
    Oj vad det lät uppblåst.
    Men ni fattar, en kille med lite potential i alla fall.
    Nu ska ju inte pengar spela någon roll men det finns också, mer än tillräckligt.. och ett tillräckligt tufft jobb som säkert imponerar svärfar till stjärnorna.
    Alltså, jag kanske har höga tankar om mig själv men jösses vad damerna inte är lätta att tas med på nätdejtingen.
    Mitt game är kanske inte världsklass men lite skills tycker jag mig ha.
    Vissa ghostar totalt, andra är ointresserade och trötta, vissa verkar bara vilja rota i folks liv utan att ens ha en vilja att ses. 
    Visst har tjejer mycket att välja mellan på nätet men ingen verkar fokusera på att vara lite seriös.
    Det verkar mest vara tidsfördriv och bekräftelse som lockar.
    Sen hör man om tjejer i kretsen som gnäller om att killar är svin samtidigt som de har några ons i månaden för att de har tråkigt.
    Jag har vid flera tillfällen kunnat få krogligga men jag håller inte på med sånt.
    Vad händer egentligen inom dejtingen?
    Förr ville tjejerna att man skulle vara lite tuff, ingen tönt liksom. men nu verkar de vilja att man ska vara en total player och behandla dem som skit? går brudar igång på sånt? jag har polare som säger att jag är för snäll, "man måste ju spöa brudarna lite så de fattar att man inte är en toffel" really??
    Aja, det blev långt det här...
    Vad är era tankar?
  • Svar på tråden Bra killar är inget att ha
  • Mon 11 Apr 2022 22:30
    #1

    Jag tänker mig att det kan vara olika både i olika delar av landet och i olika åldersspann. Var bor du och hur gammal är du?

    Nu var det ett tag sedan jag nätdejtande, kanske ett år sedan sist och då bara en kort sväng, men jag delar inte din uppfattning att kvinnor inte är seriösa. Däremot är det ändå svårt eftersom man (jag) matchar med så otroligt få, så sannolikheten att det ska spraka till och kännas rätt är ju väldigt liten. Man i 40-årsåldern i hyfsat stor stad här.

  • Tue 12 Apr 2022 00:18
    #2
    -1
    50 Shades of White skrev 2022-04-11 22:18:29 följande:
    Bra killar är inget att ha
    Jag är vad jag tror en sån där bra kille...
    Jag är lång, skapligt vältränad, skapligt snygg och klart smart.
    Oj vad det lät uppblåst.
    Men ni fattar, en kille med lite potential i alla fall.
    Nu ska ju inte pengar spela någon roll men det finns också, mer än tillräckligt.. och ett tillräckligt tufft jobb som säkert imponerar svärfar till stjärnorna.
    Alltså, jag kanske har höga tankar om mig själv men jösses vad damerna inte är lätta att tas med på nätdejtingen.
    Mitt game är kanske inte världsklass men lite skills tycker jag mig ha.
    Vissa ghostar totalt, andra är ointresserade och trötta, vissa verkar bara vilja rota i folks liv utan att ens ha en vilja att ses. 
    Visst har tjejer mycket att välja mellan på nätet men ingen verkar fokusera på att vara lite seriös.
    Det verkar mest vara tidsfördriv och bekräftelse som lockar.
    Sen hör man om tjejer i kretsen som gnäller om att killar är svin samtidigt som de har några ons i månaden för att de har tråkigt.
    Jag har vid flera tillfällen kunnat få krogligga men jag håller inte på med sånt.
    Vad händer egentligen inom dejtingen?
    Förr ville tjejerna att man skulle vara lite tuff, ingen tönt liksom. men nu verkar de vilja att man ska vara en total player och behandla dem som skit? går brudar igång på sånt? jag har polare som säger att jag är för snäll, "man måste ju spöa brudarna lite så de fattar att man inte är en toffel" really??
    Aja, det blev långt det här...
    Vad är era tankar?
    Bara det att du måste blanda in engelska ord för få fram en poäng i ditt resonemang säger mig att du snarare är den tönt du inte anser dig vara. Åtminstone inte "klart smart".....
  • Anonym (Jäsp)
    Tue 12 Apr 2022 01:02
    #3
    50 Shades of White skrev 2022-04-11 22:18:29 följande:
    Bra killar är inget att ha
    Jag är vad jag tror en sån där bra kille...
    Jag är lång, skapligt vältränad, skapligt snygg och klart smart.
    Oj vad det lät uppblåst.
    Men ni fattar, en kille med lite potential i alla fall.
    Nu ska ju inte pengar spela någon roll men det finns också, mer än tillräckligt.. och ett tillräckligt tufft jobb som säkert imponerar svärfar till stjärnorna.
    Alltså, jag kanske har höga tankar om mig själv men jösses vad damerna inte är lätta att tas med på nätdejtingen.
    Mitt game är kanske inte världsklass men lite skills tycker jag mig ha.
    Vissa ghostar totalt, andra är ointresserade och trötta, vissa verkar bara vilja rota i folks liv utan att ens ha en vilja att ses. 
    Visst har tjejer mycket att välja mellan på nätet men ingen verkar fokusera på att vara lite seriös.
    Det verkar mest vara tidsfördriv och bekräftelse som lockar.
    Sen hör man om tjejer i kretsen som gnäller om att killar är svin samtidigt som de har några ons i månaden för att de har tråkigt.
    Jag har vid flera tillfällen kunnat få krogligga men jag håller inte på med sånt.
    Vad händer egentligen inom dejtingen?
    Förr ville tjejerna att man skulle vara lite tuff, ingen tönt liksom. men nu verkar de vilja att man ska vara en total player och behandla dem som skit? går brudar igång på sånt? jag har polare som säger att jag är för snäll, "man måste ju spöa brudarna lite så de fattar att man inte är en toffel" really??
    Aja, det blev långt det här...
    Vad är era tankar?
    Ja du låter faktiskt helt ointressant. Kanske är du bättre I verkligheten. Anmäl dig till en kurs. Dans, matlagning, segling... 
  • Tue 12 Apr 2022 01:21
    #4

    prova charm och humor så kanske du får nuppa

  • Anonym (Polly­)
    Tue 12 Apr 2022 01:30
    #5

    Det du beskriver som positiva aspekter är hygienfaktorer i min värld? Min första tanke som slog mig är att du verkar lite trist. Kanske till och med en sån där som är svår att få igång ett genuint samtal med. En artig person som inte lämnar några djupa intryck? Gissar att det tog väldigt lång tid för dig att skriva trådstarten eftersom du ville få till den på ett enligt dig skön men samtidigt lite smart approach. Nu drar jag stora växlar på din text och ditt förhållningssätt, men det får man ju göra på ett forum.

  • Tue 12 Apr 2022 08:02
    #6
    -1
    50 Shades of White skrev 2022-04-11 22:18:29 följande:
    Det verkar mest vara tidsfördriv och bekräftelse som lockar.
    Så är det nog ja. Tjejer/kvinnor har ofta dåligt självförtroende. De har ingen riktigt egen vilja utan går på vad de tror andra tycker. Sök kvinnor med självförtroende, de finns, sök inte bland dem som söker kollektivism och grupptillhörighet.
  • Anonym (qqq)
    Tue 12 Apr 2022 09:19
    #7
    50 Shades of White skrev 2022-04-11 22:18:29 följande:
    Förr ville tjejerna att man skulle vara lite tuff, ingen tönt liksom. men nu verkar de vilja att man ska vara en total player och behandla dem som skit? går brudar igång på sånt? jag har polare som säger att jag är för snäll, "man måste ju spöa brudarna lite så de fattar att man inte är en toffel" really??
    Kort svar: NEJ!!!!!

    Du låter som om du är 14 år och har svalt något som en äldre kamrat som försöker vara tuff, sagt till dig, men han vet inte bättre han heller, typ. (haha, sorry)

     Så bara ge upp de där idiotiska tankarna. Tagga ner lite, var inte så desperat efter att träffa någon - det kommer lösa sig. Var lite avspänd, liksom. 
    Det är inte fel att tänka som de gamla ordspråket: Var mot andra så som du vill att andra ska vara mot dig. 
    Det räcker långt. 
  • Anonym (-)
    Tue 12 Apr 2022 09:27
    #8
    Anonym (qqq) skrev 2022-04-12 09:19:13 följande:
    Kort svar: NEJ!!!!!

    Du låter som om du är 14 år och har svalt något som en äldre kamrat som försöker vara tuff, sagt till dig, men han vet inte bättre han heller, typ. (haha, sorry)

     Så bara ge upp de där idiotiska tankarna. Tagga ner lite, var inte så desperat efter att träffa någon - det kommer lösa sig. Var lite avspänd, liksom. 
    Det är inte fel att tänka som de gamla ordspråket: Var mot andra så som du vill att andra ska vara mot dig. 
    Det räcker långt. 
    Att behandla andra som man vill bli behandlad själv är självklart och hjälper för att träffa nya vänner .
    Men ingen kvinna går igång på en bara för att man har lite vett och hyfs i skallen. 
  • Tue 12 Apr 2022 09:32
    #9

    Nätdejting är kanske inte stället man träffar de allra mest seriösa och kloka människorna? Många använder nätdejting mest för att hitta KK och ons, snarare än mannen i sitt liv. Nätdejting verkar ha blivit hårdare, kallare och mycket, mycket mer cyniskt på bara några år. Det betyder inte att människor i allmänhet är kallare, bara att Tinder kanske inte är rätt plats att leta efter genuina, djupa känslor.

    Det finns ju olika sorters kvinnor också. Du kan säkert hitta dem som går igång på att du beter dig som en överlägsen skitstövel. Men vill du verkligen ha den r typen av kvinna?

    Sedan håller jag med om att du verkar ge ett ganska ytligt och jobbigt intryck. Kanske är det bara i den här texten, kanske är du allmänbildad, klok och intressant i verkligheten. Läs mer böcker, så blir du i vilket fall som helst intressantare!

  • Tue 12 Apr 2022 09:32
    #10

     


    den som tänker om sig själv i termer av ?jag är en bra människa/kille/förälder etc? har ofta ett uppblåst ego som de försöker skydda. 


    Det krockar ofta hårt med verkligheten när andra inte behandlar dem på det sätt som de tycker sig förtjäna. ?Jag är X, alltså borde andra behandla mig på ett visst sätt?
    relationer fungerar inte så, och definitivt inte nätdejting. 


     

Svar på tråden Bra killar är inget att ha