Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

Tips att få barnet att sova länge på morgonen

Träsaker skrev 2022-04-11 22:40:54 följande:
    Tips att få barnet att sova länge på morgonen

Jag har precis blivit pappaledig. Jag är väldigt morgontrött. Vårt barn vaknar ibland så tidigt som vid 07.30-08.00

Är det bäst att hålla barnet (9 månader) vaket sent på natten för att hen ska sova längre?
    eller ska man väcka hen mitt i natten? 

Det händer att hen vaknar mitt i natten och är hungrig. Då är min fru snäll och ammar hen. 

Jag brukar stanna uppe och se på serier (med lurar) och är vaken vid midnatt. Ska jag mata barnet med fast föda istället. Kanske gröt eller välling? 

Har ni några andra tips? jag vill gärna sova till 10. 

/ Trött pappa. 

Sover ditt barn så länge, då är det en riktig sjusovare. De flesta barn är mer morgonpigga.
    Mitt tips, lägg dig tidigare och glöm långa sovmornar i ungefär 10 år till
  • sextiotalist
    Träsaker skrev 2022-04-12 10:35:57 följande:

Nu är det inte så att jag MÅSTE sova till 10 men det vore Nice att kunna det. Sen har jag nog lite tur eftersom barnet verkar sova länge jämfört med andras barn. Så jag ska kanske inte gnälla.

Visst jag kan lägga mig tidigare men då kan jag titta upp i taket liksom. Vi som har sömnproblem eller är naturmänniskor kan inte bara lägga sig tidigare. Önskar att så var fallet! 

Förstår att det kan vara tufft. Men det är nog bara att gilla läget, eller så får ni vuxna turas om. Om den andra föräldern saknas, då får du be någon närstående
Svar på tråden Tips att få barnet att sova länge på morgonen