• Astronaut1

Svettas mycket

Precis som rubriken lyder, jag (kille 19 år) svettas mycket. Spelar ingen roll om det är kallt eller varmt så svettas jag  mycket under armarna. Ingen aning varför jag gör det heller. Har testat massor med olika deodorant, med och utan antiperspiranter till och med saltsten. Men ingenting hjälper. Det är på den nivån att jag kan inte använda samma hoodie två dagar i rad.
    Har ni några tips eller någon lösning till detta. Skulle vara till stor hjälp!Glad

• Svar på tråden Svettas mycket
  • Anonym (Jelly)

Hej
    Sök på hyperhidros, stämmer det in på dig?

Jag var i vilket fall drabbad utav det, och tyvärr hjälper inte deos. Det behövs kraftigare grejer. Du kan tex få botox i armhålan, det stoppar svettningarna tillfälligt under några månader men behandlingen måste sedan upprepas. För bara ett fåtal år sedan kom dock en behandling som erbjuder en permanent lösning där svettkörtlarna i armhålan förstörs genom hög värme. Jag gjorde den behandlingen 2 gånger och lever numera sedan ett par år tillbaka som en vanlig person utan dessa extrema svettningar. Det är en dyr behandling, men jag lovar att det kommer förändra hela ditt liv. Sök på MiraDry för att hitta kliniker som utför den.

Svar på tråden Svettas mycket