Inlägg från: Anonym (Hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hjälp)

Jag knuffade mitt barn in i väggen

Sök hjälp.

Du behöver prata med någon som kan ge dig tips i vardagen och som kan ge dig rätt verk till att hantera situationer som kan uppstå.

prata med BVC. Du behöver ju inte nämna vad som hände men att du just upplever en sådan stress att du inte räcker till.

vilken småbarnsförälder som helst kan bli stressad och agera fel men aldrig ok att vara fysisk! 

vad som her hänt har hänt, ditt barn kommer inte ta skada psykiskt men ditt barn lär sig inte heller av att du hanterar situationer där det skriks och där röster höjs.

när det blir jobbigt - ge ditt barn en kram istället och andas.

du är inte mer än människa men din treåring har inte heller nå konsekvenstänk utan agerar utifrån känsla samt testing. Det har kommit in en ny liten människa i barnets liv och han ska dela mamma och pappa med den lilla saken. Det är konkursens, mamma och pappa orkar inte lika mycket, ditt barn får inte all uppmärksamhet?reaktioner kommer att komma så du måste hitta rätt verktyg och då är det bra att ta hjälp. 

alternativ kan också vara att pappan tar f.ledigt 50% så du får mer hjälp på dagarna så du inte är lika trött/stressad 

se Över era ekonomiska möjligheter om det kan fungera för er. 

och att pappan även gör sin del efter arbete, ex tar bebis så du får lugn tid med 3åringen 

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Nej, bara nej) skrev 2022-04-15 09:00:36 följande:
    Ts, följ INTE detta råd.
    Vill du ha soc in i livet så är det raka spåret dit.

Bara så du vet.

Varför skulle det vara så fel att be om hjälp när man är stressad och behöver stöttning?

det är snarare du som kommer med skrämselpropaganda om hur soc fungerar.

istället så ska småbarnsföräldrar skrämmas till döds och fortsätta med att kämpa samtidigt som dom drunknar och går under för att dom inte ska kunna vara ärliga och få en chans till hjälp och må bra 

ditt inlägg borde anmälas. bara så du vet 

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Nej, bara nej) skrev 2022-04-15 09:24:39 följande:
    Jag vet vad jag pratar om. Vet du?

Du är fri att anmäla, själv har jag anmält elakingen som skuldbelägger ts. Har du?

(Undrar om du kopierar mig i avslutet på nästa kommentar också...  // Drömmer)

Din erfarenhet är din erfarenhet.

Det behöver inte vara någon annans dom bara därför att det blev som det blev för dig. 

Jag vet mycket väl vad jag pratar om då jag arbetar nära soc. 

Att ventilera sina tankar till BVC och be om tips och råd hur man kan tänka som nybliven 2 barns mamma innebär inte en anmälan till soc. 

och ja - jag kopierade dig. 

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Nej, bara nej) skrev 2022-04-15 09:36:14 följande:
    Jo, högst sannolikt anmäls det till soc. Anmälningsplikten är inte förhandlingsbar. Vilket du vetat om du "arbetar nära soc".

Jag är inte här för att debattera med dig, jag avrådde ts att följa ditt "råd" och det står jag för.

Hej med dig. Vill du ha sista ordet så varsågod. Tungan ute

Det finns ingenting att anmäla om man säger till BVC att man är trött och har svårt att hitta en bra struktur hemma som nybliven 2barns mamma. 

att be om hjälp/råd/tips är inte en befogenhet till att ta kontakt med soc, samt så finns det inget underlag till anmälningsplikt i det syftet heller. 

Du skriver bara falska påståenden och skrämmer folk i onödan.

vad som däremot skulle kunna vara illa är om TS inte kan få hjälp och hennes situation i hemmet blir värre med stress för hon inte vet hur hon ska tänka eller underlätta för sig själv.

Du kan stå för vad du säger - det har du rätt till.

men ts bör samtidigt veta att du skrämmer henne, kommer med falska påståenden om hennes situation och att hon kan be om hjälp utan att det blir en anmälan till soc. 

det du gör är att förstärka att hon faktist skulle ha gjort fel i sitt sätt och handlade 

Svar på tråden Jag knuffade mitt barn in i väggen