• kjm789

Jag knuffade mitt barn in i väggen

Idag uppstod en hemsk situation som jag mår så himla dåligt över.

Sedan mitt andra barn kom, för tre månader sedan, har det varit kaos hemma. Bebisskrik i kombination med en trotsig 3åring har gjort att min energi är i botten och att tålamodet har börjat sina ordentligt. Det har uppstått situationer då jag behövt höja rösten till treåringen eller gått från rummet för att inte provoceras, MEN idag hände en grej som gjorde mig så otroligt rädd för mig själv och vad jag är kapabel till att göra i stressiga situationer. När vi skulle gå ut till parken hade jag satt bebisen i babysittern på golvet för att klä på mig och 3åringen kläder. När jag vänt ryggen till hör jag hur bebis gallskriker varav jag vänder mig om och ser att treåringen försöker putta ut bebisen ur babysittern. Paniken i bebisens ögon gör att jag agerar instinktivt (antar jag?) och springer fram för att flytta treåringen från situationen men det blir istället att jag knuffar honom för att han ska sluta, men knuffen blir hård och han ramlar bakåt och slår huvudet i väggen!! 

Fick så extreeeeemt dåligt samvete direkt efteråt och tröstade/sa förlåt och försökte göra allt men det går ju såklart inte att få ogjort! Tänk om jag har skadat mitt barn psykisk av detta??

Är så rädd att en liknande situation ska uppstå för att jag inte kan hantera den stressiga situationen. Har ni några tips/råd? Är det någon annan som varit med om liknande?

kjm
  • Svar på tråden Jag knuffade mitt barn in i väggen
  • Anonym4848
    Anonym (Inte okej) skrev 2022-04-15 07:26:54 följande:
    Nej, jag har inga egna barn. Är uppväxt med en svensk kvinna som utsatte mig för tortyr. Jag vet precis hur människor tänker innan vålds handlingar alltså.
    Detta förklarar ju ditt beteende iallafall, skönt att få en förklaring! Du borde prata med någon för att få hjälp att bearbeta detta.

Lycka till!
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Nej, bara nej) skrev 2022-04-15 09:00:36 följande:
    Ts, följ INTE detta råd.
    Vill du ha soc in i livet så är det raka spåret dit.

Bara så du vet.

Varför skulle det vara så fel att be om hjälp när man är stressad och behöver stöttning?

det är snarare du som kommer med skrämselpropaganda om hur soc fungerar.

istället så ska småbarnsföräldrar skrämmas till döds och fortsätta med att kämpa samtidigt som dom drunknar och går under för att dom inte ska kunna vara ärliga och få en chans till hjälp och må bra 

ditt inlägg borde anmälas. bara så du vet 

• Anonym (Nej, bara nej)
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-04-15 09:14:55 följande:

Varför skulle det vara så fel att be om hjälp när man är stressad och behöver stöttning?

det är snarare du som kommer med skrämselpropaganda om hur soc fungerar.

istället så ska småbarnsföräldrar skrämmas till döds och fortsätta med att kämpa samtidigt som dom drunknar och går under för att dom inte ska kunna vara ärliga och få en chans till hjälp och må bra 

ditt inlägg borde anmälas. bara så du vet 

Jag vet vad jag pratar om. Vet du?

Du är fri att anmäla, själv har jag anmält elakingen som skuldbelägger ts. Har du?

(Undrar om du kopierar mig i avslutet på nästa kommentar också... Drömmer)
  • Anonym (Inte okej)
    Inteutanproblem skrev 2022-04-15 08:53:38 följande:

Ärligt. Starta en egen tråd. Det du håller på med här är direkt olämpligt. 

Sedan är det faktiskt så att människor reagerar olika. Att bli utsatt för trauma och våld, så som du har erfarit i ditt liv är inte en liknande situation som den TS beskriver. Det är inte ens givet att alla reagerar på samma sätt du gjorde heller. Det är ju bara för dig att läsa på lite om ämnet inom psykologin, så förstår du snart att alla inte reagerar på samma sätt. 

TS agerade på ren instinkt och i affekt, dvs utan tanke. Är man redan utmattad då? Av stress. Är det väldigt lätt hänt att man reagerar med mer kraft än vad man annars skulle ha gjort. Jag vet förövrigt precis hur det känns och går till, när det blir sådär. Verkligen obehagligt och man blir rädd för sig själv. Nu har jag inte barn, men reagerat sådär i annan pressad situation där instinkten slog på för starkt. Det går på bråkdelen av en sekund. Inget jävla slow motion där inte. 

Nej det vet jag mycket väl.

Men jag känner till den psykologiska effekten djupare än er flesta här kan jag ju lätt säga. Jag vet att ts inte är en ond människa. Men hon söker er hycklare som talar om att det inte var så farligt utan en olycka. Och jag har räddat liv (en som höll på att drunkna, plockat knivar ifrån 2 pers och hjälpt flera tjejer med deras kill problem samt randoms vid resecentrum som blir uppraggade av idiotkillar som inte kan ta ett nej.

Jag vet precis vad som försegår i huvudet på dom. Dom vet vad dom gör, men tror att dom ska komma undan med det, därav som dom begår brotten. Jag vet även att i en sådan situation som ts beskriver, där hon var livrädd för minsta lilla barnets liv skulle ha fått henne att känna att allt går i slow motion. Så därav vet jag att hon snackar skit vad gällande just de 2 ögonblicken till vad hon skriver här.

Anonym4848 skrev 2022-04-15 09:09:00 följande:
    Detta förklarar ju ditt beteende iallafall, skönt att få en förklaring! Du borde prata med någon för att få hjälp att bearbeta detta.

Lycka till!

Så du kunde inte svara poå min fråga? Jag ser din "överhöghet" där du just i detta nu njutit av vad du skrev till mig. Men du klarade inte att svara på min fråga ang ex en kille som slår sin flickvän. Så du faller lika hårt som en pannkaka.

Ingen som inte har varit utsatt för mordförsök alt krig kan överhuvudtaget hjälpa mig då jag varit utsatt för mordförsök så många gånger. Men strunt samma i det.

Det var ju en jävla tur att äldsta barnet inte slog i bakhuvudet i någon vass kant och spräckte skallen. Det var oansvarigt och fel oavsett vad du än försöker påskina!

Nehe, är det inte? Vänligen besvara mitt exempel då, och Du! Försök hålla dig till att besvara frågan utan att komma med påhopp eller hyckleri då du känner dig som att du skulle vara i någon makt ställning. Du stöttar alltså barnmisshandel så länge man kan säga att det var "en olycka".

Smutsigt och falskt av dig är vad det är !

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (Nej, bara nej) skrev 2022-04-15 09:24:39 följande:

Du är fri att anmäla, själv har jag anmält elakingen som skuldbelägger ts. Har du?

(Undrar om du kopierar mig i avslutet på nästa kommentar också...  // Drömmer)

Din erfarenhet är din erfarenhet.

Det behöver inte vara någon annans dom bara därför att det blev som det blev för dig. 

Jag vet mycket väl vad jag pratar om då jag arbetar nära soc. 

Att ventilera sina tankar till BVC och be om tips och råd hur man kan tänka som nybliven 2 barns mamma innebär inte en anmälan till soc. 

och ja - jag kopierade dig. 

• Anonym (Inte okej)

Ja, det var väntat men du är knappast först så du kan andas ur luften du fick inom dig när du gjorde det.

Summa summarum; Du stöttar alltså barnmisshandel så länge man kan säga att det var "en olycka".

Seså, var STOLT över dig själv ! Och inte vågade du heller ta i min exempel för misshandel. Modigt gjort du. Du vet att du har fel om du tänker efter.

Du och Anonym4848 är dom som borde skämmas på riktigt ! 

Men för att förtydliga, så om en pojkvän slår sin tjej och får straff för det så ska han alltså inte våndas över det, för att det är taskigt att skuldbelägga en misshandlare ? 

eller är det bara emot äldre tjejer som det är fel med misshandel? Inte mot ett barn som inte kan tala för sin sak? För det är ju så jag uppfattar det, när du inte vågar besvara mitt ex. samt försvarar ts handling som "en olycka".

Du är redan körd i denna diskussion för du kommer inse att du har fel.

• Anonym (Nej, bara nej)
    Anonym (Hjälp) skrev 2022-04-15 09:29:54 följande:

Din erfarenhet är din erfarenhet.

Det behöver inte vara någon annans dom bara därför att det blev som det blev för dig. 

Jag vet mycket väl vad jag pratar om då jag arbetar nära soc. 

Att ventilera sina tankar till BVC och be om tips och råd hur man kan tänka som nybliven 2 barns mamma innebär inte en anmälan till soc. 

och ja - jag kopierade dig. 

Jo, högst sannolikt anmäls det till soc. Anmälningsplikten är inte förhandlingsbar. Vilket du vetat om du "arbetar nära soc".

Jag är inte här för att debattera med dig, jag avrådde ts att följa ditt "råd" och det står jag för.

Hej med dig. Vill du ha sista ordet så varsågod. Tungan ute
  • Anonym (Nej, bara nej)
    Anonym (Inte okej) skrev 2022-04-15 09:35:39 följande:

Ja, det var väntat men du är knappast först så du kan andas ur luften du fick inom dig när du gjorde det.

Summa summarum; Du stöttar alltså barnmisshandel så länge man kan säga att det var "en olycka".

Seså, var STOLT över dig själv ! Och inte vågade du heller ta i min exempel för misshandel. Modigt gjort du. Du vet att du har fel om du tänker efter.

Du och Anonym4848 är dom som borde skämmas på riktigt ! 

Men för att förtydliga, så om en pojkvän slår sin tjej och får straff för det så ska han alltså inte våndas över det, för att det är taskigt att skuldbelägga en misshandlare ? 

eller är det bara emot äldre tjejer som det är fel med misshandel? Inte mot ett barn som inte kan tala för sin sak? För det är ju så jag uppfattar det, när du inte vågar besvara mitt ex. samt försvarar ts handling som "en olycka".

Du är redan körd i denna diskussion för du kommer inse att du har fel.

Jag har inte uttalat mig om ts beteende, så varifrån kommer din slutsats att jag stöttar barnmisshandel?

Jag har utsatts för grov misshandel av en man jag levde med, så behåll din skit för dig själv du. Alla blir inte så negativt mentalt påverkade som du, det kanske du ska ha i åtanke.

Vad menar du att jag inte vågar besvara? Du har inte ställt någon fråga till mig.
  • Anonym (Inte okej)
    Anonym (Nej, bara nej) skrev 2022-04-15 09:39:28 följande:
    Jag har inte uttalat mig om ts beteende, så varifrån kommer din slutsats att jag stöttar barnmisshandel?

Jag har utsatts för grov misshandel av en man jag levde med, så behåll din skit för dig själv du. Alla blir inte så negativt mentalt påverkade som du, det kanske du ska ha i åtanke.

Vad menar du att jag inte vågar besvara? Du har inte ställt någon fråga till mig.

själv har jag anmält elakingen som skuldbelägger ts

Där har du ett ställningstagande som heter duga. Det behövs inte mer än så vet du! 

• Anonym (Inte okej)

Och jag har inte skrivit något till dig innan du skrev att du hade anmält mig ? 

Och du har knappast varit i närheten av misshandel som jag varit samt alla mordförsök ifrån vuxen jag har varit med om. Så kan du anmäla mig så kan du gott svara på mitt typ exempel, oavsett vem jag än skrev det till, då du reagerade just på mig. Eller hur ? 

Så det är synd om diug för att du varit med om grov misshandel som du kallar det, men du tycker synd om ts som misshandlade sitt barn bara för att hon är kvinna eller?? Gå o lägg dig va fan.

Svar på tråden Jag knuffade mitt barn in i väggen