• Anonym (Jennifer)

Han förnekar sexchat

Anonym (Någon) skrev 2022-04-13 09:10:54 följande: 

När jag nu tagit upp detta med honom igen undviker han att ens prata om det, byter tema eller blir upprörd (spelar offer). Så blir han riktigt snäll och omtänksam istället, säkert i hopp om att jag ska släppa detta så som jag alltid göra. Han skickar hjärtan osv. Snälla! Orkar inte mer den här gången...

Jag tänker att det säger mycket om en människa hur den hanterar att bli påkommen.
    Troligen så är detta något han pysslar med då och då och något som han vet är väldigt svårt att bevisa. 

Om du inte orkar mer så är det ju dags att påbörja separationen.
  • Anonym (Jennifer)
    Anonym (Någon) skrev 2022-04-13 09:44:32 följande:
    Väldigt svårt att bevisa, speciellt i hans fall. Jag vet att han aldrig lämnar sanna uppgifter om sig själv på nätet. Å lösenordet till telefonen är hemlighetsstämplat. Alla 15 åren son vi levt ihop.
    Om han varit tämligen hemlighetsfull i 15 år och du faktiskt ser spår efter chat/sex/porr är ju faktiskt tillräckligt.

Att ha levt ihop är inte ett evigt löfte om fortsatt förhållande, utan någonstans har man sin gräns.

Jag tänker att den där känslan av att personen man är ihop med troligen faktiskt sex-chattar med andra är liksom tillräckligt. För tolkningen att personen troligen tänker att detta fungerar, så länge man inte blir påkommen är tämligen lätt att ha. 

Att du dessutom tycker att han vänder på dina misstankar är en typisk upplevelse att ha när någon är ganska manipulativ. Man behöver lita på sig själv och om ens partner försöker få tämligen rimliga frågor att verka orimliga är det oftast bäst att göra som du gör nu och höra vad andra tycker.

Och, ja, jag tänker att det är en väldigt osannolik historia om att just en enda sida plötsligt poppar upp och att man då låter det vara så. Vettiga människor går in och rensar bland cookies och spärrar sådana problem. Troligen nämner man det också INNAN i förebyggande syfte, eftersom man stör sig så på sådana problem!
  • Anonym (Jennifer)
    Anonym (Någon) skrev 2022-04-13 11:40:58 följande:

Det är väl ingen av er som, efter den här diskussionen i tråden, tänker att han kanske bara varit inne på forumet (dvs den oskyldiga delen, ungefär som Familjeliv)? Inte för att han sagt det ens, men det lilla som han sagt är att han bara pratat med folk (inte sex) och sen visade han mig också den där sidan där folk loggar in och hälsar på varann som han kollat på.

Jag tänker att detta är högst osannolikt med tanke på hans reaktioner och vad han sagt/hur han försvarat sig.

Nä, jag tänker att det naturligtvis KAN vara ett missförstånd, men att det rimligtvis är så att han vanligtvis är noggrann med att städa undan.

Jag tänker att smygande och dåliga ursäkter väldigt troligt är för att dölja beteenden man vet inte är 100% ok. Ungefär som att man slänger godispapper diskret för att man faktiskt inte köpt till partnern. 

Mänskligt, men blir man "påkommen" så säger man väl som det är, snarare än att inte vilja tala om det och säga att man "städat på jobbet".
  • Anonym (Jennifer)
    Ocdmänniska skrev 2022-04-13 12:16:40 följande:

Tycker det är konstigt att han är så hemlighetsfull med mobilen sin också. Det är man ju bara om man har något att dölja. 

Precis, om det vara är ett misstag, så behöver man ju ständigt inte dölja sin mobil och städa den. 
  • Anonym (Jennifer)
    Anonym (Någon) skrev 2022-04-13 12:25:38 följande:
    Javisst. Jag har förut alltid lämnat min mobil öppen. Sen började han läsa alla mina sms och allt, typ som min mamma skickat och började anklaga mig för att prata för mycket om oss med min mamma. Han började se min mamma som en fiende som ville att jag skulle skilja mig från honom. Sen dess har jag också lås på telefonen eftersom det blev för jobbigt och kontrollerande från hans sida. Men skälet till att han aldrig haft sin mobil öppen framför mig verkar vara ett helt annat... 
    Det är inte alls sunt och faktiskt också ett tydligt tecken på att allt inte står rätt till.
    I ett sunt förhållande respekterar man varandras utrymme och går inte in och rotar i konversationer. 
    Man går inte in och försöker styra vad den andre pratar om med andra anhöriga och man tror oftast att den andre tänker lite liknande som en själv.

Du bör skydda din telefon och rensa, för som man känner sig själv känner man andra. Varför finns behovet att leta och titta bland dina konventioner? Jo, troligen för att han vet att man faktiskt inte vet vad någon tänker och att man faktiskt kan leva dubbelliv.

Människor som inte lever dubbelliv, eller som inte råkat ut för att bli förda bakom ljuset tänker inte på att skydda sig, eller på att rota.

Utifrån vad du berättar är jag 99.999999% säker på att din man inte har rent mjöl i påsen.
  • Anonym (Jennifer)
    Anonym (Någon) skrev 2022-04-13 13:18:25 följande:

En annan grej. När jag tar upp det här med honom nu igen så försvarar han inte sig ens. Han bara avfärdar allt och undrar vad jag pratar om för dumheter nu igen. Så berättar jag att jag varit inne i chatten själv och kollat vad folk håller på med därinne och att jag känner mig sviken. Att det är slut med det nu och att han inte ska få göra så här mot mig mer. Då svarar han bara: OK. Jvla stil och vilken respekt för mig va. Underbart efter 15 år!

Ja, det finns ju inte mycket han kan säga. Ju mindre han förklarar, ju mindre "bevis" får du och vanligtvis kan man komma långt på det.

Se nu till i att ta tag i separationen och glöm inte att du lever med någon som inte tvekar ang. att ljuga för att slippa förklara sig.
  • Anonym (Jennifer)
    Anonym (Kvinna47) skrev 2022-04-14 10:19:09 följande:

Men allvarligt, vad spelar det för roll om han sexchattar med främlingar på ett forum ibland?
    Sluta analysera allt om njut av det som är bra mellan er. 
    Det är skrämmande att så många snokar i varandras telefoner och tycker sig ha rätt till den andras varje tanke och handling. Varför gör ni det? Saknar ni bekräftelse från er partner om att ni är älskad? Eller är det för nu själva har en massa oärliga handlingar i era lurar och antar att alla är likadana?

Att ens analysera det på den nivån om det är startsida eller sidan efter man loggat ut och använda det som argument, klart partnern ljuger för att slippa bli anklagad och analyserad över varje liten småsak.

Man har full rätt att välja att man inte tycker är okej. Själv tycker jag inte att ett förhållande där den ena parten pysslar med något som inte är okej för den andre är särskilt bra. 

Det är inte TS analys av situationen som är problemet. Hon borde kanske inte snokat i hans telefon, men nu vet hon och har gett honom en chans att faktiskt förklara sig. Och det har han gjort, på sitt sätt.

Det finns alltid både gott och dåligt i ett förhållande och ibland kommer någons gräns. TS partner har varit inne i hennes SMS och tyckt saker, men håller sin egen som superhemlig. 
Svar på tråden Han förnekar sexchat