• Anonym (Någon)

Han förnekar sexchat

Bland min mans öppna internetsidor hittade jag en inloggningssida till en sexchat. Det var första sidan som den ser ut när man loggat ut från den. Jag vet detta eftersom jag själv skapat ett fejk konto för att kunna logga in och kolla vad det är för forum det handlar om. Inom loppet av någon minut skrev en rad män till mig och skickade bilder på sitt underliv och ville prata sex. Jag loggade därefter ut och hamnade alltså på den sidan som min man haft uppe i min mobil.

När jag konfronterar honom säger han först att han inte ens vet vad det är för sida. Trots att jag säger till honom att jag tidigare sett den här hemsidan i hans mobil för flera år sedan. Sedan visar han mig en annan version av hemsidan där han menar att han egentligen varit (där krävs ej inlogg) och bara kollat vad andra skrivit. Där framgår typ mest att den och den loggat in osv. Bullshit tänker jag. Sedan börjar han prata om att jag inte kan hindra honom från att kommunicera med folk, att man kan prata om allt möjligt där inne på forumet osv. 

Jag tror inte på vad han säger och han har alltid under många år smugit med sin mobil. Vad säger ni om detta?

• Svar på tråden Han förnekar sexchat
  • Anonym (Någon)

Han säger att inloggningssidan kommer upp i hans mobil som en pop-up. Tror han att jag är dum eller? Det värsta är att han i sin förnekelse vänder på allt, ber inte ens om ursäkt för att han ljugit om att han gjort detta trots att jag inte tycker det är OK, utan istället får mig att låta som en galning. Tex får han det att låta som att jag hittar på och han inte ens vet vad jag pratar om. Jag har inga riktiga "bevis"  förutom att jag sett inloggningssidan flera gånger men för mig räcker det för att jag ska veta att han har ett konto där. Han är väldigt hemlig med sin mobil och har lösenord som jag aldrig får veta så det är en ren slump att jag sett detta. Bildbevis kommer jag aldrig få, för han är väldigt försiktig, 100% fejka uppgifter på hemsidan osv. 

• Anonym (Någon)

Hur svarar man ett inlägg direkt? Hittar inte det...

Tror inte på pop-up eftersom han som sagt försökte visa mig en annan "version" av sidan som han menar att han istället tittade på och försvarade sig med det (nonsens). Sen blev han upprörd istället och sa att man bara pratar om olika saker där inne, typ kommimunicerar och att jag inte kan hindra honom från att göra sånt..

När jag nu tagit upp detta med honom igen undviker han att ens prata om det, byter tema eller blir upprörd (spelar offer). Så blir han riktigt snäll och omtänksam istället, säkert i hopp om att jag ska släppa detta så som jag alltid göra. Han skickar hjärtan osv. Snälla! Orkar inte mer den här gången...

• Anonym (Någon)
    Friger skrev 2022-04-13 09:20:26 följande:
    Men vad är det för en sida då? Det finns ju några "seriösa" sådana sidor. De brukar inte göra reklam för sig vad jag vet.

Sen finns det en massa med oseriösa sidor som installerar sig till höger och vänster på folks datorer och skickar popup.
    Nej, detta är nog en sådan seriös stor sida. Den har en forumdel också förutom chatten. Men jag tror inte att det är forumet som han vart inne på. Varför bli så upprörd och defensiv då? Varför försvara sig med pop-it och att han inte ens vet vad det handlar rom för sida? Och alla toalettbesök 7 ggr om dagen. 
  • Anonym (Någon)
    Anonym (Jennifer) skrev 2022-04-13 09:40:41 följande:
    Jag tänker att det säger mycket om en människa hur den hanterar att bli påkommen.
    Troligen så är detta något han pysslar med då och då och något som han vet är väldigt svårt att bevisa. 

Om du inte orkar mer så är det ju dags att påbörja separationen.
    Väldigt svårt att bevisa, speciellt i hans fall. Jag vet att han aldrig lämnar sanna uppgifter om sig själv på nätet. Å lösenordet till telefonen är hemlighetsstämplat. Alla 15 åren son vi levt ihop.
  • Anonym (Någon)
    Anonym (lll) skrev 2022-04-13 09:59:21 följande:
    I min telefon kommer aldrig sådana sidor upp. Troligen för att jag aldrig söker på såna. 
    Sökhistorik är ju något som påverkar vad som kommer upp spm reklam. Med andra ord måste han åtminstone ha tittat på såna sidor nån gång för att det ska poppa upp sen.
    Ja precis, kommer inte upp i min mobil heller. Popup hos mig är mest reklam inte sånt. Men det kanske är som du säger att det beror på vad man tittat på tidigare. Men det här är inte en sån sida. Det är en stor hemsida som har både forum och chat. Med tanke på hans reaktioner när man konfronterar honom är det inte så sannolikt att han varit inne på forumet direkt...
  • Anonym (Någon)
    Anonym (lll) skrev 2022-04-13 10:09:36 följande:

Jag tänker så här TS: Oavsett vad som är sant eller inte, frågan har uppstått, du litar inte på honom. Det här kommer genomsyra er relation om ni inte kan lösa knuten, och då är frågan om er relation kommer fungera i längden. Att känna sig så misstänksam (du), samt misstänkt (han) - är det inte bättre ni gör slut? 

Du kommer kanske aldrig få reda på sanningen och du måste i så fall välja om du ska tro på honom, för att relationen ska vara bra. 

Hade gjort slut för länge sen - äktenskapet är destruktivt annars också och jag mår inte bra i relationen - men kämpat för barnens skull. Vet att många kommer att säga att barn inte heller mår bra av ett icke-fungerande äktenskap men det är lättare sagt än gjort att bryta upp i praktiken. Eller så har jag bara inbillat mig det och bara behöver göra det nu. 
  • Anonym (Någon)
    Friger skrev 2022-04-13 11:01:51 följande:
    Förstår inte varför han inte stänger sidan efter sig... Låter som en enkel lösning.

Poppar den upp av sig själv hela tiden skulle det kunna vara en förklaring.
    Han brukar rensa allt på mobilen, sas städa efter sig. Sparar inte sökhistorik, alla hemsidor raderas. Sen räknar han säkert med att hans mobil kommer jag inte åt heller. Nu var det bara så att han råkade somna och det var så jag såg detta. Annars är hans telefon helt oåtkomlig. Det var så jag såg hemsidan för flera år sedan också. Jag har kollat i hans mobil flera gånger än så och sidan har inte funnit där förrän nu så ingen popup. Dessutom säger han ju att han varit inne på den sidan men bara kollar vad andra läst, kolla min trådstart. En sidan där man bara ser att den och den loggat in, vem kollar sånt? Osannolikt.
  • Anonym (Någon)

Han blir mer anklagande mot mig liksom. Vänder allt mot mig. På ett tämligen aggressivt sätt.

• Anonym (Någon)

Det är väl ingen av er som, efter den här diskussionen i tråden, tänker att han kanske bara varit inne på forumet (dvs den oskyldiga delen, ungefär som Familjeliv)? Inte för att han sagt det ens, men det lilla som han sagt är att han bara pratat med folk (inte sex) och sen visade han mig också den där sidan där folk loggar in och hälsar på varann som han kollat på.

Jag tänker att detta är högst osannolikt med tanke på hans reaktioner och vad han sagt/hur han försvarat sig.

• Anonym (Någon)
    Ocdmänniska skrev 2022-04-13 12:16:40 följande:

Tycker det är konstigt att han är så hemlighetsfull med mobilen sin också. Det är man ju bara om man har något att dölja. 

Javisst. Jag har förut alltid lämnat min mobil öppen. Sen började han läsa alla mina sms och allt, typ som min mamma skickat och började anklaga mig för att prata för mycket om oss med min mamma. Han började se min mamma som en fiende som ville att jag skulle skilja mig från honom. Sen dess har jag också lås på telefonen eftersom det blev för jobbigt och kontrollerande från hans sida. Men skälet till att han aldrig haft sin mobil öppen framför mig verkar vara ett helt annat... 
  • Anonym (Någon)
    Anonym (Jennifer) skrev 2022-04-13 12:39:39 följande:
    Det är inte alls sunt och faktiskt också ett tydligt tecken på att allt inte står rätt till.
    I ett sunt förhållande respekterar man varandras utrymme och går inte in och rotar i konversationer. 
    Man går inte in och försöker styra vad den andre pratar om med andra anhöriga och man tror oftast att den andre tänker lite liknande som en själv.

Du bör skydda din telefon och rensa, för som man känner sig själv känner man andra. Varför finns behovet att leta och titta bland dina konventioner? Jo, troligen för att han vet att man faktiskt inte vet vad någon tänker och att man faktiskt kan leva dubbelliv.

Människor som inte lever dubbelliv, eller som inte råkat ut för att bli förda bakom ljuset tänker inte på att skydda sig, eller på att rota.

Utifrån vad du berättar är jag 99.999999% säker på att din man inte har rent mjöl i påsen.
    Ja, han brukar ofta säga typ "nu chattar du" när jag bara skriver till en kompis på Instagram eller liknande. Så får JAG förklara mig. Klart att jag då tänkt att han säkert håller på med sånt och då projicerar det på mig och å har en anklagande attityd gentemot mig som nåt sorts försvar. För jag håller ju inte på med sånt och det finns inga tecken på det för honom att misstänka mig heller. Så det är konstigt att det är jag som framstår som boven när jag bara smsar min syrra eller nåt... 
    Usch det går bara gått nerför under åren, avståndet mellan oss här bara ökat och jag har ju aldrig kunnat sätta fingret på vad det är egentligen...men det kanske är just sexchattandet som fört oss så långt ifrån varandra.
  • Anonym (Någon)

En annan grej. När jag tar upp det här med honom nu igen så försvarar han inte sig ens. Han bara avfärdar allt och undrar vad jag pratar om för dumheter nu igen. Så berättar jag att jag varit inne i chatten själv och kollat vad folk håller på med därinne och att jag känner mig sviken. Att det är slut med det nu och att han inte ska få göra så här mot mig mer. Då svarar han bara: OK. Jvla stil och vilken respekt för mig va. Underbart efter 15 år!

• Anonym (Någon)
    Anonym (Man) skrev 2022-04-13 16:14:52 följande:

Jag tror såhär:

Din karl är kåt och du har kontrollbehov. Hela familjeliv är fullt av ämnen med denna utgångspunkt. Sedan hänvisas det inte sällan till moral, som om moral och etik övertrumfar sexuell drivkraft. Ni kvinnor kan gärna få tro det.

Jag har inte kontrollbehov utan ett äktenskap där tilliten är borta. Han får gärna vara kåt och gärna sexchatta för den delen men inte under mitt tak där även jag och våra barn bor. Det är yttersta beviset på att han inte respekterar mig genom att smyga med detta i vårt hem. Sexuell drivkraft i all ära. Hävdar inte att moral övertrumfar något. Säger bara att han då får vara singel och göra detta istället för att kränka mig. Ok? 
  • Anonym (Någon)
    Anonym (jaha) skrev 2022-04-13 21:48:44 följande:
    Så du har dumpat honom nu? 
    Jag tror inte att jag kommer kunna leva med honom efter detta. Så ja, men hur vet jag inte. För han kommer bara säga att jag hittar på, att det inte sant bla bla bla. Jag känner ju honom och vet att han inte vill skiljas. Han är också en sån som kommer att göra allt för att det inte ska hända trots att vi inte är lyckliga och trots detta med chaten. Varför vet jag inte men han vill inte gå vidare trots att han uppenbarligen inte är lycklig och tillfreds med bara mig. Han vill inte som jag bara konstatera att detta inte funkar utan ska istället hindra mig. Jag vet, för jag har velat skiljas tidigare. Han gör allt bara så mycket svårare. 
  • Anonym (Någon)
    Anonym (....) skrev 2022-04-14 09:30:33 följande:
    7 toalettbesök per dag låter fullt normalt... 
    Jo absolut, men nu menade jag 7 ggr pågående typ en halvtimme.
  • Anonym (Någon)

Det är egentligen inget som hindrar mig att separera. Det är väl inget konstigt att man försöker att få det att funka när barn är inblandade men nu är det för mycket som inte funkar. 

Han är väldigt dominant och har alltid varit. Och ja, på ett sätt hindrar han mig på ett psykiskt plan från att separera. Hotar med det ena och det andra, att påverka barnen, att göra mitt liv till ett helvete sen osv. Alltså inte normala reaktioner. 

Angående integritet så har han kränkt min integritet också gång på gång när man rotat i min telefon. Han har även gått mycket längre än så och installerat något sorts spionprogram i min telefon.

Jag har kollat i hans mobil för att hitta svar på varför han är respektlös mot mig. Det bottnar i att tilliten är borta. Det är lätt att säga lita på varandra men det går inte när man blir illa behandlad. Då söker man svar. Å nu har jag väl hittat någon typ av svar. Han bryr sig inte om jag tycker att det han håller på med är ok eller inte. Uppenbarligen i och med att han fortsatt med det. 

• Anonym (Någon)
    Anonym (Rakt på sak) skrev 2022-04-14 10:08:59 följande:
    Spela in honom om du kan när han håller på så där. Man vet aldrig när man behöver bevisa för diverse myndigheter hur han håller på.
    Ja, usch. Tänk att livet blev såhär. Är det så svårt att bara vara fina och snälla mot varandra? Hatar att jag känt att jag behövde stå ut såhär länge. 
  • Anonym (Någon)
    Ocdmänniska skrev 2022-04-14 11:50:46 följande:

Till Anonym kvinna45 

Tycker inte det är direkt är att sätt gränser bara för att man vill att ens partner ska vara trogen till en. Är väl en självklarhet tänker jag när man är i ett förhållande. 

Precis, jag sätter inte upp några konstiga regler mer än det som gäller för alla som är i ett förhållande och det stavas tillit. Han har ju ljugit för mig. När jag frågar honom talar han inte om sina behov eller varför han gjort det. Han fortsätter att ljuga istället. Talar om för mig att det är jag som är knäpp som ens frågar.

Jag använder inte en inloggningssida som argument utan menar att det måste innebära att han varit inne och sen loggat ut. Alltså att han sexchattar.

Fantasier i all ära. Det handlar inte om det. Det handlar om att leva ut det med någon annan, skicka bilder fram och tillbaka. Vilket jag antar att han har gjort i och med att det är bättre så man gör på de chattarna?

För vissa är detta ok. Och fine. Men för mig är det inte ok. Jag tycker att han då får vara singel och göra vad han vill istället för att låtsas bry sig om mig men sedan strunta fullständigt i om jag mår bra eller inte av hans handlingar!
  • Anonym (Någon)
    Anonym (jaha) skrev 2022-04-14 12:14:26 följande:
    Gör slut, gå vidre med ditt liv!
    Ja, det är väl det jag får göra. Han sårar ju bara mig.

Fattar inte varför han inte förstår det själv också, att det är bättre att gå vidare med sitt liv och göra det med vem dam han vill. Men han vill väl ha kakan och äta den. 
Svar på tråden Han förnekar sexchat