Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Dejta långsamt, ge han tid?

Oj, jag måste faktiskt hålla med honom i en del där. För mig känns det självklart att dejta några månader innan man går in i en relation och det verkar som om du mycket riktigt är väldigt intensiv gentemot honom. Du jagar på honom hela tiden om att ni ska ses, 3-4 ggr per vecka först men nu börjar du gå honom på nerverna så ni ses mer sällan. Om du inte ger honom andrum kommer han snart inte vilja träffa dig alls. Det bästa är om du slutar ta initiativ till att träffas och låta honom känna efter om han faktiskt vill det eller inte. Man kan ta upp det någon gång men låt honom ta täten ett tag först och ta det i hans egen takt. Om det vore tvärtom tror jag du skulle uppskatta det också.

• Mortiscia80
    Mallju90 skrev 2022-04-13 16:10:20 följande:

Jag är bara rädd att jag lyckats få han att tvivla på mig då jag har svårt att hålla mig lugn. Trots att jag vill ta de långsamt och känna av jag med. Men känner att jag är van vid tidigare relationer att det går snabbt och man ses ofta. Att om man tycker om någon så vill man ses osv. Att träffas så lite som vi gör, undrar jag hur man ska kunna lära känna varann på en djupare nivå för när vi väl ses så känns de stressigt osv. 

Vad är alternativet? Att du pressar honom tills han tröttnar? Försök med avslappningsövningar när du känner sånt som att "nej men nu måste nåt hända, vad tänker han nu, tänk om han gör slut" och allt som kan snurra runt. Den enda lösningen är att ta några djupa andetag och ha tillit. Om han inte vill ha dig så vill han inte, men desto bättre då att du vet det och kan hitta någon mer kompatibel. Eller så lyckas han också slappna av och ni kan fortsätta träffas, utvecklas och kanske ha en relation.
  • Mortiscia80
    Mallju90 skrev 2022-04-14 18:54:00 följande:

Jag vill skriva Glad påsk bara för att se hur han svarar. Han svarar ju alltid när jag skriver men har svårt att ta första steget själv..Är de dumt??

Jag skulle inte göra det. Han skulle höra av sig men har inte gjort det, att skriva nåt sånt luktar desperation.
  • Mortiscia80
    Mallju90 skrev 2022-04-17 16:45:43 följande:

Jag ska ta upp detta med honom vid nästa tillfälle vi ses. Även om.vi inte ses så kan man ju endå ha kontakt. Har inte hört av honom sen i fredags. Han kollar mina storys och är aktiv. Men skriver inte trots han sa han hör av sig när han har tid. Konstigt detta..

Inte alls konstigt, det verkar som om han håller på att tröttna. Lämna honom ifred ett tag till du.
  • Mortiscia80
    Mallju90 skrev 2022-04-17 17:25:40 följande:

Han säger ju att vi dejtar att han bara har mycket nu över påsk att han absolut hör av sig när de lugnat sig. Ska jag tolka de som att han har avslutat de eller bara vänta?

Jag skulle inte tolka någonting alls. Han har sagt en sak, då utgår man från det. Om han försvinner så märker du det ändå och inget du grubblar över kommer att förändra något, så låt bara bli och gör något annat så länge.
  • Mortiscia80
    Mallju90 skrev 2022-04-19 11:18:14 följande:

Vi skulle höras ikväll han har tydligen haft de jobbigt hela påsken och mår inte så bra. Så jag får ju fråga hur vi ska gå vidare eller om vi helt enkelt ska avsluta de. 

Nej, du ska inte fråga. Du ska tala om för honom hur ni ska gå vidare, och det är åt varsitt håll. Han är inte redo för en relation just nu och verkar inte så intresserad och det vore bättre för dig att satsa på något som faktiskt kan gå framåt.
  • Mortiscia80
    Mallju90 skrev 2022-04-20 08:04:19 följande:

Vi pratade igår och helt ärligt jag orkar inte mer. Han lägger de hela på mig. Att våra personligheter inte kommer funka i ett framtida förhållande. För han är svår att leva med, han kan lätt vara trött och sur när han kommer hem och att jag då vill ha närhet och kramar mys blir jobbigt för honom. Att jag inte tillåter honom att vara sur och håller mig undan typ? Jag har aldrig klagat på att han har dåligt humör utan försökt göra han glad vilket bara gjort han mer irriterad. Han säger att han överanalyserar och tänker hela tiden på framtiden hur en relation ska se ut. Och han kan inte sluta tänka på att de inte kommer att funka. Då sa ja men vet du inte om du vill ses eller ej så vill jag inte ha någon som helst kontakt eller va vänner utan bara avsluta allt. Han bara jag vill inte avsluta allt, men du vill ha allt eller inget sa han då. Men han kan heller inte svara på om han vill fortsätta ses....

Han han han. Det är det enda jag ser. Du då och dina känslor? När han talar om för dig att ni inte passar ihop så måste du tro på vad han säger! Sen lägger han allting på dig och tar inget ansvar för er kontakt. Han kan inte svara på om han vill fortsätta ses. Nej, men det är för att han inte riktigt vill, och det bästa vore om du tog tag i saken och själv avslutade, för det kommer bara sluta i tårar ändå. Tro mig, du kommer ångra dig om du hänger dig kvar och just nu börjar det bli desperation snarare än något annat. Ta dig samman och avsluta!
  • Mortiscia80
    Mallju90 skrev 2022-04-20 18:33:51 följande:

Jag avslutade de hela och han sa ja de är lika bra. Även om det gör ont så var han inte rätt för mig.

Bra gjort! Det känns så klart jättejobbigt nu, men du förstår nu kanske också att du gjorde helt rätt, både om du tittar på hur ni haft det hittills och hans slappa reaktion. Bättre saker väntar dig!
Svar på tråden Dejta långsamt, ge han tid?