• Erika71

Dejta långsamt, ge han tid?

Jag tror att din instinkt är rätt, han har börjat tappa känslorna. Om det sen beror på att du var för intensiv eller om det bara blev så vet bara han men oavsett är trots allt det normala att man vill ses ofta när man är nykär, likaså att man vill ha sex mest hela tiden.

Jag tycker att du känner och agerar helt normalt när man är nyförälskad och att hans beteende tyder på att han inte känner lika mycket som dig. Se på hur han agerar, inte på vad han säger är mitt tips.

• Erika71
    Mallju90 skrev 2022-04-13 21:30:05 följande:

Ja och jag har lugnat mig... Därav vi knappt ses för jag frågar knappt längre. Och han hör heller inte av sig. Han skulle höra av sig angående påsken vi skulle se. Men  är påsk imorgon. Ska han höra av sig samma dag han vill ses så har jag gjort andra planer.

Precis, det är inte särskilt viktigt för honom att träffa dig i påsk. Han kommer säkert höra av sig till dig igen och vilja ses men till slut sitter du här igen och undrar varför han inte hör av sig och lägger massa tid på att känna dig bortvald. Fundera på om det inte är läge att avsluta alltihop och gå vidare.
  • Erika71
    Mallju90 skrev 2022-04-14 20:27:37 följande:

Ja jag måste försöka hålla mig. Mår bara sjukt dåligt av att vänta och att inte veta.. 

Du vet, du vill bara hålla fast vid din önskan. Han är inte intresserad, det finns ingen som är kär som inte vill träffas ofta och framför allt höras varje dag. 

Det spelar ingen roll om han hör av sig imorgon eller dagen därpå, du kommer ändå bli besviken igen eftersom han inte alls är på samma nivå som dig.
  • Erika71
    Mallju90 skrev 2022-04-17 16:45:43 följande:

Jag ska ta upp detta med honom vid nästa tillfälle vi ses. Även om.vi inte ses så kan man ju endå ha kontakt. Har inte hört av honom sen i fredags. Han kollar mina storys och är aktiv. Men skriver inte trots han sa han hör av sig när han har tid. Konstigt detta..

Vad kan han säga som skulle göra dig lugn? Vill du tvinga honom att hålla kontakt med dig även om han uppenbarligen inte vill det? Han visste att du väntade på honom men valde ändå att inte skriva till dig, vad säger det om honom?
  • Erika71
    Mallju90 skrev 2022-04-20 08:04:19 följande:

Vi pratade igår och helt ärligt jag orkar inte mer. Han lägger de hela på mig. Att våra personligheter inte kommer funka i ett framtida förhållande. För han är svår att leva med, han kan lätt vara trött och sur när han kommer hem och att jag då vill ha närhet och kramar mys blir jobbigt för honom. Att jag inte tillåter honom att vara sur och håller mig undan typ? Jag har aldrig klagat på att han har dåligt humör utan försökt göra han glad vilket bara gjort han mer irriterad. Han säger att han överanalyserar och tänker hela tiden på framtiden hur en relation ska se ut. Och han kan inte sluta tänka på att de inte kommer att funka. Då sa ja men vet du inte om du vill ses eller ej så vill jag inte ha någon som helst kontakt eller va vänner utan bara avsluta allt. Han bara jag vill inte avsluta allt, men du vill ha allt eller inget sa han då. Men han kan heller inte svara på om han vill fortsätta ses....

Men sluta nu, du hör väl vad han säger? Han orkar inte med dig och vill vara kvar om DU ändrar dig, dvs det är ditt fel om förhållandet inte fungerar och han är oskyldig.

Lämna killen nu och hitta någon som gör livet lätt, där du inte behöver anpassa dig hela tiden och känna dig ifrågasatt. Någon som vill att du ska höra av dig och blir glad när ni ses och där du inte behöver skriva sådana här trådstarter.

Släpp killen, låt inte honom bestämma om förhållandet är över eller ej. Säg till honom att du är den du är och det är allt eller inget, inte att du ska ändra dig för att passa honom.
Svar på tråden Dejta långsamt, ge han tid?