Mallju90 skrev 2022-04-20 08:04:19 följande:
Vi pratade igår och helt ärligt jag orkar inte mer. Han lägger de hela på mig. Att våra personligheter inte kommer funka i ett framtida förhållande. För han är svår att leva med, han kan lätt vara trött och sur när han kommer hem och att jag då vill ha närhet och kramar mys blir jobbigt för honom. Att jag inte tillåter honom att vara sur och håller mig undan typ? Jag har aldrig klagat på att han har dåligt humör utan försökt göra han glad vilket bara gjort han mer irriterad. Han säger att han överanalyserar och tänker hela tiden på framtiden hur en relation ska se ut. Och han kan inte sluta tänka på att de inte kommer att funka. Då sa ja men vet du inte om du vill ses eller ej så vill jag inte ha någon som helst kontakt eller va vänner utan bara avsluta allt. Han bara jag vill inte avsluta allt, men du vill ha allt eller inget sa han då. Men han kan heller inte svara på om han vill fortsätta ses....
Men sluta nu, du hör väl vad han säger? Han orkar inte med dig och vill vara kvar om DU ändrar dig, dvs det är ditt fel om förhållandet inte fungerar och han är oskyldig.
Lämna killen nu och hitta någon som gör livet lätt, där du inte behöver anpassa dig hela tiden och känna dig ifrågasatt. Någon som vill att du ska höra av dig och blir glad när ni ses och där du inte behöver skriva sådana här trådstarter.
Släpp killen, låt inte honom bestämma om förhållandet är över eller ej. Säg till honom att du är den du är och det är allt eller inget, inte att du ska ändra dig för att passa honom.