Inlägg från: KittyK80 |Visa alla inlägg
  • KittyK80

Dejta långsamt, ge han tid?

Mallju90 skrev 2022-04-13 16:25:56 följande:
    Ja precis, det är så jag vill ha de kunna slappna av. och sluta tänka för mycket. Jag tänker ju hela tiden att han inte har något intresse osv, att han träffar någon annan osv osv. Att hans vänner går i första hand. Men samtidigt så skrämmer jag nog bort. Men ska jag inte ens skicka ett hej hur mår du? Utan bara vara tyst och vänta på han ska höra av sig?
    Precis, skriv ingenting. Inte minsta lilla. Hur länge du ska vänta? Tills han hör av sig.
  • KittyK80
    Mallju90 skrev 2022-04-13 21:18:31 följande:
    Ja jag håller med. Det ska inte vara svårt. Har fortfarande inte hört av honom och tänker boks upp roliga saker med vänner i påsk. Kan inte sitta och vänta på att han kanske klämmer in mig någon av dagarna. Är så ledsen bara att han inte kan vara rak och ärlig. 
    Fast han har väl varit ärlig och förklarat hur han känner? Att det blir för intensivt för honom.
  • KittyK80
    Mallju90 skrev 2022-04-13 21:30:05 följande:
    Ja och jag har lugnat mig... Därav vi knappt ses för jag frågar knappt längre. Och han hör heller inte av sig. Han skulle höra av sig angående påsken vi skulle se. Men  är påsk imorgon. Ska han höra av sig samma dag han vill ses så har jag gjort andra planer.
    Ja det låter ju inte så positivt tyvärr. Men han ville ju få tid att känna efter, så gör din egen grej. Hör av han av sig igen så får du ta ställning då. Men att vara i något där du inte ens vågar fråga är ju inte bra för dig. Bättre då att gå vidare innan det blir ännu värre.
  • KittyK80
    Mallju90 skrev 2022-04-14 18:54:00 följande:
    Jag vill skriva Glad påsk bara för att se hur han svarar. Han svarar ju alltid när jag skriver men har svårt att ta första steget själv..Är de dumt??
    Håll fast vid din plan. Vad skulle bli bättre av att du skriver Glad påsk?
  • KittyK80
    Mallju90 skrev 2022-04-15 19:39:35 följande:
    Vi har pratat idag och han har mycket nu över påsken. Det glädje honom att jag umgås med vänner och försöker tänka på annat för högtider är lite ångest för mig. Han sa också att kärleken är blind därför han tar de långsammare än han någonsin gjort för att allt ska kännas rätt. Jag sa det är viktigt att vi är öppna och ärliga mot varann och de tyckte han med. Så jag får väl helt enkelt acceptera att han vill ta de väldigt försiktigt och låta han ta insiativ och ses. Han kändes iallafall gladare och samtalet flöt på bra idag. Kanske jag som ska sluta nöja bara..
    Så han ringde dig? Det är väl i så fall lite positivt, även om jag fortfarande skulle vara lite avvaktande.
  • KittyK80
    Mallju90 skrev 2022-04-15 20:45:01 följande:
    Vi skrev på snapchat 
    Vem skrev först?
  • KittyK80
    Mallju90 skrev 2022-04-15 21:36:57 följande:
    Han kommenterade min story och jag frågade hur han mådde. Han hade det kaos och mycket att hinna med i påsk.
    Låter som att du är tillbaka på ruta ett. Men att du har köpt hans resonemang.
  • KittyK80
    Mallju90 skrev 2022-04-15 22:05:55 följande:
    Jag tycker om denna killen och får kanske acceptera att han vill ta de lugnt? Jag ska inte va på och låta han höra av sig när vi ska ses.
    Så länge du tror att du kommer att må bra av det.
  • KittyK80
    Mallju90 skrev 2022-04-17 16:45:43 följande:
    Jag ska ta upp detta med honom vid nästa tillfälle vi ses. Även om.vi inte ses så kan man ju endå ha kontakt. Har inte hört av honom sen i fredags. Han kollar mina storys och är aktiv. Men skriver inte trots han sa han hör av sig när han har tid. Konstigt detta..
    På vilket sätt upplever du det konstigt? I mina ögon var det helt förväntat.
  • KittyK80

Uppenbarligen så behöver du mer än han vill ge dig. Eller hur? Du säger att du ska ta det lugnt, men ett par dagar senare sitter du här igen och oroar dig. Och när du får ett litet svar, så känns det bättre, ett par dagar. Sedan upprepar det sig. Hans intresse har tyvärr svalnat. Tråkigt, men sådant händer. Tror inte att du behöver vänta. Han kommer inte att ge dig det du söker. Slösa inte mer tid.

Svar på tråden Dejta långsamt, ge han tid?