Anonym (Love) skrev 2022-04-14 10:52:26 följande:
Alltså ts har extrem förbrukning med tanke på att hen ensam gör åt MER än min familj som har massa datorer, diskmaskin, tvättmaskin, torktumlare och vi har ju även stor kyl och frys och lagar mat och använder ugnen.
Istället för att försöka dra ner på den lilla hushållsel som används (ts betalar INTE för värme och vatten) så borde ts ta reda på vad som är FEL.
Kanske är det felkopplat så ts betalar för en grannes el också? Eller mätarställningen som inte fungerar. Hade jag varit ts hade jag kontaktat både hyresvärd och elbolag för en felsökning.
300 kWh är ingen extrem förbrukning för en 4:a, det är ganska normalt, speciellt för våra fd. elpriser. Jag förbrukade förut ca. 170 kWh/månad i en 1:a ensam.
Men våran korrupta regering ger bara de i villor hjälp med elpriserna! Vet flera som haft bundet elpris på mellan 40-50 öre/kWh, så de har inte berörts av de höjda elpriserna. MEN de har ändå fått ca. 2000:- i bidrag av staten per månad! Så de har fått det 2000:- billigare än en vanlig månad!!?
Men alla i lägenheter som inte har en förbrukning på 700 kWh/månad, har fått elräkningar på ca 250% dyrare än vanligt, men får ingen hjälp!
Släng ut denna regering i höst!