Inlägg från: Gameofthrones |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones

Spara el

Hade nog funderat över användning av tvättmaskin, torktumlare, torkskåp, diskmaskin, du vet att när man reglerar vattnet, frpn kallt till varmt, tex. Det är också på el. Elementen är på vatten med el etc etc.
    Jag har hur är det med kyl, öppnar du ofta och har de öppet ett tag? 

• Gameofthrones

Kolla med din elleverantör och elnätägare. Många har nätägare till kombination med elleverantör. 

Tex Fortum med Godel, just nu är det dyrt med fast pris. Enligt min leverantör. 

Byt till billigare avtal med din elnätägare /elleverantör? 

• Gameofthrones
    Anonym (El korkad) skrev 2022-04-13 21:45:25 följande:
    Vattenfall äger elnätet och jag har rörligt avtal där. Jag funderade på att byta men läste att det inte spelar någon roll för plånboken om man inte har eluopvärmt. 
    Ok, Vattenfall. Kolla upp elleverantör som du kan kombinera med och det sänker dina kostnader inte allt men mycket. Kika in på www.elen.nu
  • Gameofthrones

Själva ugnen tar inte mkt energi på det sättet. Beroende på modell etc. 

Duschar du länge med varmt vatten. Du vet när man reglerar från kallt till varmt det påverkar el. Det är värme. Samba sak med radiatorerna går på vatten med el. Kanske sänka värmen i lgh? Duscha snabbare än vanligt.

.jsg duschar supersnabbt, använder inte torktumlare längre eller torkskåp. Laga mat gör jag varje dag. 

• Gameofthrones

Kan inte citera till dig TS. 

Köp nu lampa med dimmer, trådlös? Man kan ha fjörrkontroll till.

Jag har sådana lampor överallt i lgh. Sovrummet, vardagsrummet och kök. Med ledlampa. 

Plusset med dimmer man kan själv bestämma ljusstyrkan.

Svar på tråden Spara el