Inlägg från: Anonym (Ironi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ironi)

Vem är otrogen?

Anonym (tjej) skrev 2022-04-14 17:47:27 följande:
    Lägger mina easy "självmål" på min hylla - när du lägger dina deluxe på din hylla. Hi, hi, hi............. Skrattande

Blir mycket givande med svar på min undran..........
    Vilken undran?
  • Anonym (Ironi)
    Anonym (Förstår inte..) skrev 2022-04-14 18:04:40 följande:

Om man är för otrohet, varför väljer man inte bara en öppen relation? Det är 2022 liksom...

Personligen är jag väldigt monogam av mig, har befunnit mig i situationer där otrohet lätt kunnat ske men avböjt varje ggn. Gör även slut om jag är i en dålig relation så otrohet känns väldigt inaktuellt för mig...

Skönt att det är så enkelt för dig. Grattis. 
  • Anonym (Ironi)
    Anonym (Förstår inte..) skrev 2022-04-14 18:27:56 följande:
    Tack? Men varför är det svårt för andra menar du? 

Om du inte kan föreställa dig det kan jag inte förklara det. 

Att människor är komplexa och förhållanden består av fler än en komplex person. Att inget är så svartvitt som jag tycker du framställer det. 

• Anonym (Ironi)
    Anonym (Förstår inte..) skrev 2022-04-14 18:54:47 följande:
    Jag kan förstå om man har barn o familj AB o man stannar i ett halvdassigt förhållande därav, att man kan bli lockad, men då förstår jag inte varför man inte antingen öppnar upp förhållandet eller gör slut? 

Jag har inga problem att vara ensam, får förslag om dejter o potentiella ligg flera ggr i veckan, jag hoppar inte på dessa ens som singel o är bara i relation m nån jag verkligen vill va med. Är extremt sexuell av mig men det sköter jag m onani flera ggr om dagen ist.. 

Bra för dig som sagt. Men de flesta fungerar uppenbarligen inte som dig. 

Om du klarar av att förenkla världen och sedan leva efter det är det ju utmärkt. 

• Anonym (Ironi)
    Anonym (Förstår inte..) skrev 2022-04-14 19:03:36 följande:
    Så de flesta är otrogna menar du? Du får ju gärna förklara det svåra så jag kan förstå.

Skrev jag så? Hur kom du fram till den tolkningen? 

Nej, det åligger inte mig att förklara något för någon som inte vill förstå. Och du är ju lycklig som det är så jag fattar inte varför du vill ändra på det?

• Anonym (Ironi)
    Anonym (jaha) skrev 2022-04-14 19:16:04 följande:
    Du kunde alltså inte svara på den enkla frågan om de allra är otrogna enligt dig?

Vad menade du då med detta?
    Anonym (Ironi) skrev 2022-04-14 19:01:43 följande:

Bra för dig som sagt. Men de flesta fungerar uppenbarligen inte som dig. 

Om du klarar av att förenkla världen och sedan leva efter det är det ju utmärkt. 

Varför lägger du dig i? Du får gärna fortsätta dina resonemang med dig själv för min del istället för att sekundärkränkas å andras vägnar. 
  • Anonym (Ironi)
    Anonym (Förstår inte..) skrev 2022-04-14 19:14:04 följande:
    ..som inte vill förstå? :D du har ju inte ens försökt få mig att förstå något, bara skrivit förolämpande saker om min inställning till saken. Varför inte tillföra något ist eller inte skriva till mig personligen alls?

Mitt liv skulle bli betydligt svårare om jag svek löften till människor som stod mig nära.

Du frågar ju varför alla inte bara håller på sig eller gör slut om de inte kan det. Och har ett nick som är "förstår inte".

Då påstår jag att det finns tusentals bättre vis att sätta sig in i människors beteende och natur än att någon random på ett forum ska förklara det. Att du inte gjort en ansats till det säger mig att du inte vill förstå. 

OCH du lever ju efter din världstro och gör som du tycker är rätt, då är det väl fel att ändra på det? 

• Anonym (Ironi)
    Svennebanan75 skrev 2022-04-15 09:19:44 följande:

Ställningen hittills:
    40% av kvinnorna kan tänka sig att vara otrogna och 70% av männen kan tänka sig  detsamma.

Visste ju att de många inte har problem att ligga med andra, jag tillhör dem, men det är nog fler än jag gissat ändå?.

Du inser väl att den ?undersökningen? saknar all signifikans? Det är inget att bygga teorier på eller dra slutsatser av.
  • Anonym (Ironi)
    Svennebanan75 skrev 2022-04-15 11:33:26 följande:
    Haha, det är klart jag gör? men jag är ändå inte överraskad, bara fler än jag gissat.

Det är ju poängen, det går inte att gissa utfallet på en sådan fråga på ett sånt här ställe. Eller dra några som helst slutsatser från det. Falskt underlag ger falska slutsatser. 

Såg att du gjorde likadant i någon annan tråd. 

• Anonym (Ironi)
    Anonym (tjej) skrev 2022-04-16 18:54:50 följande:
    Nix, Sorry att göra dig besviken......... På självaste Påskafton Glad

En färsk studie som RFSU hänvisar till visar på att 3% av svenskar är otrogna. Alltmedan 97% av svenskar är trogna.

Tyvärr är din undersökning på FL därmed inte särskilt representativ för svenska befolkningen. Knappast "En moralens högborg" här med andra ord... Solig

Önskar alla läsare på FL En Glad Påskafton Skrattande 

Länk? Det är inte mycket bättre att dra siffror utan hänvisning. 

• Anonym (Ironi)
    molly50 skrev 2022-04-17 12:10:18 följande:
    Till att börja med så måste jag säga att jag tycker du är stark som klarade av att stå emot där.
    Men jag undrar varför du inte berättade för din sambo om vännens beteende?
    Du var ju aldrig otrogen utan det var hon som var på dig.
    Hade en vän gjort så med min man så hade jag i alla fall förlåtit honom.
    Men jag hade velat veta om jag hade en vän som betedde sig så.
    För en sådan vän skulle jag inte vilja ha kvar.
    Man kan inte påstå att man är "som systrar" när man beter sig så med sin väns man.
    Det är lite av en klassiker annars att vara med partnerns vänner. De berättar inte eftersom de inte själva vill sätta vänskapen på spel.
  • Anonym (Ironi)
    molly50 skrev 2022-04-17 21:21:29 följande:
    Vill man inte sätta vänskapen på spel så borde man inte bete sig så från första början.

Oki doki. Vill du skriva fler självklarheter?

Det spelar ju ingen roll vad alla "borde" göra(enligt dej) när dom inte gör det?

• Anonym (Ironi)
    molly50 skrev 2022-04-17 21:32:32 följande:
    Du behöver inte låta spydig.
    Jag skrev bara min åsikt. Sen är det ju upp till var och en hur de vill göra.

Fast du citerade mej. Så jag blev inblandad i din åsikt. Som var så uppenbar att den inte behöver skrivas?

Skriver man som dej får man ju stå ut med spydigheter?

• Anonym (Ironi)
    molly50 skrev 2022-04-17 21:47:29 följande:
    Och du citerade mig. Jag svarade bara på det.

På vilket sätt menar du att jag förtjänar spydighet?
    Gillar du inte det jag skriver så är det bara att scrolla förbi och låta bli att svara.

Jag scrollar mycket. Men du citerade mej. Vad är det du inte förstår i det? Du drog in mej i ditt resonemang. 

Du förtjänar spydighet när du skriver uppenbara saker. Som jag skrev i inlägget du citerade nu. Hur var det oklart?

Svar på tråden Vem är otrogen?