Vem är otrogen?

Blir mycket givande med svar på min undran..........

Om man är för otrohet, varför väljer man inte bara en öppen relation? Det är 2022 liksom...
Personligen är jag väldigt monogam av mig, har befunnit mig i situationer där otrohet lätt kunnat ske men avböjt varje ggn. Gör även slut om jag är i en dålig relation så otrohet känns väldigt inaktuellt för mig...
Om du inte kan föreställa dig det kan jag inte förklara det.
Att människor är komplexa och förhållanden består av fler än en komplex person. Att inget är så svartvitt som jag tycker du framställer det.
Bra för dig som sagt. Men de flesta fungerar uppenbarligen inte som dig.
Om du klarar av att förenkla världen och sedan leva efter det är det ju utmärkt.
Skrev jag så? Hur kom du fram till den tolkningen?
Nej, det åligger inte mig att förklara något för någon som inte vill förstå. Och du är ju lycklig som det är så jag fattar inte varför du vill ändra på det?
Bra för dig som sagt. Men de flesta fungerar uppenbarligen inte som dig.
Om du klarar av att förenkla världen och sedan leva efter det är det ju utmärkt.
Du frågar ju varför alla inte bara håller på sig eller gör slut om de inte kan det. Och har ett nick som är "förstår inte".
Då påstår jag att det finns tusentals bättre vis att sätta sig in i människors beteende och natur än att någon random på ett forum ska förklara det. Att du inte gjort en ansats till det säger mig att du inte vill förstå.
OCH du lever ju efter din världstro och gör som du tycker är rätt, då är det väl fel att ändra på det?
Ställningen hittills:
40% av kvinnorna kan tänka sig att vara otrogna och 70% av männen kan tänka sig detsamma.
Visste ju att de många inte har problem att ligga med andra, jag tillhör dem, men det är nog fler än jag gissat ändå?.
Det är ju poängen, det går inte att gissa utfallet på en sådan fråga på ett sånt här ställe. Eller dra några som helst slutsatser från det. Falskt underlag ger falska slutsatser.
Såg att du gjorde likadant i någon annan tråd.

Länk? Det är inte mycket bättre att dra siffror utan hänvisning.
Oki doki. Vill du skriva fler självklarheter?
Det spelar ju ingen roll vad alla "borde" göra(enligt dej) när dom inte gör det?
Fast du citerade mej. Så jag blev inblandad i din åsikt. Som var så uppenbar att den inte behöver skrivas?
Skriver man som dej får man ju stå ut med spydigheter?
Jag scrollar mycket. Men du citerade mej. Vad är det du inte förstår i det? Du drog in mej i ditt resonemang.
Du förtjänar spydighet när du skriver uppenbara saker. Som jag skrev i inlägget du citerade nu. Hur var det oklart?