• Syskon23

    Längtar efter syskon

    Hej!
    Är 34 år och har alltid velat ha barn men aldrig blivit gravid. Hade helt ställt in mig på ett liv utan barn. 
    För 4 år sen fick jag mens som vanligt, dock blödde jag i väldigt många veckor och kolla upp det till slut, läkaren sa missfall.. Jag som var steril? trodde jag. Tänkte inte så mycket mer på det. 
    1 år senare satt jag med en kompis, helt plötsligt sa jag "jag tror jag är gravid" och kan inte än idag förstå hur jag ens kunde veta det? efter ett par dagar tog jag ett test och visst var jag gravid..Min dotter är nu 2.5 år. Min sambo har tjatat länge om ett syskon, jag har alltid vart emot det. Tills nu... 
    Jag testade med ägglossningstest som visa positivt, vi hade sex samma kväll, men inget mer än det då det inte finns tid då han jobbar kvällar/nätter och sover på dagen. 

    Nu till saken. Sen ägglossningen har jag haft som "växtvärk" i magen konstant... Jag undrar om det kan vara möjligt o känna det redan? är ca 5-6 dagar sen nu jag hade ägglossning. 
    Det liksom slutar inte göra "ont" heller. Värst är om jag tar i eller bär något. 

    Finns det någon som haft/har som jag och var gravid?? Har helt glömt bort hur det var med dottern. När testa ni som tidigast? 

    Mvh en som verkligen vill ha ett syskon nu... 

  • Svar på tråden Längtar efter syskon
  • fjanten
    Syskon23 skrev 2022-04-14 17:31:55 följande:
    Längtar efter syskon

    Hej!
    Är 34 år och har alltid velat ha barn men aldrig blivit gravid. Hade helt ställt in mig på ett liv utan barn. 
    För 4 år sen fick jag mens som vanligt, dock blödde jag i väldigt många veckor och kolla upp det till slut, läkaren sa missfall.. Jag som var steril? trodde jag. Tänkte inte så mycket mer på det. 
    1 år senare satt jag med en kompis, helt plötsligt sa jag "jag tror jag är gravid" och kan inte än idag förstå hur jag ens kunde veta det? efter ett par dagar tog jag ett test och visst var jag gravid..Min dotter är nu 2.5 år. Min sambo har tjatat länge om ett syskon, jag har alltid vart emot det. Tills nu... 
    Jag testade med ägglossningstest som visa positivt, vi hade sex samma kväll, men inget mer än det då det inte finns tid då han jobbar kvällar/nätter och sover på dagen. 

    Nu till saken. Sen ägglossningen har jag haft som "växtvärk" i magen konstant... Jag undrar om det kan vara möjligt o känna det redan? är ca 5-6 dagar sen nu jag hade ägglossning. 
    Det liksom slutar inte göra "ont" heller. Värst är om jag tar i eller bär något. 

    Finns det någon som haft/har som jag och var gravid?? Har helt glömt bort hur det var med dottern. När testa ni som tidigast? 

    Mvh en som verkligen vill ha ett syskon nu... 


    Tar du ett test 2-3 veckor efter positivt ägglossningstest bör du kunna få ett korrekt resultat.
  • Aliona

    Bäst ett par dagar efter att du skulle haft mens men testa tidigt-test kan du använda ett par dagar innan. 

  • Anonym (Carro)

    Kände tydligt av den första graviditeten innan bim, hade molvärk. Andra graviditeten kände jag inte av och var säker på att det inte tog sig. Testade på bim-dagen med första barnet med Clear blues digitala graviditetstest som man kan testa med ca 4 dagar innan bim. Med andra barnet var jag så säker på att jag inte blivit gravid att jag inte vågade testa av rädsla att bli besviken så jag testade inte förrän jag verkligen förstod att jag var gravid.

  • Syskon23

    Har fått sån smärta i ländryggen. 
    Ibland gör det riktigt ont. och lite ömma bröst, och har ändå 7 dagar kvar till mens..  

Svar på tråden Längtar efter syskon