• Fri 15 Apr 2022 09:24
    3389 visningar
    7 svar
    7
    3389

    Trött man

    Har ett problem med min man, vi har varit tillsammans i flera år och har 4 barn varav dem sista är tvillingar på strax över 2 år. Min man har under det senaste året blivit så trött! 


    Vi har alltid varit noga med att vi tar den där timmen efter barnen somnat och umgås med varandra, den existerar inte längre. Han somnar vid nattning av barnen. Sover hårt igenom nätterna och alla uppvak, ifall jag får liv i honom är jag världens sämst fru och en häxa som inte borde få leva. (De vanligaste fraserna) och han går sedan ner och lägger sig på soffan för att slippa ta/hjälpa till med barnen. 
    Jag gör allt I hushållet medan han sitter i soffan och kollar telefonen medan barnen får noll uppmärksamhet. Sexlivet är också obefintligt, och även något jag tycker är jobbigt! 


    Han har alltid varit aktiv och hjälpt till Och älskat att spendera tid med barnen och mig. Han är helt förändrad och jag vet inte vad jag ska göra! 
    När jag försöker prata med honom och säger Att han nog behöver hjälp att lista ut vad som kan vara fel blir han bara arg och säger att det är normalt att vara trött när man är en 4barns pappa. Ja absolut det är det, Men såhär trött? 
    Jag fallerar ju snart!

  • Svar på tråden Trött man
  • Anonym (Gener­ell)
    Fri 15 Apr 2022 09:30
    #1

    Låter som att han är slutkörd. Han borde ta sitt ansvar och gå till närmaste vårdcentral.

  • Anonym (anony­m)
    Fri 15 Apr 2022 10:52
    #2

    Suck...
    Låter lite som min egen pappa.
    Visst, han hjälpte ju till mycket med saker som behövdes göra, men det där att han var så trött och elak ofta. VÄLDIGT elak. Tänker inte gå in på allt elakt han gjorde mot oss barn.

    Men, det är inte kul som barn att växa upp med en lättirrriterad pappa. 
    Egocentrisk, och brydde sig inte om att hans ilska gick ut över allas välmående.

    Din man borde ju självklart tänka på att ta hjälp på något sätt. Han får må dåligt men att bli elak för det, nej det har man ingen rätt till. Som att han kallar dig häxa osv... Liksom...?!

    Är han dum mot barnen också? Om han inte är det, så mår de säkert ändå dåligt av att de märker att han är dum mot dig.

    Svårt att få ensam vårdnad i Sverige, men annars är det något jag tycker man ska få rätt till som mamma om pappan är sådär elak.

  • Fri 15 Apr 2022 12:50
    #3
    Anonym (anonym) skrev 2022-04-15 10:52:03 följande:

    Suck...
    Låter lite som min egen pappa.
    Visst, han hjälpte ju till mycket med saker som behövdes göra, men det där att han var så trött och elak ofta. VÄLDIGT elak. Tänker inte gå in på allt elakt han gjorde mot oss barn.

    Men, det är inte kul som barn att växa upp med en lättirrriterad pappa. 
    Egocentrisk, och brydde sig inte om att hans ilska gick ut över allas välmående.

    Din man borde ju självklart tänka på att ta hjälp på något sätt. Han får må dåligt men att bli elak för det, nej det har man ingen rätt till. Som att han kallar dig häxa osv... Liksom...?!

    Är han dum mot barnen också? Om han inte är det, så mår de säkert ändå dåligt av att de märker att han är dum mot dig.

    Svårt att få ensam vårdnad i Sverige, men annars är det något jag tycker man ska få rätt till som mamma om pappan är sådär elak.


    han vägrar söka hjälp och säger att problemet till att han är lättirriterad är jag. Att jag kräver för mycket. Vet inte om vardagliga sysslor och att ta hand om sina egna barn är för mycket.. 
    han ryter ofta på barnen också. Men kallar är liksom inte elak. 


    är så trött på att människan jag gifte mig med inte längre är densamma.

  • Anonym (anony­m)
    Fri 15 Apr 2022 13:11
    #4
    Detgårnog skrev 2022-04-15 12:50:38 följande:

    han vägrar söka hjälp och säger att problemet till att han är lättirriterad är jag. Att jag kräver för mycket. Vet inte om vardagliga sysslor och att ta hand om sina egna barn är för mycket.. 
    han ryter ofta på barnen också. Men kallar är liksom inte elak. 


    är så trött på att människan jag gifte mig med inte längre är densamma.


    Fast att 'ryta' på barn kan skada dem. Små barn blir lätt rädda för vuxna som är irriterade. 
    Du måste se det från barnens perspektiv. ALL deras trygghet är från er föräldrar, och ert hem. Att känna rädsla hemma kan skada ett barns mående för livet.
  • Anonym (Kansk­e depres­sion/u­tmattn­ing)
    Tue 2 Aug 2022 18:00
    #5

    depression. Utmattning. Han måste söka hjälp. Hans ansvar att göra det då han har fyra barn att ta hand om. Låter som en typisk depression. 

  • Anonym (...)
    Tue 2 Aug 2022 18:03
    #6

    Säger han att du inte borde få leva? Det är ju något oerhört att säga. 

    Det är tufft med småbarn, absolut, men har han inte varit så där trött förr så måste han så klart kolla upp sig själv. 

  • Anonym (furir­)
    Tue 2 Aug 2022 18:03
    #7

    Får väl morska till sig och styrketräna och ?man up?

Svar på tråden Trött man