• Freddie K

    Vad gillar du för musik?

    Hej. Här undrar jag vad du gillar för musik?


    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-04-16 07:33
    Ah, jag glömde några alternativ, men ni får hålla er till godo med de som finns! .
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad gillar du för musik?
  • BeautifulLiz

    Jag gillar mycket olika musik, så kan inte välja.

    Allt från Jean Michel Jarre, Kraftwerk till Sweet, Slade, Kiss, Nazareth och annat från min ungdom. Numera lägger jag till Sabaton, Raubier och faktiskt även Imagine Dragons.

    Så smaken är bred. 


    Jag är inte en blå flodhäst på riktigt.
  • Anonymous31

    Jag har blandad musiksmak. 
    Allt efter humör.

    Exempel på musik:


    Hårdrock/metal som t.ex. Arch Enemy, Nightwish, Amon Amarth, Sabaton och massor av andra metal/hårdrocksband- men inte nödvändigtvis varenda låt av varje band. m.fl. m.fl.
    Rn'b som Destiny's child, Beyoncé... osv. 
    Pop som Britney, Aguilera, Hanson (nostalgi och för att jag älskar att sjunga...) (90-talsartister)
    Disney-låtar.
    Rock-låtar från 80/90-talet. (tänk typ- största banden inom rock/metal under olika eror, och även solo-artister som blivit kända inom olika genres...)
    Svenska band... olika genres.

    Dvs- jag begränsar mig inte till en viss smak utan lyssnar verkligen på allt möjligt- så länge jag upplever musiken vara av kvalité.
    Generellt ogillar jag hip-hop/rap, med undantag för en del rappare som rappar snabbt och har bra röster- och har texter som inte är allt för provocerande på något sätt.
    :D
  • flygrl
    Jag älskar musik men lyssnar på olika typer så svårt rösta i pollen. Är väl rätt mycket en hiphopbrud men det fanns ju inte med så la min röst på metal för det lyssnar jag också en del på.

    Det bästa hade vart med många fler alternativ och att man kunnat klicka i mer än ett alternativ men som du skriver får man hålla till godo. Förutom hiphop/rap och metal (helst hård och melodisk) gillar jag också snygg catchy pop, reggae/ska, klassiskt, jazz och mer än så. Som Anonymous31 gillar jag bra musik oavsett genre. Är det bra är det bra liksom.

    Kul tråd förresten! Och Glad Påsk! Solig

  • Freddie K
    flygrl skrev 2022-04-17 12:37:46 följande:
    Jag älskar musik men lyssnar på olika typer så svårt rösta i pollen. Är väl rätt mycket en hiphopbrud men det fanns ju inte med så la min röst på metal för det lyssnar jag också en del på.

    Det bästa hade vart med många fler alternativ och att man kunnat klicka i mer än ett alternativ men som du skriver får man hålla till godo. Förutom hiphop/rap och metal (helst hård och melodisk) gillar jag också snygg catchy pop, reggae/ska, klassiskt, jazz och mer än så. Som Anonymous31 gillar jag bra musik oavsett genre. Är det bra är det bra liksom.

    Kul tråd förresten! Och Glad Påsk! Solig


    Tjena bruden! Jo, tråden var väl inte så väl genomtänkt! Skäms. Jag kanske gör en ny sån här tråd sen. .

    Jag vet att du gillar hip-hop. Du är ju som du säger en hip-hop brud.

    Glad påsk på dig med. Solig
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • flygrl
    Freddie K skrev 2022-04-17 12:42:05 följande:
    Tjena bruden! Jo, tråden var väl inte så väl genomtänkt! Skäms. Jag kanske gör en ny sån här tråd sen. .

    Jag vet att du gillar hip-hop. Du är ju som du säger en hip-hop brud.

    Glad påsk på dig med. Solig

    Sho bre!
    Jag är med om du gör en ny tråd men annars funkar väl den här med. Men det är roligt med musik, deffo ett av livets glädjeämnen. Och mjo, jag ÄR en hiphopbrud/tjej, absolut. Det är väl lite min stil och så dansar jag ju hiphop/street dance med. Utan och va nån stjärna alls så syns jag faktiskt dansa i ett par hiphop-videos. Faktiskt.


    Du är väl typ en reggae-snubbe eller hur? Hade du besökt reggaefestivalen förresten? 

    Lyssnar förresten på Bach nu. Underbar musik.

  • Freddie K
    flygrl skrev 2022-04-17 13:17:38 följande:

    Sho bre!
    Jag är med om du gör en ny tråd men annars funkar väl den här med. Men det är roligt med musik, deffo ett av livets glädjeämnen. Och mjo, jag ÄR en hiphopbrud/tjej, absolut. Det är väl lite min stil och så dansar jag ju hiphop/street dance med. Utan och va nån stjärna alls så syns jag faktiskt dansa i ett par hiphop-videos. Faktiskt.


    Du är väl typ en reggae-snubbe eller hur? Hade du besökt reggaefestivalen förresten? 

    Lyssnar förresten på Bach nu. Underbar musik.


    Coolt ändå att du har varit med i några musikvideor. .

    Aye, jag är lite av en rastafari-wannabe. Förutom att jag inte röker på då. Det kan jag klara mig utan. Nej, jag har inte varit där, tyvärr.
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • flygrl
    Freddie K skrev 2022-04-17 13:45:43 följande:
    Coolt ändå att du har varit med i några musikvideor. .

    Aye, jag är lite av en rastafari-wannabe. Förutom att jag inte röker på då. Det kan jag klara mig utan. Nej, jag har inte varit där, tyvärr.

    Lite coolt kanske. Dansen och musiken ger mig självförtroende för som du vet är jag rätt blyg egentligen. MEN jag är alltså ingen stjärna och absolut ingen celeb utan bara en brud från betongen. 


    Att du är lite rasta man det vet jag. Men hur funkar det som vit? Rastafari har väl ingen vidare bra syn på vita? Eller märker du inte av nåt sånt? Säger jag som svart tjej men som absolut inte ser ner på människor pga hudfärg.

  • AndreaBD

    Det mesta - haha.... Hur ska jag välja ETT alternativ? Gillar rock, pop - även 80 eller 90 tal (och 70 och 60-tal).  Även de andra varianter kan jag lyssna på om det är en bra låt. 

    Och det finns ju många fler inriktningar.

  • Freddie K
    flygrl skrev 2022-04-17 14:21:27 följande:

    Lite coolt kanske. Dansen och musiken ger mig självförtroende för som du vet är jag rätt blyg egentligen. MEN jag är alltså ingen stjärna och absolut ingen celeb utan bara en brud från betongen. 


    Att du är lite rasta man det vet jag. Men hur funkar det som vit? Rastafari har väl ingen vidare bra syn på vita? Eller märker du inte av nåt sånt? Säger jag som svart tjej men som absolut inte ser ner på människor pga hudfärg.


    Jo, det vet jag att du är. Det tycker jag bara är gulligt ju. .

    Jo, rastafarier har väl inte den bästa synen på vita, men det är väl tvärtom med. Nej, det gör inte jag heller. .
    Man kan inte somna levande och vakna upp död!.
  • flygrl
    Freddie K skrev 2022-04-17 14:37:43 följande:
    Jo, det vet jag att du är. Det tycker jag bara är gulligt ju. .

    Jo, rastafarier har väl inte den bästa synen på vita, men det är väl tvärtom med. Nej, det gör inte jag heller. .
    Tack tack!
    Nu går vi mer och mer OT här men va menar du med tvärtom egentligen? Dom flesta vita svenskar jag möter är inga rasister.
Svar på tråden Vad gillar du för musik?