• Anonym (Frustrerad)

Hur får man en mycket äldre man att ragga på en?

Det finns en äldre man i min omgivning jag är mycket attraherad av men hur kommer jag närmare honom? Jag tänder inte på att ta första steget eller vara efterhängsen eller nåt sånt. Och jag tänker att han kanske inte ens tänker tanken på att försöka med sex eller något sånt med mig på grund av åldersskillnaden (ca 30 år) och att det troligen inte är aktuellt eller vad man ska säga. Så även om en äldre man skulle bli attraherad av mig så kanske han avstår från att göra nåt eller vad tror ni? Skulle du (om du är man) stöta på en mycket yngre tjej? Det är inte seriöst förhållande jag är ute efter. 

Finns några män eller kvinnor här med såna här erfarenheter? Har ni några tips?

Hoppas ni förstår hur jag tänker om det här.

• Svar på tråden Hur får man en mycket äldre man att ragga på en?
  • wolf666

Tipset är väl att göra som du gör nu. På familjeliv kryllar det av kåta gubbs

• Anonym (Jan)

Jag skulle absolut kunna tänka mig att stöta på en yngre tjej om jag känner att det finns något oss emellan. Gärna för en KK-relation. 

• Anonym (Babe)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2022-04-16 22:35:25 följande:

Det finns en äldre man i min omgivning jag är mycket attraherad av men hur kommer jag närmare honom? Jag tänder inte på att ta första steget eller vara efterhängsen eller nåt sånt. Och jag tänker att han kanske inte ens tänker tanken på att försöka med sex eller något sånt med mig på grund av åldersskillnaden (ca 30 år) och att det troligen inte är aktuellt eller vad man ska säga. Så även om en äldre man skulle bli attraherad av mig så kanske han avstår från att göra nåt eller vad tror ni? Skulle du (om du är man) stöta på en mycket yngre tjej? Det är inte seriöst förhållande jag är ute efter. 

För att överhuvudtaget få hans eller nån annans  uppmärksamhet så gäller det ju att han vet att du finns och är tillgänglig för det första. Om han ska ta ett initiativ måste han ju veta om att du är intresserad. Se till att han ser dig som kvinna och inte en alldeles för ung och vilsen tjej. Ha nånting att komma med helt enkelt som väcker hans intresse och nyfikenhet. 
  • Anonym (Kaffedraken)

Ja, jag har erfarenhet av det.
    Jag stötte på en 20 år yngre tjej, hon var 24.
    Henne var jag förälskad i.

Jag kommer aldrig mer att stöta på en så mycket yngre tjej.

Senare så var det en ännu yngre tjej som skrev till mig på en dejtsida.
    Hon var mest drivande till att vilja ses.
    Vi sågs några gånger, men inget hände mellan oss.
    Hon ville bli ihop, men det gick för snabbt för mig. Jag visste inte hur jag kände.
    2 år senare berättade hon att hon varit sugen när vi sågs, men att det var jag som skulle ha tagit första steget.

Jag tycker att en yngre tjej måste vara tydlig med vad hon vill, då många män inte är tankeläsare.

• Anonym (Kaffedraken)

Här är andra erfarenheter jag har av det här med yngre tjejer och ragg.

Dom flesta tycker att det är fel om en man raggar på yngre tjejer.
    Det är bättre att den unga tjejen tar initiativen.
    Men dom flesta tycker ändå att det är fel.

Om en ung tjej skulle ha sex med en äldre man så blir hon utnyttjad.

• LillaTjockaBertil
    Anonym (Frustrerad) skrev 2022-04-16 22:35:25 följande:

Nu är jag inte tillräckligt gammal själv för att kunna ha sex någon som är så mycket yngre men jag har svårt att tänka mig att jag personligen skulle kunna vara intresserad av någon som är så mycket yngre även när jag kommer upp i 50-årsåldern.

Med det sagt vet jag att det finns äldre män som inte har några problem med ligga med yngre kvinnor.

Om du vill få reda på om just han vill ligga med dig tror jag ändå att du blir tvungen till att ta första steget.
  • Anonym (Kaffedraken)
    LillaTjockaBertil skrev 2022-04-18 07:48:35 följande:
    Nu är jag inte tillräckligt gammal själv för att kunna ha sex någon som är så mycket yngre men jag har svårt att tänka mig att jag personligen skulle kunna vara intresserad av någon som är så mycket yngre även när jag kommer upp i 50-årsåldern.

Med det sagt vet jag att det finns äldre män som inte har några problem med ligga med yngre kvinnor.

Om du vill få reda på om just han vill ligga med dig tror jag ändå att du blir tvungen till att ta första steget.
    Ja, en sak som unga tjejer bör vara medvetna om är att äldre män har haft mycket sex. Han har utvecklats och kräver allt mer avancerade sexlekar. Nåt som hon kanske inte är redo för än.
    Risken är stor att hon blir styrd av mannen, och känner sig pressad till saker som hon inte vill göra.
  • LillaTjockaBertil
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-04-18 07:22:28 följande:

Här är andra erfarenheter jag har av det här med yngre tjejer och ragg.

Dom flesta tycker att det är fel om en man raggar på yngre tjejer.
    Det är bättre att den unga tjejen tar initiativen.
    Men dom flesta tycker ändå att det är fel.

Om en ung tjej skulle ha sex med en äldre man så blir hon utnyttjad.

Ja, äldre män som vid upprepade tillfällen raggar på kvinnor eller tjejer som kunde varit deras döttrar brukar betraktas som "gubbsjuka".

Som du själv säger är det oftast bättre att inte ragga på så mycket yngre tjejer utan i så fall låta hon ta initiativet i så fall. Då finns det inte många som skulle opponera sig så länge det inte är någon olämplig relation som exempelvis kompisens dotter eller liknande.
  • Anonym (Kaffedraken)
    LillaTjockaBertil skrev 2022-04-18 08:05:40 följande:
    Ja, äldre män som vid upprepade tillfällen raggar på kvinnor eller tjejer som kunde varit deras döttrar brukar betraktas som "gubbsjuka".

Som du själv säger är det oftast bättre att inte ragga på så mycket yngre tjejer utan i så fall låta hon ta initiativet i så fall. Då finns det inte många som skulle opponera sig så länge det inte är någon olämplig relation som exempelvis kompisens dotter eller liknande.
    Jag har bara stött på en mycket yngre tjej. Jag kallades gubbsjuk. Och pedofil. Hon var 24 år.

Jo, det är många som skulle ha invändningar och tycka att det var fel om tjejen tog initiativen med en äldre man. Även om hon själv vill och ingen tvingar henne, så är det fel.
Svar på tråden Hur får man en mycket äldre man att ragga på en?