• Anonym (J)

Min man är olyckligt kär i en annan

Tror att det är så! Vad tror ni andra? Har startat trådar om det men fick inte med allting.. vill gärna höra annat än att han är ett svin, för det vet jag redan.

Min man började ju skriva med sin killkompis exflickvän för 2 år sedan. Han skrev att han tyckte om henne som mer än vän. Hon hade tydligen gett han bekräftelse och sagt att man skulle ha en kille som du. Och han tog det som att hon var intresserad. Dom sågs hemma hos henne en gång och då la han huvudet mot henne. Men hon tyckte det var skumt och gjorde ingenting tillbaka då hon visste att han hade mig. Allt kom fram till mig då hon hörde av sig. min man sa att han hade sexuell attraktion men inga känslor för henne när jag väl konfronterade min man. min Man är rätt framåt och social. men enligt denna tjej är han rätt blyg. tänker man blir väl blyg när man gillar personen?? Eller har jag fel?? När vi stöter på henne ute så hälsar han blygt och ser så obekväm ut. Visst kan de säkert vara som så att han skäms över att han flirtade Med henne när han har mig.. men ändå? Han kollat igenom hans sökhistorik, han gillar väldigt smala brunetter. Och denna tjej är både smal och brunett. Medans jag mer kurvig och blondin. Det får mig att känna Att jag inte duger? Då han kollar in tjejer på porrsidor som ser ut som tjejen han försökte vara otrogen med?? 

• Svar på tråden Min man är olyckligt kär i en annan
  • sidebyside

Ja det kan mycket väl vara så som du skriver.
    Hur gamla är ni?

• Anonym (kalldusch)

Men den intressanta frågan är... varför lever du med en man som ser dig som ett andrahandsval som duger men bara för att den han allra helst skulle vilja ha är upptagen?

Jag tycker du daltar för mycket med din man och det är den verkliga anledningen till att han kan gå runt och sukta efter någon annan för han vet ju att han har dig kvar ändå.  För jag kan ge mig fan på att om han ställs inför att förlora dig och konfronteras av den andra tjejens man eller springa runt och sukta i hemlighet så kommer hans suktande genast gå över. Men så länge han kan gå runt och sukta gratis utan konsekvenser och utan att hans fantasier konfronteras med krass verklighet så kommer han fortsätta med det. Jag tror din man skulle behöva sig en kalldusch för att komma ner på jorden.

Så om jag vore du skulle jag konfrontera honom och säga..

1) Det finns massor med män därute som skulle välja mig. Ge mig en enda anledning till varför jag skulle vilja leva med en man som älskar någon annan? 

2) Ska vi höra med den andra tjejens man och se vad han tycker om dina kärleksförklaringar till hans partner?

Om du tror att du är oersättlig så tror du fel. Precis som du kan bli kär i någon annan så kan jag oxå det och just nu håller du på och ger mig all anledning till att börja se mig om efter nåt bättre. Gör ett val på riktigt och gör det snart.

• Anonym (kalldusch)
    Anonym (J) skrev 2022-04-17 01:10:26 följande:
    Min man är olyckligt kär i en annan

Tror att det är så! Vad tror ni andra? Har startat trådar om det men fick inte med allting.. vill gärna höra annat än att han är ett svin, för det vet jag redan.

Att starta nya trådar för att du inte fick de svar du önskat tidigare kommer inte hålla för problematiken i sig är fortfarande densamma... Hans agerande kommer inte förändras så länge du accepterar det. Det kommer inte förändras av att du startar nya trådar.
  • Anonym (A)
    Anonym (kalldusch) skrev 2022-04-19 14:35:56 följande:
    Att starta nya trådar för att du inte fick de svar du önskat tidigare kommer inte hålla för problematiken i sig är fortfarande densamma... Hans agerande kommer inte förändras så länge du accepterar det. Det kommer inte förändras av att du startar nya trådar.
    Håller med
  • Anonym (J)

Skriver här mest för känns som jag kan ha blivit avtrubbad och tar för lätt på det. Är dessutom naiv och godtrogen. Vill tro på min man när han säger att det endast fanns attraktion från hans sida och inga känslor... Men allt sköttes väldigt skumt för hans sida eller har jag fel? Hon lägger ut en bild med frågan om nån kan älska henne för den hon är. Han svarar då att han gör det. Eller mer ? jo klart jag gör det? då svarar hon att han kanske gör det som vän, men då svarar han att han kanske tycker om henne som mer än vän. Då skrev hon att hon inte trodde honom. Han svarade då? om du bara visste, hade jag inte haft tjej så hade jag visat dig mer? sen skrev han att dom borde ses nån dag .. men han fick Inge Bekräftande tillbaka frn hennes sida. Hon svara bara okej typ 

• SaraL77

Det framgår även för en blind att din sambo har känslor för kvinnan ifråga. Att han dessutom agerat på sina impulser talar för att det inte bara är en busig fantasi utan någon som han kan tänka sig gå hela vägen med. Du gör såklart som du vill men jag hade aldrig i helvete accepterat att bli behandlad som en dörrmatta.

Svar på tråden Min man är olyckligt kär i en annan