Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm)

Hur fungerar FB local hookups?

Varför är din man med i en dejtinggrupp....? Har ni en öppen relation eller hur funkar det?

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Orolig) skrev 2022-04-17 15:47:51 följande:

Vi har ingen öppen relation och jag undrar också varför han är medlem i denna. 

Det är med all säkerhet helt vanliga och äkta FB- konton som är gruppmedlemmar i messenger-chattarna. Samma konto (person) startar gruppchatten men ses inte som medlem i konversationen. Detta är samma man som skapat den slutna FB-gruppen. 4-5 stycken män är inbjudna samt en kvinna som står som administratör för gruppen.

Konversationen hamnar under Spam. Min man har blockat det kvinnliga kontot, kanske för att de ska hamna där och inte i vanliga listan.För annars hade han ju kunnat välja att lämna gruppen.. 

Jag är rädd att det handlar om just människohandel men behöver belägg. Jag har försökt prata om prostitution men kan inte hålla mig neutral och han blir arg och vi kan inte diskutera mer. När jag frågade om en av medlemmarna blev han irriterad. 

Ska försöka hålla mig kall ett litet tag till. Vår relation har alltid känts superbra, i mååånga år. Nu vet jag inte om det är han eller jag som håller på att trasa sönder den.

Är det så konstigt att tänka sig? Det finns olika orsaker men ingen bra, allt från att se andras sexiga bilder till att sexchatta med någon eller söka en sexpartner. Förstod du inte vad en "hook up"-grupp är eller har du inte sagt ifrån att du inte vill att han håller på med sånt?

De där "tjejerna" som länkar till andra sidor är spam och ja, det kan ligga prostitution bakom men det är inte ditt jobb att utreda i så fall. Du kan tipsa polisen om du känner för det men det stora problemet är att din man söker sig till sexuella arenor utanför relationen, det skulle jag se till att ta tag i om jag var du.

Om han har blockat den där tjejen så kommer han inte se just hennes inlägg mm men det kommer inte att göra att konversationen hamnar i spamkorgen, han kan själv ha markerat den som spam och jag tror han gör det för att försöka dölja den för dig på nåt konstigt sätt, men det är ju bara att öppna den mappen så ser man allt.
Svar på tråden Hur fungerar FB local hookups?