• Mon 18 Apr 2022 12:21
    2607 visningar
    16 svar
    16
    2607

    Lämmnad efter 11år

    Erkki skrev 2022-04-18 11:43:15 följande:

    Hon vill inte mer. Det räcker så. Hon är inte skyldig dig någon förklaring eller parterapi. 


    Du och inte hon är ansvarig för ditt mående. Ring din hälsocentra imorgon och be om en tid för att diskutera ditt mående. 


    höng inte upp dig på henne alls. Vill hon inte så vill hon inte. Att hon blockar dig mm kan hon ta bort om hon vill men hon vill inte. 


    Hon är inte ansvarig för TS mående,så långt kan jag hålla med.
    Och jag tror också att det skulle vara bra för TS att söka hjälp.
    Men jag tycker att hon borde ha kunnat ge TS en förklaring efter 11 år.
    Men här verkar det som att hon har blivit utsatt för en intervention av sin mamma som har något emot TS.
    Kanske borde även mamman söka hjälp för sitt mående om hon ser sitt ex i sin dotters pojkvän och därför bestämmer sig för att ogilla honom?
    Och kanske borde även flickvännen söka hjälp så att hon vågar stå upp mot sin mamma och inte låta henne styra hennes liv.
  • Mon 18 Apr 2022 18:28
    #13
    sacredheart skrev 2022-04-18 13:31:19 följande:
    Man kan tycka massor men det är ju inget som TS kan göra något åt. Vill inte tjejen prata så vill hon inte. 
    Det enda han kan göra är att acceptera att det är så, söka hjälp och gå vidare.

    Vi vet ju inget om hur relationen var och hur flickvännen upplevde den eller varför hon valt att sluta på detta sätt.

    Att TS pappa bjuds med på interventionen var ju märkligt, om det inte är så att det finns en känd problematik som TS inte nämner här (t.ex våld eller missbruk).

    Oavsett så måste han dessvärre acceptera att läget är som det är och hitta ett sätt att gå vidare utan förklaring.
    Ja,man kan tycka massor.
    Och jag tycker att det är väldigt märkligt att det från ena stunden är bra mellan TS och flickvännen och i nästa,efter en helg hos sin familj,så gör hon plötsligt slut och blockar honom överallt.
    Och har dessutom med sig familjen hem för att plocka med sig sina saker.
    Och jag håller med om att det 'r märkligt att TS pappa var med på interventionen.
    Och inte heller han verkar ju förstå vad som har hänt.
    Men jag hoppas att TS vill berätta mer om det ligger något annat till grund för det här.
    Om inte så är det väl bara att hoppas att TS kan glömma och gå vidare.
    Är det som TS skriver så är det ju inget att bygga vidare på ändå,som det låter.
    Även om jag kan förstå att han vill ha en förklaring.
  • Mon 18 Apr 2022 20:19
    #16
    sacredheart skrev 2022-04-18 19:50:23 följande:
    Jag håller med att allt låter väldigt märkligt och jag kan också förstå att TS vill ha en förklaring om sambon utan faktiskt anledning bara försvunnit.

    Något är ju väldigt märklig när ett 11-årigt förhållande avslutas så här. Även om man är konflikträdd, har ett tight förhållande med sin mamma så förklarar det inte detta tillräckligt.

    Men oavsett så kan ju TS inte tvinga ur henne någon förklaring. Han måste hitta sätt att gå vidare.
    Nej,han kan inte tvinga ur henne en förklaring.
    Och även om hon skulle vilja förklara sig så får hon kanske inte för sin mamma.
    Om det är som TS skriver så är det kanske hon som tvingat hans flickvän att blocka honom överallt också.

    Ja,han måste hitta sätt att gå vidare.
    Men jag förstår att det är svårt när man blir dumpad på det här abrupta sättet.
    Min man och jag har varit ett par i 20 år.
    Och om han plötsligt,helt utan förvarning,skulle dumpa mig så skulle jag också vilja ha en förklaring.
    Men skulle jag inte få det så skulle jag ju inte ha något annat val än att försöka gå vidare.
    Men man kan ju hoppas att TS flickvän tänker om och tar kontakt med honom och förklarar sig.
Svar på tråden Lämmnad efter 11år