• vingla222

Halsbränna

Hej!

Ibland vaknar jag på nätterna av en djävulsk halsbränna. Det känns ju som det brinner i hjärtat och bröstet typ. Men nån som vet vad det beror på? Har försökt hitta samband utifrån vad jag ätit eller gjort på kvällen.

Kan det vara att man ätit för mycket och försent? Alkohol? Jag gillar skaldjur och det är väl mycket syra i det. Ibland har jag tränat ganska sent på kvällen. Ofta vill min man bli avsugen innan vi ska somna, kan svald sperma dra igång halsbränna?

Jag är inte gravid så det har inte med det att göra. Jag ser att det finns läkemedel men som sagt, jag är mest nyfiken på vad som orsakar halsbrännan. Och det kan ju också vara en kombo av saker...

• Svar på tråden Halsbränna
  • Anonym (Stress)

Jag har det oavsett vad jag äter. Inte gravid. 
    Det är stressrelaterat antar jag för min del och blir värre om jag är orolig. 
    Andra orsaker kan  vara problem med magmunnen, magkatarr. Jag har alltid Gaviscon hemma och använder det ofta. 

• vingla222

Stress har jag inte tänkt på! Bra inspel! Och när jag tänker efter har jag symptom oftare på vardagar än på helger eller semestrar. 

tack!

• Anonym (Bikarbonat)

Husmors knep som hjälper bra!!

en näve havregryn, tugga och svälj. havregrynen binder upp magsyran.

ca. 1.5 dl vatten och en tsk bikarbonat (kan ta lite mindre/mer) rör om ordentligt, drick! 

fungerar mkt bättre än det som finns på apotek i mitt tycke 

• vingla222
    Anonym (Bikarbonat) skrev 2022-04-18 11:52:08 följande:

Husmors knep som hjälper bra!!

en näve havregryn, tugga och svälj. havregrynen binder upp magsyran.

ca. 1.5 dl vatten och en tsk bikarbonat (kan ta lite mindre/mer) rör om ordentligt, drick! 

fungerar mkt bättre än det som finns på apotek i mitt tycke 

Tusen tack!
Svar på tråden Halsbränna