Inlägg från: kattis71 |Visa alla inlägg
  • kattis71

    Hotad av grannen

    Jag satt ute och solade, hunden i koppel. En 9 månaders pudelblandning på 6 kg. Plötsligt springer det förbi en ung man och jag tappar hunden som givetvis, tyvärr, springer efter. Mannen springer och skriker å hunden efter. Jag får tag i hunden och mannen springer vidare. Sent på kvällen ringer han på med två vänner, jag öppnar inte. Kändes hotfullt. Dagen efter sitter de utanför min dörr flera timmar. Till sist sätter de upp en lapp. Jag ringer och ber om ursäkt för händelsen flera gånger. Jag tar på mig ansvaret såklart. Han hade snubblat och hade märke på jeansen samt snäckor som slutat fungerat. Jag erbjöd mig att betala 600 kr. Men då blev han tokig och skrek att han skulle ha 2000kr. Sen fick jag sms att han skulle göra mig illa om jag inte betalar. 
    Hur gör man?  Har jag handlat fel? Han bor tydligen i mitt hus och jag känner mig rätt rädd att gå till tvättstugan osv just nu.

  • Svar på tråden Hotad av grannen
  • kattis71

    Jag såg att han snubblade till i farten och visst kan det ha blivit märke på jeansen. Jag vill ju såklart stå för skadan. Jag har hoten på sms ifrån honom. Vill inte göra någon 'sak' av det men känner mig ändå småskraj under sena kvällspromenaden. Vet inte riktigt säkert hur mkt han förstår av det jag sa till honom ang ansvarsförsäkring etc han har inte bott så länge i Sverige tror jag. Så här skrev han; "kom jag vill skada dig sen jag ska betala." När jag skrev nej till att betala 2000
    Tycker ni att det är ett hot eller är jag bara fjantig?

Svar på tråden Hotad av grannen