Inlägg från: Anonym (man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (man)

Porr

Anonym (Eva) skrev 2022-04-21 10:30:10 följande:

Han går på lågvarv och saknar jobb/inkomst

Supervanligt att män - och även många kvinnor - kollar porr.

Vad är ditt egentliga problem? Konkretisera!

Tja, bara en sån sak som att hon kommer hem och får ställa sig och laga mat efter att ha jobbat hela dagen och därefter rodda med barnen trotts att han är hemma hela dagen skulle jag se som ett problem? Vad gör han hela dagarna? Varför lagar inte han mat och roddar med ungarna?

Hans ständiga trötthet är väl även det ett problem? Hur kan man bli så trött av att inte göra någonting? Om han är slutkörd av allt runkande så är det nog dags att dra ner på det. I annat fall är det nog dags för ett läkarbesök för att se om han är anemisk eller nåt. 
  • Anonym (man)
    Anonym (Eva) skrev 2022-04-21 11:18:45 följande:
    Om du läser noga så ser du att maken är en del av hanteringen av barnen.

Om TS nu är medveten om att porr är en del av bilden, så tycks det onödigt att hon går igenom hans mobil.

Tror du att TS vill att någon kontrollerar hennes telefon?
    Vill du att någon kontrollerar din? Tror inte det.

Bättre då att lyfta blicken och resonera i större cirklar, kanske ta extern hjälp i att finna vägar framåt, om de nu saknar egen energi att driva sådana samtal mot lösning och balans.
    Att han lämnar och hämtar ungarna på dagis 3 ggr i veckan menar du?
    Är det något att bli så totalt utmattad över? Och på vilket sätt skulle det vara mer tröttsamt än att jobba och pendla 9 timmar?

Om jag var så totalt utmattad och oförmögen att själv söka hjälp för det så skulle det absolut vara bra om någon annan tar tag i det så jag får den vård jag tydligen behöver

Vilka "större cirklar" är det du syftar på? 
  • Anonym (man)
    Anonym (Eva) skrev 2022-04-21 11:35:11 följande:
    TS ser ut att framställa porren som huvudproblemet.
    Min bild är att porren i detta fallet är del av problemet, men att huvudproblemet är bristen på arbete och ev andra sammanhang som fyller på med energi, t ex sport/motion.

Hur ser din mirakel-lösning på deras situation ut?
    Nja, TS skriver ju att hon är ok med att man kollar på porr, jag tycker snarare som att det låter som att det är konsekvenserna av porrtittande som är problemet.
    Anonym (Tröttmamma) skrev 2022-04-21 10:23:13 följande:
    Porr

Jag ser inte detta jag ska skriva om som otrohet.

Lösningen är väl ganska självklar... om porrtittandet tagit sig såna dimensioner att det påverkar övriga livet negativt så är det kanske dags att dra ner på det.

• Anonym (man)
    Anonym (Eva) skrev 2022-04-21 11:59:23 följande:
    Ok - ja lycka till
    Och det betyder vadå?
  • Anonym (man)
    Anonym (Eva) skrev 2022-04-21 12:08:52 följande:
    Tja, du får göra en alldeles egen fri tolkning
    Ja det var ju sakligt av dig Drömmer
  • Anonym (man)
    Anonym (Lalle) skrev 2022-04-21 21:19:12 följande:
    Din porrskadade pojkvän sprutar i toaletten? Och spolar inte? 
    Då skickar han dig en signal syster.
    Ja och signalen säger... otroligt omogen snubbe som inte lärt sig kommunicera Drömmer
  • Anonym (man)
    Anonym (Tröttmamma) skrev 2022-04-22 20:02:24 följande:

Jag tror på väldigt omogen. Han har aldrig haft ett jobb särskilt länge. Inte gått ut gymnasiet. Bott hos sin mamma största delen av livet och kan bli sur för ingenting, tex på en sådan grej kan vara att jag varit i affären och missar att han skrivit och bett mig köpa nåt, då blir han så sur och ignorerar mig. Eller om jag äter en smörgås och efter frågar, hade du också velat ha? Då blir han så sur och säger du hade ju kunnat fråga innan, och kanske inte pratar med mig på ett dygn. Jag har ju liksom lärt mig leva med honom och försöker undvika såna situationer så mycket det går.

Japp, men varför valde du honom som partner och varför valde du att skaffa barn med en sån person?
Svar på tråden Porr