Porr
Om han överkonsumerar porr, även du kollar på porr och onanerar ibland och ni ligger bara 1-2 gånger i veckan med varandra så ser ju jag också brister i ert sexliv. Vad gör att ni inte ligger med varandra oftare och porrsurfar mindre? Prata om det och hur ni tillsammans kan förändra ert sexliv efter bådas önskemål. För det finns ju någonting där som lockar åtminstone honom från att ha sex med dig och även något som intresserar dig också. Kanske kommer ni åt behovet av porr den vägen och förbättrar ert liv på alla fronter.
Detta skulle kunna fungera som en uppmuntran för honom att ta tag i de andra problemen, att han är arbetslös, är upp sent om nätterna, att han om dagarna och kvällarna är för trött för att hjälpa till med det han borde.
Om han inte visar vilja och engagemang till dessa förändringar, så tycker jag att du har goda skäl att överväga att avsluta förhållandet och ställa ultimatum.
Vad är det som gör att du skriver uppenbarligen? Och drar slutsatserna du gör?
Om någon snokar i luren och webbhistoriken visar porr betyder det ju inget annat att man porrsurfat runt för att hitta ett clip som är upphetsande. Och om man är på en gratissida öppnas dessutom nya fönster till höger och vänster. Även om jag gör en specifik sökning, exempelvis stor kuk, små tuttar, latino, skummar jag 30 clips för att hitta något som ens ger mig resning.
För min del känns det som att du byggt ett case utan underlag och resonerar från det.