• Anonym (Tröttmamma)

Porr

Jag ser inte detta jag ska skriva om som otrohet. Men visste inte vilket forum jag skulle välja annars. Jag har en pojkvän som är arbetslös. Jag är hemifrån 9 timmar om dagen och jobbar. Han tar hand om barnen, lämnar på förskola och hämtar. Barnen går på förskola tisdag onsdag och torsdag 9-14. När han kommer hem så är han så trött skriver han till mig varje dag och ber mig ringa och väcka honom, men när det närmar sig tiden jag ska väcka honom så skriver han att nä jag kunde inte somna. Igår så valde jag att gå in på hans telefon då ja, jag visste redan vad jag skulle se på internethistoriken då jag vet att han gör detta ofta. Alltså sååååå många sidor med porr. Porr, porr och mera porr. När jag kommer hem från jobbet och jag stått och lagat mat, råddat med barnen och när vi väl ätit så lägger han sig i sängen för han är så trött och somnar, så då får jag ta hand om barnen fram till läggdags för han är så trött heeeeela jävla tiden. Alltså vad skulle ni känna??? 
    Kan tillägga att han sovit på soffan sedan första barnet föddes. "Han kunde inte sova bredvid oss för det blev för varmt" men egentligen vet jag att det är för när ska han annars kolla porr om inte mitt i natten när vi sover när vi båda är hemma dygnet runt under föräldraledigheten. Gäääääsppppppp

• Svar på tråden Porr
  • Anonym (Tröttmamma)

Som jag skrev skulle jag gärna ligga oftare men om jag försöker hetta till det tex med en nakenbild när han inte är sugen så svarar han mums och sen inget mer. Däremot när han någon gång vill ligga och jag inte är lika sugen så blir han sur. Jag kan tycka att 1-2 gånger i veckan är lagom egentligen. Att jag onanerar eller kollar på porr själv kanske händer 1-2 gånger i månaden. Inte som han som kollar var och varannan dag. Men lägger inte all skuld på honom. 

• Anonym (Lalle)
    Tom Araya skrev 2022-04-21 15:35:23 följande:
    Han överkonsumerar uppenbarligen porr och har en märkligt upplägg som gör att han inte bidrar som han borde. Detta tycker jag han ska ta tag i.

Om han överkonsumerar porr, även du kollar på porr och onanerar ibland och ni ligger bara 1-2 gånger i veckan med varandra så ser ju jag också brister i ert sexliv. Vad gör att ni inte ligger med varandra oftare och porrsurfar mindre? Prata om det och hur ni tillsammans kan förändra ert sexliv efter bådas önskemål. För det finns ju någonting där som lockar åtminstone honom från att ha sex med dig och även något som intresserar dig också. Kanske kommer ni åt behovet av porr den vägen och förbättrar ert liv på alla fronter.
    Detta skulle kunna fungera som en uppmuntran för honom att ta tag i de andra problemen, att han är arbetslös, är upp sent om nätterna, att han om dagarna och kvällarna är för trött för att hjälpa till med det han borde.

Om han inte visar vilja och engagemang till dessa förändringar, så tycker jag att du har goda skäl att överväga att avsluta förhållandet och ställa ultimatum.

Vad är det som gör att du skriver uppenbarligen? Och drar slutsatserna du gör? 

Om någon snokar i  luren och webbhistoriken visar porr betyder det ju inget annat att man porrsurfat runt för att hitta ett clip som är upphetsande. Och om man är på en gratissida öppnas dessutom nya fönster till höger och vänster. Även om jag gör en specifik sökning, exempelvis stor kuk, små tuttar, latino, skummar jag 30 clips för att hitta något som ens ger mig resning. 

För min del känns det som att du byggt ett case utan underlag och resonerar från det.

• Anonym (Eva)
    Anonym (Tröttmamma) skrev 2022-04-21 15:55:25 följande:

Som jag skrev skulle jag gärna ligga oftare men om jag försöker hetta till det tex med en nakenbild när han inte är sugen så svarar han mums och sen inget mer. Däremot när han någon gång vill ligga och jag inte är lika sugen så blir han sur. Jag kan tycka att 1-2 gånger i veckan är lagom egentligen. Att jag onanerar eller kollar på porr själv kanske händer 1-2 gånger i månaden. Inte som han som kollar var och varannan dag. Men lägger inte all skuld på honom. 

Ni gillar båda sex - det är en riktigt bra utgångspunkt för att kunna hitta vidare i ett sexliv tillsammans igen.

Samtidigt måste det vara så högt i tak att ni också får ha sexuell egentid, det tror jag ni kan enas om.

Jag fattar att det är frustrerande med den obalans du beskriver. Jag hoppas verkligen att ni hittar in i ett spår som får er på banan igen. Utmaningen är att få det att funka, inte att lämna varandra.
  • Tom Araya
    Anonym (Lalle) skrev 2022-04-21 16:00:38 följande:

Vad är det som gör att du skriver uppenbarligen? Och drar slutsatserna du gör? 

Om någon snokar i  luren och webbhistoriken visar porr betyder det ju inget annat att man porrsurfat runt för att hitta ett clip som är upphetsande. Och om man är på en gratissida öppnas dessutom nya fönster till höger och vänster. Även om jag gör en specifik sökning, exempelvis stor kuk, små tuttar, latino, skummar jag 30 clips för att hitta något som ens ger mig resning. 

För min del känns det som att du byggt ett case utan underlag och resonerar från det.

Ja, jag spekulerar, men inte helt utan grund.

Han är ju uppenbarligen uppe om nätterna för mycket om han inte orkar med vad han borde om dagarna. Vi vet att porr och spel är stora intressen han lägger en del tid på. Men vi vet förstås inte hur mycket av tiden dessa tar upp

Men eftersom han som man, som bevisligen ändå har en sexdrift, nöjer sig med att ligga med sin sambo 1-2 gånger i veckan och säger nej till mer sex, samtidigt som vi vet att porr konsumeras, så finns det skäl till att anta att det onaneras en del till porr.

Så jag kom fram till att TS + sambo nog har två problem som går hand-i-hand och som man tillsammans bör försöka lösa.

TS får gärna rätta mig om jag har fel.
  • Anonym (Tröttmamma)

Ja som sagt om han inte hade gått och lagt sig och sovit eller satt sig och spelat när jag väl är hemma från jobbet så hade jag ju egentligen inte haft något problem förutom att han är dålig på att hjälpa till hemma och inte har nåt jobb. Så egentligen kanske porren är det minsta problemet vi har Skrikandes

• Tom Araya
    Anonym (Tröttmamma) skrev 2022-04-21 16:42:12 följande:

Ja som sagt om han inte hade gått och lagt sig och sovit eller satt sig och spelat när jag väl är hemma från jobbet så hade jag ju egentligen inte haft något problem förutom att han är dålig på att hjälpa till hemma och inte har nåt jobb. Så egentligen kanske porren är det minsta problemet vi har Skrikandes

Både ja och nej. Understruket ovan är såklart huvudproblemet, men aktiviteterna om nätterna (om det nu är spel, porr, onani eller...) är ju en del av orsaken till det, därmed också ett problem. Om det sedan finns brister i ert sexliv som stimulerar det här ogynnsamma beteendet så måste ni såklart titta på eventuella lösningar där med, om ni faktiskt vill leva ett fungerande och lyckligt liv ihop.
  • Anonym (Tröttmamma)
    Tom Araya skrev 2022-04-21 17:08:21 följande:
    Både ja och nej. Understruket ovan är såklart huvudproblemet, men aktiviteterna om nätterna (om det nu är spel, porr, onani eller...) är ju en del av orsaken till det, därmed också ett problem. Om det sedan finns brister i ert sexliv som stimulerar det här ogynnsamma beteendet så måste ni såklart titta på eventuella lösningar där med, om ni faktiskt vill leva ett fungerande och lyckligt liv ihop.
    Hjärta
  • Anonym (Lalle)
    Tom Araya skrev 2022-04-21 16:14:27 följande:
    Ja, jag spekulerar, men inte helt utan grund.

Han är ju uppenbarligen uppe om nätterna för mycket om han inte orkar med vad han borde om dagarna. Vi vet att porr och spel är stora intressen han lägger en del tid på. Men vi vet förstås inte hur mycket av tiden dessa tar upp

Men eftersom han som man, som bevisligen ändå har en sexdrift, nöjer sig med att ligga med sin sambo 1-2 gånger i veckan och säger nej till mer sex, samtidigt som vi vet att porr konsumeras, så finns det skäl till att anta att det onaneras en del till porr.

Så jag kom fram till att TS + sambo nog har två problem som går hand-i-hand och som man tillsammans bör försöka lösa.

TS får gärna rätta mig om jag har fel.

Du gillar uppenbarligen ordet uppenbarligen. Fast i fel kontext. Och utan just grund. 

Det står ingenstans i historien TS skapar om att han är uppe på nätterna.

• Anonym (Tröttmamma)
    Anonym (Lalle) skrev 2022-04-21 18:24:33 följande:

Du gillar uppenbarligen ordet uppenbarligen. Fast i fel kontext. Och utan just grund. 

Det står ingenstans i historien TS skapar om att han är uppe på nätterna.

"Han kunde inte sova bredvid oss för det blev för varmt" men egentligen vet jag att det är för när ska han annars kolla porr om inte mitt i natten när vi sover när vi båda är hemma dygnet runt under föräldraledigheten. Gäääääsppppppp
  • Anonym (Lalle)
    Anonym (Tröttmamma) skrev 2022-04-21 18:57:39 följande:
    "Han kunde inte sova bredvid oss för det blev för varmt" men egentligen vet jag att det är för när ska han annars kolla porr om inte mitt i natten när vi sover när vi båda är hemma dygnet runt under föräldraledigheten. Gäääääsppppppp
    Så han är uppe mitt i natten? 
Svar på tråden Porr