• Anonym (På resande fot)

Om jag bara ska ha en handväska vilken färg ska det vara?

Jag är ganska noga med att matcha mina kläder, skor och väskor när jag är hemma och har ett stort urval. Men när jag är på resande fot så är det ju annorlunda. Om mina jackor och skor oftast är svarta, grå eller mörkblå vilken färg på väska ska jag satsa på? Jag tycker att det är viktigare att matcha med jackan än skorna eftersom att jackan och väskan är så nära varandra men vilken färg på väska passar med svart och mörkblå främst och ibland grå? 

Jag är inte helt främmande för att ha en rosa eller ljusblå väska eller någon annan färg som poppar lite. 

• Svar på tråden Om jag bara ska ha en handväska vilken färg ska det vara?
  • Anonym (Sara)

Svart passar ju till allt. Så jag hade valt en svart väska. 

Anonym (Sara) skrev 2022-04-22 18:24:34 följande:
    Svart passar ju till allt. Så jag hade valt en svart väska. 
    Svart är fint och passar till nästan allt men är det inte ganska fult med mörkblått?
  • Anonym (Ylva)

Jag tänker att väskval handlar om såväl behov, personlig smak och garderoben.

Jag har personligen bara en liten svart väska eftersom svart inte är "min färg". Jag tycker ofta att svart ser slarvigt ut, och föredrar blå, eller "läderfärg". Jag har väldigt få svarta plagg, skor och accessoarer. Då blir det ju så att jag 'helt enkelt" matchar med det jag har.

Ska jag ut och resa, använda en väska under en period väljer jag helt enkelt en som passar. Och då tänker jag på till min jacka/kavaj och mina skor. Färg är en del i det hela, sen är det ju också stil, storlek och årstid.

Till en mörkblå, svart, grå hade jag valt orange. Jag gillar att väskan "poppar" och det gör orange till blått. Jag tänker även turkos. Hade jag letat väska hade jag troligen kryssat i nästan alla färger utom svart och grå och tittat på vad som känns som min stil och mina behov..

• sextiotalist

En färg som bryter mot dina kläder

Jag älskar vinrött så det blir mitt förslag 

Jag uppskattar era svar.

Det blev en mörkgrå väska, inte så mycket för att jag gillar den färgen som för att modellen var jättebra. Helt perfekt modell faktiskt. Jag tvekade just pga färgen då jag inte är något större fan av grått men jag hoppas att det kommer att fungera och att affären får in en annan snyggare färg i framtiden. Men jag tänkte att den grå väskan ju faktiskt fungerar med både mörkblått, svart och en ljusgrå jacka som jag har. En svart eller mörkblå väska hade inte varit så snyggt med svart respektive blå jacka, motsatta färgerna då förstås. 

• flygrl

Nu har du ju tydligen redan hunnit köpa ny handväska så då får jag önska dig lycka till med den. Själv hade jag iaf valt handväska i nån färg som blivit lite av en färgklick mot allt det mörkblå och svarta, kanske en röd, gul eller orange väska. Tycker det är snyggt med den typen av färger i kombo med svart.

flygrl skrev 2022-04-24 18:35:49 följande:
    Nu har du ju tydligen redan hunnit köpa ny handväska så då får jag önska dig lycka till med den. Själv hade jag iaf valt handväska i nån färg som blivit lite av en färgklick mot allt det mörkblå och svarta, kanske en röd, gul eller orange väska. Tycker det är snyggt med den typen av färger i kombo med svart. smile5.gif
    Jag håller med dig om att en gladare färg hade varit fin(are). Som tur är så ska den komma i rosa så jag ska köpa den också för jag verkligen älskar modellen. Jag använde den idag och den var suverän med alla fack etc så jag är jättenöjd. 

Vilken färg kör du med på dina väskor och jackor till vardags? Brukar du matcha skorna med väskan eller struntar du i det? 
  • flygrl
    Anonym (På resande fot) skrev 2022-04-24 21:54:43 följande:
    Jag håller med dig om att en gladare färg hade varit fin(are). Som tur är så ska den komma i rosa så jag ska köpa den också för jag verkligen älskar modellen. Jag använde den idag och den var suverän med alla fack etc så jag är jättenöjd. 

Vilken färg kör du med på dina väskor och jackor till vardags? Brukar du matcha skorna med väskan eller struntar du i det? 

Ok, då får du snart två väskor i olika färg att variera med. Kul ju!
    Och att en väska inte bara är snygg utan också välorganiserad och praktisk är ju faktiskt inte helt oväsentligt så jag förstår dig helt där. Härligt när man hittat nåt man verkligen trivs med!

Dom handväskor jag använder mest är en röd, en gul och en brun. Jag älskar ju färg så har kläder i olika färger men just nu är det mycket en orange jacka och en grön jacka faktiskt. Jag försöker väl tänka på va jag sätter på mig men skorna matchar jag väl inte alltid med handväskan. 

flygrl skrev 2022-04-27 23:55:19 följande:

Ok, då får du snart två väskor i olika färg att variera med. Kul ju!
    Och att en väska inte bara är snygg utan också välorganiserad och praktisk är ju faktiskt inte helt oväsentligt så jag förstår dig helt där. Härligt när man hittat nåt man verkligen trivs med! smile5.gif

Dom handväskor jag använder mest är en röd, en gul och en brun. Jag älskar ju färg så har kläder i olika färger men just nu är det mycket en orange jacka och en grön jacka faktiskt. Jag försöker väl tänka på va jag sätter på mig men skorna matchar jag väl inte alltid med handväskan. 

Jag beundrar människor som dig som vågar bära färgglada kläder och väskor för det är ju väldigt fint och man blir glad av att se det. Hejja dig! Skrattande
    Jag skulle vilja det själv men känner mig utklädd när jag har någon stark färg. Jag är väl för mycket av en beige mus för att våga haha. 

Jag är så praktiskt lagd så jag älskar verkligen den nya väskan pga alla fack och hur den känns mot kroppen dvs helt platt och lätt. Om bara färgen var rätt så skulle det vara en fullträff. 
  • flygrl
    Anonym (På resande fot) skrev 2022-04-29 14:32:57 följande:
    Jag beundrar människor som dig som vågar bära färgglada kläder och väskor för det är ju väldigt fint och man blir glad av att se det. Hejja dig! Skrattande
    Jag skulle vilja det själv men känner mig utklädd när jag har någon stark färg. Jag är väl för mycket av en beige mus för att våga haha. 

Jag är så praktiskt lagd så jag älskar verkligen den nya väskan pga alla fack och hur den känns mot kroppen dvs helt platt och lätt. Om bara färgen var rätt så skulle det vara en fullträff. 

Tack för vänliga ord.
    Men jag tycker du ska våga ha lite mer färger om det nu är så att du skulle villa det. Du behöver ju inte ha starka färger från topp till tå utan kan kasta in lite färgglada detaljer här och var som komplement till det svarta/mörkblå. Typ en röd eller gul handväska eller färgglad scarf, halsduk eller så. Testa vetja! Solig

Som sagt så vill även jag ha handväskor som är praktiska där man lätt kan organisera upp och hitta sina prylar. Min gula handväska är ex. snygg men bara ett större fack och det kan driva en till vansinne när allt ligger huller om buller. :/

flygrl skrev 2022-04-30 17:10:14 följande:

Tack för vänliga ord. smile5.gif
    Men jag tycker du ska våga ha lite mer färger om det nu är så att du skulle villa det. Du behöver ju inte ha starka färger från topp till tå utan kan kasta in lite färgglada detaljer här och var som komplement till det svarta/mörkblå. Typ en röd eller gul handväska eller färgglad scarf, halsduk eller så. Testa vetja! Solig

Som sagt så vill även jag ha handväskor som är praktiska där man lätt kan organisera upp och hitta sina prylar. Min gula handväska är ex. snygg men bara ett större fack och det kan driva en till vansinne när allt ligger huller om buller. :/

Du ger bra råd så jag börjar lite smått med en ljusrosa väska som färgklick. Hittade samma modell av väskan i helgen i rosa och i svart så jag köpte båda två. Oskyldig  Jag är verkligen så glad över väskorna. Solig

Alltså det värsta som finns är en väska med bara ett fack där allt bara rasar ihop i en enda stor hög. Ännu värre är det om den dessutom är svart inuti. Mardröm! Spöke  
Svar på tråden Om jag bara ska ha en handväska vilken färg ska det vara?