• Anonym (Otrogen?)

    Hans vän är garanterat kär i honom.

    Min sambo har en ny vän sedan 1 år.
    Jag är väldigt säker på att hon är intresserad av honom , de är jätte tydligt på de hon skriver, de umgås lite själv och skriver var dag till varandra.  Jag gillar verkligen inte att han hänger och skriver med en som uttrycker sina starka känslor för honom :( . Han säger bara att de är vänner o bryr sig inte och skriver inget sådant tillbaka. 

  • Svar på tråden Hans vän är garanterat kär i honom.
  • Anonym (lll)

    Skriver de varje dag till varann? Så gör man ju knappt ens med sina äldsta och närmaste vänner. Har du frågat honom om varför han har det behovet? 

    Liksom, vilket behov fyller den här kontakten hos honom? Även om det är sant det han säger att han inte skriver sånt tillbaka så måste han väl förstå hur det ser ut? 

  • Anonym (Otrogen?)
    Anonym (lll) skrev 2022-04-23 11:14:50 följande:

    Skriver de varje dag till varann? Så gör man ju knappt ens med sina äldsta och närmaste vänner. Har du frågat honom om varför han har det behovet? 

    Liksom, vilket behov fyller den här kontakten hos honom? Även om det är sant det han säger att han inte skriver sånt tillbaka så måste han väl förstå hur det ser ut? 


     
    Ja, var dag flera gånger om dagen. Jag snokade lite pg min misstanke och ser mycket mellan dom . Hon bla skriver massa känslor för honom. De har bestämt träff med . Blev ganska misstänksam 
  • Privatutredare

    Jag anser att det är orimligt att din sambo skall umgås med någon som uttrycker att hon har känslor för honom. Han har ett ansvar att säga ifrån om det är så att hon uttrycker känslor och om hon inte kan visa hänsyn för erat förhållande så kan de inte fortsätta umgås, anser jag. 

    Något generaliserande så upplever jag att många singel-kvinnor går igång på att "erövra" någon annans man. Samtidigt så upplever jag även att män (generellt) sällan har en så stark vilja att umgås med en ny kvinnlig vän om det inte finns baktankar. 


     


    Om det är så att din sambo är oförstående till olämpligheten så kan du kanske konfrontera honom med hypotesen om hur det skulle kännas om du började umgås med en man som uttryckte känslor för dig. 

    Lycka till!

  • Anonym (Sånt behöver kväsas)

    Urk. Jag förstår din oro. Jag tror inte han ljuger. Hon är intresserad, men inte honom av henne på det sättet. MEN låt oss säga att det blir problem mellan er av någon orsak. Ni kanske börjar gräla, glida ifrån varandra, har en dålig period. Eller nåt ännu värre som att du vänstrat.

    Vad händer då? Jo, då blir den här tjejen plötsligt väldigt intressant och möjligheterna för er att reparera er relation minskar.

    Hon, den tjejen kommer just i ett sånt läge verkligen "passa på" och har då stor chans att lyckas med det.

    Att han har en sån tjejkompis blir att du och din killes relation hela tiden övervakas, och klantar du dig eller inte är på topp...ja man kan bli paranoid för mindre. Dessutom blir det kravfyllt och stressande att hela tiden behöva veta att du måste vara bättre än en gullig ""snäll"" tjej som avgudar honom.

    Sådär kan man inte ha det, men man kan inte förklara det för killen utan att verka helt sinnessjuk heller. Bästa sättet att bli av med häxan är genom nån av dina killkompisar som du parar ihop henne med. För det får du vara lite manipulativ och låtsas gilla henne för att "sälja in". Så para ihop henne med någon så slipper du stressen och känslan att vara övervakad sedan. 

  • Tukt

    Hur mycket man har kontakt med varandra över telefon eller liknande är svårt att hitta en gräns på, om vad som kan ses som "normalt".
    Men om det är tydligt att det finns starka känslor från hennes sida, så är det inte ett optimalt läge för någon av er. Möjligen pojkvännen som kan få bekräftelse från två håll.
    Så det kan nog vara bra att ta en diskussion om det där. Och om de inte taggar ned umgänget så kanske det i alla fall kan ske mer offentligt och med andra i sällskap om det är IRL.

  • molly50
    Anonym (Otrogen?) skrev 2022-04-23 11:29:31 följande:
     
    Ja, var dag flera gånger om dagen. Jag snokade lite pg min misstanke och ser mycket mellan dom . Hon bla skriver massa känslor för honom. De har bestämt träff med . Blev ganska misstänksam 
    Har du pratat med honom om det här och uttryckt din oro?
    Om inte så är det kanske läge för att göra det.
    Även om han inte är intresserad av henne så måste han bli införstådd i det olämpliga i att fortsätta ha kontakt med henne när ni är ett par.
    Inte bara är det ojuste emot dig utan faktiskt även mot den andra tjejen som får gå med falska förhoppningar.
    Du kan ju också passa på att fråga honom vad han skulle tycka om du hade tät kontakt med en kille som hade starka känslor för dig.
    Om inte förr så kanske han förstår då.
  • Anonym (A)
    molly50 skrev 2022-04-23 16:08:57 följande:
    Har du pratat med honom om det här och uttryckt din oro?
    Om inte så är det kanske läge för att göra det.
    Även om han inte är intresserad av henne så måste han bli införstådd i det olämpliga i att fortsätta ha kontakt med henne när ni är ett par.
    Inte bara är det ojuste emot dig utan faktiskt även mot den andra tjejen som får gå med falska förhoppningar.
    Du kan ju också passa på att fråga honom vad han skulle tycka om du hade tät kontakt med en kille som hade starka känslor för dig.
    Om inte förr så kanske han förstår då.
    Håller med
  • Anonym (Otrogen?)
    Anonym (Sånt behöver kväsas) skrev 2022-04-23 12:35:14 följande:

    Urk. Jag förstår din oro. Jag tror inte han ljuger. Hon är intresserad, men inte honom av henne på det sättet. MEN låt oss säga att det blir problem mellan er av någon orsak. Ni kanske börjar gräla, glida ifrån varandra, har en dålig period. Eller nåt ännu värre som att du vänstrat.

    Vad händer då? Jo, då blir den här tjejen plötsligt väldigt intressant och möjligheterna för er att reparera er relation minskar.

    Hon, den tjejen kommer just i ett sånt läge verkligen "passa på" och har då stor chans att lyckas med det.

    Att han har en sån tjejkompis blir att du och din killes relation hela tiden övervakas, och klantar du dig eller inte är på topp...ja man kan bli paranoid för mindre. Dessutom blir det kravfyllt och stressande att hela tiden behöva veta att du måste vara bättre än en gullig ""snäll"" tjej som avgudar honom.

    Sådär kan man inte ha det, men man kan inte förklara det för killen utan att verka helt sinnessjuk heller. Bästa sättet att bli av med häxan är genom nån av dina killkompisar som du parar ihop henne med. För det får du vara lite manipulativ och låtsas gilla henne för att "sälja in". Så para ihop henne med någon så slipper du stressen och känslan att vara övervakad sedan. 


     Ex så komenterar hon hans utseendet,  ex snygg !  Han har inte skrivit något sådant om hennes utseendet när hon skickar bilder på sig själv. Så egentligen hittar jag inget som gör att jag tror att han är intresserad samtidigt är jag ändå lite orolig. Varför ska de träffas på de sättet ut o äta osv , varför skriver de var dag? De träffades korta stunder genom hans arbete( inte kollegor), han är pedagog. Sen har de haft kontakt sen dess.  
  • Anonym (Sånt behöver kväsas)
    Anonym (Otrogen?) skrev 2022-04-23 18:56:34 följande:
     Ex så komenterar hon hans utseendet,  ex snygg !  Han har inte skrivit något sådant om hennes utseendet när hon skickar bilder på sig själv. Så egentligen hittar jag inget som gör att jag tror att han är intresserad samtidigt är jag ändå lite orolig. Varför ska de träffas på de sättet ut o äta osv , varför skriver de var dag? De träffades korta stunder genom hans arbete( inte kollegor), han är pedagog. Sen har de haft kontakt sen dess.  
    Han är antagligen inte intresserad av henne i nuläget. Men det kan enkelt bli så om DU gör en liten miss.

    Tänk dig att du är en ståtlig älgko. Din kille är en gullig älgkalv. Ni vandrar genom vinterlandskapet och allt är rätt chill. Förutom att det finns en hungrig ensam varghona som vill äta upp din kalv som följer varje steg ni tar. Så länge du är tätt med din kalv är det ingen fara, du kan sparka ihjäl varghonan enkelt.

    Men vad händer om ni glider isär en bit? Du tittar bort? Inte är vaksam? Är trött och seg? Jo då är varghonan där snabbt och skoningslöst på din kalv.

    Så blir din relation med en sån tjejkompis till din kille. Därför får du bli av med henne för annars kommer du få tassa på tå och vara vaksam tills du dör.
Svar på tråden Hans vän är garanterat kär i honom.