• syster yster

    Någon här som borstat med Corsodyl

    Har gjort det 1 vecka pga irriterande visdomstand. Men det blev jättebra efter 1 vecka.  Slutade med tandkrämen i torsdags och efter det har jag haft en skum smak i munnen och det svider på tungan. Stod att det är en biverkning men hade inte det under tiden jag borstade. Inte vad jag tänkte på iallafall. 

    Någon som haft likande? 

  • Svar på tråden Någon här som borstat med Corsodyl
  • Tessaloniki

    Nu var det ett bra tag sen jag borstade med Corsodyl, men har också irriterande visdomständer till och från. Har lärt mig att använda en typ "mellanrumstandborste" (med bara ett litet borsthuvud och specifikt borsta bak på visdomständerna, inte i hela munnen. Så personligen fick jag aldrig såna biverkningar av tandkrämen. Munsköljen dock var jobbig på tungan.

  • syster yster

    Ja tungan bränner fortfarande lite och jag har en liten metallsmak i munnen. 
    Bokade tid hos tandläkaren som bad mig avvakta lite. Man kan reagera mot den tandkrämen sa hon. Dock kände hon inte igen metallsmak i munnen. 

  • whitelight

    Jag använde inte tandkrämen men munsköljen. Känner absolut igen biverkningarna, svidande tunga och att all mat smakar konstigt i några dagar efter att man slutat. Såhär står det på Fass för munsköljen:


    Denna biverkning är mycket vanlig (kan förekomma hos mer än 1 av 10 användare).



    Muntorrhet



    Förändring av smakupplevelsen



    Brännande känsla på tungan

Svar på tråden Någon här som borstat med Corsodyl