Hur gör ni med kostnader kring vänners bröllop?
Så att... Jag har väldigt knaper ekonomi.
Är sambo sedan ca 1år tillbaka med en superbra kille, vi har inga tjafs ekonomiskt och jag vill inte att det ska bli det heller.
Varje månad sätter vi över en summa pengar till ett gemmensamt konto, som går till mat, hyra osv.
Nu är det så att i sommar är vi bjudna på två bröllop på hans sida. Till vänner som jag aldrig ens har träffat.
Bröllopen är långt bort, de innebär resor, hotell, nya kläder pga av viktminskning mm. Rätt dyra kostnader på flera tusen.
Är jag elak om jag inte är super intresserad av att faktiskt dela på denna kostnad? Har inte riktigt de pengarna över och känner inte för att lägga en massa tusenlappar på folk jag faktiskt inte känner. Skulle hellre vilja göra något med barnen under sommaren.
Till saken hör att jag även lär ordna barnvakt, djurvakt och ta ledigt från mitt jobb = förlorad inkomst. För att åka på bröllopen. Åh jag avskyr folksamlingar Så redan där är jag lite avigt inställd.
Samtidigt känner jag mig snål och sniken. Hade det varit tvärtom vet jag att jag fått dåligt samvete om han behövde betala en endaste krona för något han inte får ut något av direkt. Jag hade sett det som en självklarthet att jag ska betala-