Fan! Jag glömde scanna en vara på mataffären!
Så jäkla pinsamt! Det har aldrig hänt förut. Jag får fasen ångest. det kan tyckas löjligt, men jag tänker som så att de ju inte känner mig, de kan ju inte veta att jag missat och inte försökt sno. Inte för att det är troligt att man stjäl en vara för knappt 19 kr när man handlat för närmare 500 men ändå.
Jag fick en delavstämning och kassörskan och jag småpratade om ditt och datt, jag tror hon känner igen mig, jag handlar ofta där. Sen utbrister hon: Oj, nu gjorde jag nog ett misstag! Jag kan ha scannat den här två ggr! Så nu fick du helavstämning!
Oj då sa jag och så gick vi till en kassa. Det visade sig i slutändan att varan inte var scannad!
Jag var där med en kollega som började prata om en annan vara och frågade om jag testat den samtidigt som jag plockade ner min vara från hyllan. Nä, svarade jag och sa att jag tyckte inte det lät gott men han sa att jo det är jättegott och så berättade han vad som var i och det lät gott så jag tog en sån och scannade och la den tillsammans med min vara som jag redan tagit. Men den hade jag inte scannat! Fast jag trodde att jag hade det.
Där och då utbrast jag: Vilken tur att det upptäcktes! Kvinnan som gjorde avstämningen pustade ut och sa vilken tur att det inte var jag som gjort fel! Jag betalade och gick. Men efteråt tänkte jag på att den som satt i kassan gav den andra en blick och nu tänker jag att vad betydde den? (Nojjig? JA!) Var det en fundering på om jag skulle anmälas för stöld? Förvisso skulle det torligen läggas ner har jag kollat upp men ÄNDÅ!