• SweeneyTodd

Här samlas alla nattugglor!

Här kan vi prata, om allt mellan himmel och jord. :) 

• Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!
  • FredrikLiksom

Ok Aniiee då får jag skärpa mig framöver. Jag som ska vara överdrivet artig och allt! Tack för info!

Och när det gäller resenärerna så tror jag faktiskt det är en kombination av skälen du nämner men även att man tycker att fresearrangören ska lösa problemet.

• Monsieur Venus
    FredrikLiksom skrev 2022-07-12 08:20:58 följande:

Ok Aniiee då får jag skärpa mig framöver. Jag som ska vara överdrivet artig och allt! Tack för info!

Och när det gäller resenärerna så tror jag faktiskt det är en kombination av skälen du nämner men även att man tycker att fresearrangören ska lösa problemet.

Ja, det måste ha skakat om din värld rejält. Om du har gått runt och niat folk för att vara artig under alla dessa år, men i själva verket har varit oartig. Vad mer gör man som kränker folk, utan att man vet om det? Flört Tur att Aniiees mormor hade koll på läget!
  • Aniiee
    Monsieur Venus skrev 2022-07-12 08:35:26 följande:
    Ja, det måste ha skakat om din värld rejält. Om du har gått runt och niat folk för att vara artig under alla dessa år, men i själva verket har varit oartig. Vad mer gör man som kränker folk, utan att man vet om det? Flört Tur att Aniiees mormor hade koll på läget!
    Det är säkert inte meningen, men jag får känslan av att du raljerar nu. 
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Monsieur Venus
    Aniiee skrev 2022-07-12 08:43:52 följande:
    Det är säkert inte meningen, men jag får känslan av att du raljerar nu. 
    Nej, det kan jag lova dig att jag inte gör. Jag har ofta en sådan ton och ber om ursäkt om det lät så, men tycker verkligen att det var tur. Var kan man annars ta del av sådan kunskap idag? Jag har som sagt aldrig hört talas om det förut och skulle ha gjort precis tvärtom, niat uppåt för att vara artig. 
  • FredrikLiksom

Goddagens!

Jag som är morgonpiggast i världen i vanliga fall har hamnat i nån slags semesterlunk där jag genomlider en trötthet jag inte är van vid. Kan hända att mina senaste livsomställningar gjort mig ovanligt spänd och semestern fick mig att slappna av.

Det tar några timmar på morgonen nu innan jag känner att jag är igång. 

Idag smygstartar jag med Stranger Things sen blir det röja och åka till tippen.

• Antigone

FredrikLiksom: Det låter jobbigt att bli så trött på semestern, men det kanske är bra i längden om det innebär att du verkligen varvar ner? Själv försöker jag ta tag i mina sömnproblem på allvar nu. Målet är att somna runt kl 1 på natten, istället för runt kl 3-4. Men jag kunde lika gärna försöka jaga regnbågens slut känns det som. Nu har jag slutat med kaffe för jag vet inte vilken gång i ordningen, men tyvärr är jag en kronisk återfallsförbrytare. Känns det som att du har läst det där förut? Det har du också, för det är mitt vanliga ältande här i tråden bara att jag har bytt konto. Lycka till med sömnen och hoppas att du får precis så mycket eller lite sömn som du vill ha på din semester! /Monsieur Venus

• FredrikLiksom
    Antigone skrev 2022-07-17 11:23:44 följande:

FredrikLiksom: Det låter jobbigt att bli så trött på semestern, men det kanske är bra i längden om det innebär att du verkligen varvar ner? Själv försöker jag ta tag i mina sömnproblem på allvar nu. Målet är att somna runt kl 1 på natten, istället för runt kl 3-4. Men jag kunde lika gärna försöka jaga regnbågens slut känns det som. Nu har jag slutat med kaffe för jag vet inte vilken gång i ordningen, men tyvärr är jag en kronisk återfallsförbrytare. Känns det som att du har läst det där förut? Det har du också, för det är mitt vanliga ältande här i tråden bara att jag har bytt konto. Lycka till med sömnen och hoppas att du får precis så mycket eller lite sömn som du vill ha på din semester! /Monsieur Venus

Har du testat koffeinfritt? Det funkar tycker jag. Försöker minimera mitt intag jag med men det går upp och ner här med Skrattande vi har kanske pratat om det här förut? Vet inte? Det spelar ingen roll För det är intressant.

idag ligger jag sömnlös men det är ok. 

ha det fint!
  • Antigone
    FredrikLiksom skrev 2022-07-18 01:44:55 följande:
    Har du testat koffeinfritt? Det funkar tycker jag. Försöker minimera mitt intag jag med men det går upp och ner här med Skrattande vi har kanske pratat om det här förut? Vet inte? Det spelar ingen roll För det är intressant.

idag ligger jag sömnlös men det är ok. 

ha det fint!
    Alltså, tyvärr dricker jag kaffe för att det är gott, men också för att jag blir ?hög? på det och verkligen inte tål det. Jag har typ aldrig så roligt som då och är kreativ som få, men priset jag får betala är skyhögt. Inatt var det riktig orättvist. Jag hade inte druckit det svarta guldet och var fast besluten att jaga regnbågens slut (alltså att somna i hygglig tid) men vet du när jag somnade? Kl 7 på morgonen :O Kanske måste skaffa en klubba eller nåt och slå mig själv i huvudet med så jag tuppar av, för det här håller inte. Det enda positiva är att jag faktiskt tror att jag kommer kunna sova inatt. Hoppas du lyckades somna strax efter att du skrev ditt inlägg i alla fall! Vi får kämpa på med sömnen båda två Skrattande
  • Antigone

Känslan när man har sovit bra flera nätter i rad. I?m walking on sunshine, woooah SoligSoligSolig

Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!