Inlägg från: FredrikLiksom |Visa alla inlägg
  • FredrikLiksom

Här samlas alla nattugglor!

Eurydike skrev 2025-05-20 20:03:19 följande:
    Så synd! Men då har du ju lite tid på dig att hinna se den nu i sommar 🌞 Ja, Jönköping är en fin stad!

Ja det får nog bli det vid tillfälle 😃 även om det kanske inte är riktigt politiskt korrekt att insupa sådan kultur.

fultextad användarhandbok skrev 2025-05-20 20:37:23 följande:
    Hallå hallå i denna tablå. Namnet är mig inte bekant sedan tidigare, så jag inte inte titulera mig vara an anhängare till nämnda musiker, eller artist. Dessutom hade det nog varit lite långt för egen del att ta sig dit. Förhoppningsvis kan du ta tillvara på det!
    Nej, det förstår jag. Det är inte klassat som medievänligt direkt. Även om det verkar som det börjar ändra sig nu. Det ligger nog lite skam i att tillgodogöra sig kulturupplevelser a la Eddie Meduza men det finns något uppfriskande och punkigt över en sån tillställning.

• FredrikLiksom
    Aniiee skrev 2025-07-24 23:33:06 följande:

Jag är död! Det här är fan värre än Tokyo..... Kan det komma lite regn här ute, tack?

Annars har jag ett ny projekt: "cyckla" (virtuellt, med träningscyckel) frårn Kirkenes i norra Norge till Aten i Grekland, längd Europas kust, med avstickare till GB och Irland. 

Annars mår du?

Håller med! Det är lite väl torrt och varmt just nu.
    cykla virtuellt? Wut?

Du hittar alltid alla moderna grejer jag inte hört talas om.
    Smart grej.

Jo tack, det är bara fint! Även om jag skulle vilja ha lite mer semester.

• FredrikLiksom
    Eurydike skrev 2025-07-26 01:40:40 följande:

Hallå där i natten!

Under de här 2 månaderna har jag äntligen vuxit upp och slutat göra allt som är roligt. Jag har gått och lagt mig innan nattugglan och klivit upp före tuppen. Dessutom har jag inte rört en endaste droppe kaffe!

Skojade bara 😂 Allt är precis som förut!

Men jag mår bra och Fultextad får vi nog inget svar från just nu, för hon har gett sig ut på äventyr ⛵️ Själv har jag haft semester! En riktig långkörare 😎

Var har du hittat på på semestern?

Gott med långsemester!
    Jag har också låtit bli att skärpa mig.

Det har blivit några dagar på hotell och lite sightseeing inom landet men för det mesta har jag faktiskt gjort ingenting vilket känns rätt bra. Jag har inte ens gjort de grejer jag hade planerat snygga till här hemma.

Värmen gör mig lite immobiliserad. Men det är ok! Jag har ju resten av året på mig att fixa.

Roligt att Fultextad är på äventyr. Jag tänker mig att det handlar om segling.
  • FredrikLiksom
    Eurydike skrev 2025-07-27 02:25:06 följande:
    Din semester låter trevlig! 😎 Att göra ingenting är viktigt som omväxling och du kan snygga till i hemmet sedan när du får lust. Jag har också rest lite inom landet. Det har blivit några turer till Göteborg och jag har besökt Liseberg, Konstmuseet och Naturhistoriska. Häromdagen var jag i Borås och åt på Café Viskan och kikade på konstmuseet där. Dessutom åt jag jättegod gelatoglass i Jönköping och en glass med 8 kulor på Crêperiet i Alingsås. Du kan se den glassen på min profilbild 😋

Ja, värmen kan vara lite utmattande så här års! Jag kan tipsa om att plocka svamp i skogen, där är det lite svalare och svampen växer som ogräs 🍄

Du gissar rätt! En båt är inblandad, men jag är osäker på om det är en segelbåt. Oavsett så befinner hon sig i sitt rätta element, ute till havs 🌊
    Härligt! Jag har också varit på Naturhistoriska, fast i Sthlm. På Naturhistoriska i Göteborg har jag inte varit sen skolan. Dit måste jag nog ta en tur snart.

Alingsås har jag inte heller varit sen skolan. Det kanske är en trevlig stad?
  • FredrikLiksom
    Aniiee skrev 2025-07-27 16:15:25 följande:
    Måndag gör jag ingenting, ingenting, ingenting
    Tisdag ser jag mig omkring, mig omkring, mig omkring
    Onsdag går jag ut och vankar
    Torsdag sitter jag i tankar
    Fredag gör jag vad jag vill
    Lördag stundar helgen till
    Låter härligt!
  • FredrikLiksom
    Eurydike skrev 2025-07-27 17:41:53 följande:
    Texten försvann när jag postade bilden!

Båda ställena är häftiga, men Naturhistoriska i Göteborg har världens enda ?uppstoppade? blåval. Den simmade tyvärr så vilse att den hamnade på museet. Ett tag var den ett fik 🐋

Alingsås är känd som en fikastad och det jag brukar besöka är Crêperiet och antikfiket. Här är en bild från fiket!
    Se där ja! Fint.

Valen minns jag faktiskt. Det var en av sensationerna som mellanstadieelev.

Stockholm hade inget speciellt på det sättet. Några mindre valar. Cosmonova var väl speciellt dock.
  • FredrikLiksom
    Aniiee skrev 2025-07-27 23:08:31 följande:
    Ah! Sankyo! 
    Men du har betydligt svårare ord i din signatur.
    Vad betyder det?
  • FredrikLiksom
    Aniiee skrev 2025-07-28 01:08:26 följande:
    Det är japanska, skrivet med vårt alfabet. Det betyder ungefär "det som är mitt är mitt, och det som är ditt är också mitt". En "ond" version av det romantiskt menade "what's mine is yours".
    Ah!
  • FredrikLiksom
    Aniiee skrev 2025-10-11 22:00:56 följande:
    Shhh! Alla sover!
    😬

Men bra att du är vaken Aniiee!

Mår du bra?
  • FredrikLiksom
    fultextad användarhandbok skrev 2025-10-23 16:17:06 följande:

En sen hösthälsning till er, antingen ni är kvar eller ej. Hoppas att ni har det bra.

Hej!
    Kul med ett inlägg i tråden. Jag har det bra!
    Hoppas på detsamma med dig?
  • FredrikLiksom
    fultextad användarhandbok skrev 2025-11-06 22:13:50 följande:
    Hej, det var trevligt att läsa! Jag hade en bra period, och så en riktigt dålig, som jag håller på att återhämta mig från nu, så man får nog säga att det är bra! Hoppas att du har trevliga projekt och planer på gång.

Beklagar att du haft en jobbig period men härligt att du håller på att återhämta dig 

Ja det knallar på. Jag har lite olika projekt som jag hoppar emellan så det flyter bra.

• FredrikLiksom
    Eurydike 87 skrev 2025-12-16 20:42:00 följande:
    Här kommer en ännu senare hösthälsning, en tidsenlig vinterhälsning, en tidig vårhälsning och en rysligt tidig sommarhälsning tillbaka! Kul att se dig igen 🍁❄️🌷🌻
    Omg! Long time no see!

Kul att ännu en nattuggla hittar tillbaka till boet.
Svar på tråden Här samlas alla nattugglor!