Inlägg från: Anonym (Simon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Simon)

Lång, vilken kampsport?

Intressant tråd, Jag är en kortare som brukar ägna mig år kampsport i många år. Om du är extremt lång så är du alltid öppen. Det är lättare för oss korta att röra oss in och ut för att få in träffar. Om jag möter en större person hade jag övertaget eftersom de ibland måste vrida sina kroppar på ett obekvämt sätt och lämna sig själva öppna för att jag ska kunna sikta komma in snabbt och komma ut.

• Anonym (Simon)

Fast alla långa gillar kanske inte basket.

• Anonym (Simon)
    Anonym (Sporttant) skrev 2024-02-13 22:34:28 följande:
    Självklart inte, men det brukar vara ganska trevligt att gå in i en sport där man förhoppningsvis kan dominera hyggligt utan att ens anstränga sig.
    Ok jag fattar även om det inte är någon garanti att man dominerar.
  • Anonym (Simon)
    Anonym (Sporttant) skrev 2024-02-15 14:12:05 följande:
    Har man lite bollkontroll och kan springa hyggligt så brukar man bli rejält dominerande under korg om man som tjej är 195 cm. 
    Jo det klart .
    Sen är kampsport inte helt fel om man är lång då räckvidden är super i boxning karate osv även om nackdelarna finns där, men är det kul så kör på.
    Upplevde du mycket nackdelar med att vara 180 cm i kampsport?
  • Anonym (Simon)
    amazonia skrev 2024-02-27 22:12:02 följande:
    Oj var ett tag sen jag var här på FL brukar titta in någon gång i månaden var ett tag sedan jag skrev något, men ser den här gamla tråden. Grejen är att jag helt enkelt inte gillade lagsport så mycket och kom mig inte för att prova det då i barn/tonårstid. Jag har alltid tyckt kampsport verkat kul speciellt på tv och som sagt länge funderat på det men det blev inget då. Vid 20 ville jag börja träna något gärna med lite flås typ spinning och gymträning. I närheten fanns det kampsportsträning mina vänner tipsade och sa du kan väl prova, så då provade jag och tyckte det var bra träning helt enkelt och faktiskt kul. Jag har provat kickboxning vid sidan om Bjj det passar lite bättre kanske. Sen kan det vara kul att utmana sig även om man har nackdelar. 

Kul att du gillar basket och det är väl möjligt att jag skulle haft kul där också ångrar kanske att jag inte testade när jag var barn tonåring.
    Vill bara säga keep up the good work
  • Anonym (Simon)

Hur går det med träningen?

Svar på tråden Lång, vilken kampsport?