Utslag på benen
Jag är i vecka 29 och har upptäckt röda utslag på insidan av låren. De kliar inte, men jag undrar vad de beror på...har de att göra med graviditeten? Nån som vet?
Jag är i vecka 29 och har upptäckt röda utslag på insidan av låren. De kliar inte, men jag undrar vad de beror på...har de att göra med graviditeten? Nån som vet?
Jag har oxå fått röda utslag på benen! Det är små röda prickar - ser ut ungefär som sådana prickar man ibland kan få då man rakat benen. Är i vecka 30. Är det något liknande du har?
Precis...små röda prickar. Har aldirg varit med om liknande. Undrar vad det beror på?! Kanske måste ringa BM och kolla...
Jag har heller aldrig varit med om det. Hade inte så då jag väntade mitt första barn.
Det började med några prickar på låren och så en natt så kliade det på ena vadbenet och då jag klev upp så upptäckte jag att jag fått fullt av prickar där! I övrigt kliar de inte. Om du pratar med din BM om det så kan du väl skriva en rad och berätta vad hon sa om det? Det är väl någon hormonell grej kan jag tänka mig.
Kul att inte vara ensam om fenomenet
Säkert...som allt annat. Ska försöka komma ihåg att ringa i morgon och kolla...har läst att det kan vara nåt med dåliga levervärden, och det låter ju inte så bra. Så bäst att ta det säkra före det osäkra. Jag skriver här när jag fått veta!
Haha precis Har inte hört talas om det förr alls!
Jag fick "prickar" på benen när jag väntade sonen. De kliade inte och det såg ut som om jag var torr fast det var jag inte. De kom på insidan av låren och mellan knäna (har tjockisben så de skavde väl ihop ) Men de kom även på utsidan av låren. De försvann efter en vecka. Har ingen förklaring till varför mer än att kroppen ibland blir helskum när man är gravid och reagerar på saker den aldrig tidigare reagerat på...
Jag undrar om det inte var runt era veckor också till och med!
Needu, dåliga levervärden vill vi inte veta av-eller hur! Vad bra att du kollar upp det . Visade upp mina ben för min syster som har fem barn, i tron att hon skulle nicka igenkännande, men icke att hon hade sett något sådant förr...
.
Aha... din beskrivning låter precis som det jag har! Kanske det försvinner av sig själv då? Det stör mig inte, men ser ju inte så fint ut...