Inlägg från: Anonym (svårt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svårt)

Du vill ha ett förhållande men inte sex, Jag förstår verkligen inte.

Anonym (Hjärnan) skrev 2022-05-01 19:00:32 följande:
    Nej, Det hon menar med inte trygg är att hon känner sig osäker på min kommunikation att jag säger en sak men mitt kroppsspråk visar något annat.  Att vara "trygg" i att hon vet vad jag känner och vill. 
    Den ekonomiska-sociala biten är det egentligen bara barnen som är ett hinder. Vi äger både vårt hus och en mindre fastighet, har bara lån på hennes övernattningslägenet eftersom hon veckopendlar. Bägge har lön något över snitt. 
    Så det handlar mest om vad vi vill.
    Tror du att ni kan komma vidare så att ni kan lära er att kommunicera bättre? Om inte så är det nog inte lönt att fortsätta förhållandet. 
  • Anonym (svårt)
    Anonym (Hur menar du) skrev 2022-05-02 08:24:00 följande:

Går ett förhållande ut på sex för dig? Du har inte tänkt på att ett kk-förhållande passar dig bättre då?

Suck, jag blir så trött på dessa kommentarer om att man bara bryr sig om sex om man inte vill leva i ett sexlöst förhållande. För de flesta ingår sex i ett förhållande eftersom det är något som skiljer en kärlekspartner från någon som man bara är kompis med. Det betyder inte att det är det enda som är viktigt i förhållandet.
  • Anonym (svårt)
    Anonym (M) skrev 2022-05-02 20:49:33 följande:
    Du vill ha ett förhållande men inte sex, Jag förstår verkligen inte.

Stannar väl av samma anledning som du stannar?

Ts skriver att han älskar sin fru och är attraherad av henne, så han stannar antagligen av den anledningen. Hon verkar däremot inte vara attraherad av honom eftersom hon inte vill ha sex med honom.
Svar på tråden Du vill ha ett förhållande men inte sex, Jag förstår verkligen inte.